IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

7 причини за скърцащи спирачки

Звукът откъм калника е не само неприятен, но и обезпокоителен. Какво го предизвиква?

При всяко спиране неподвижната част на спирачките се притискат чрез накладките към спирачния диск (или барабан). Когато тези две части не влязат в чист контакт една с друга, може да се получат вибрации, възприемани като скърцане. При особено спортно настроените спирачки такива звуци са нормални. Но при останалите трябва да се намери причината за нежеланото свирене, за да се изключи неизправност, която застрашава безопасността. 

Между другото: износените накладки не свирят. При тях се чува по-приглушен звук, например като от влачене. Ето и седемте най-чести причини за скърцащите спирачки:


 

Кога трябва да посетим сервиза?

Скърцането от спирачките може да има различни причини и в повечето случаи то не представлява опасност. Въпреки това ако причината е неясна, по-добре да посетите сервиза. Ако скърцането е свързано с намалено спирачно действие, веднага проверете системата.

Снимки: Autorevue, други

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    скоро и от алумин ще ги правят в съветския съюз да се пребиват ако карат с високи скорости идиотизма в гейропата е безкраен
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    AAV ( преди 1 седмица )
    Една кола може и да не е в състояние да потегли, но задължително трябва да е в отлично състояние да спира. Затова, както и #2 - със спирачки и гуми НИКАКВИ КОМПРОМИСИ!!! От това зависи живота на много хора - на нас и околните!
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До #2: Не говоря за медна смазка, а за медта в състава на самата накладка. Тя беше забранена. Преди я слагаха, защото осигуряваше плавно прилагане на триенето, което е много важно за правилната работа на спирачния апарат. Сегае заменена с други метали.
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Скърцането всъщност са ВИБРАЦИИ!
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Със спирачки и гуми компромис не правя. Това са най-важните елементи за безопасността в автомобила. Това за медната паста не е съвсем така. Може да се слага освен медна и графитна смазка. Аз лично си слагам графитна. Тя издържа на по-висока температура и има по-добри смазващи свойства, защото самият графит е също смазка, докато метала мед не е. При смяната трябва спирачния апарат да се разглоби и почисти мн.добре, както и челото на главината,където ляга диска. Винаги сменям дискове и накладки
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Основната причина напоследък е забраната за употреба на мед в накладките, която ЕС наложи преди няколко години. Оттогава дори и скъпите и оригиналните накладки скърцат повече. Още си спомням една маркетингова статия на Феродо, че са изобретили сплав от двадесет и няколко метала, за да заменят медта без влошаване на свойствата.