IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо не трябва да купуваме най-евтините накладки

Спирачките са сред най-важните части в автомобила и има причини защо не трябва да се пести при тях

Защо не трябва да купуваме най-евтините накладки

Време за нови накладки? Евтиният комплект в кварталния магазин за авточасти може да изглежда изкушаващо, но има причина той да е евтин. Джейсън Фенске от Engineering Explained направи подробно видео, в което се обяснява защо най-евтините накладки не си заслужават. Видеото си заслужава внимателното гледане.

Фенске използва услугите на производителя NSR, за да получи достъп до модерните машини на фирмата, създадени специално за изпробване на спирачни накладки. Той сравнява пет вида накладки, предлагани за един и същ автомобил – изгодни следпродажбени, среден клас следпродажбени, висококачествени следпродажбени, накладки на NSR и оригинални накладки на производителя на автомобила.

С използване на графики за анализ на отношението между сила на натиск педала, температура и коефициент на триене Фенске установява, че най-евтините са най-непостоянни и с най-лошо представяне от всички. Оригиналните и накладките на NSR се представят най-добре, като осигуряват усет от педала и спирачна мощност.

Фенске продължава сравнението при симулирани тежки зимни условия. Както може да се очаква, най-евтините не се справят добре като върху тях и спирачния диск се образува ръжда. Другите два следпродажбени избора също не се представят особено добре, но оригиналните и NSR-накладките с безпроблемно представяне.

Най-интересен резултат се получава в теста за якост на срязване, в който накладките са поставени в машина, изчисляваща силата, нежна за отделяне на триещия слой от задната пластина. Евтините и средния клас накладки се представят най-добре, измествайки от върха висококачествените следпродажбени, оригиналните и тези на NRS.

Снимка: Engineering Explained

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Аз си я сменям на 3 години. Сам я сменям. Изобщо не е трудно, но определено трябва да знаеш как, от кое колело за започнеш и т.н. Сам се научих, като четох доста време по въпроса. Разбира се само с четене не става. Трябва да не си с 2 леви ръце и да имаш поне малко техническа култура, за да стане. Ако ги нямаш налице тези неща е по-добре човек да не се захваща, защото може да направи голяма беля. Със спирачките шега не бива и трябва да си сигурен и да знаеш какво правиш.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Боби ( преди 1 седмица )
    А колко от нас сменят спирачната течност на колата си?
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    той живота на немските каляски е там около 200 хил км а какво остава за спирачките да е толкова. поне 3-4 пъти трябва да сменят накладки и дискове докато я хвърлят талигата или я шитнат за нов внос у нас...
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Зависи от хибрида. На немските под 100 000 км се сменят. С регенерацията ли имат проблем с какво ли, но там нещата изобщо не са същите. Направено е да печелят. Де ще му излезе края, ако сменят дискове и накладки на 200 хил.км. Там трябва яко бецален. Клиентите са им глупави и с пари по принцип и трябва да бъдат доени.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    az ( преди 1 седмица )
    на хибрида се сменят за първи път на 200 000 км
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    boj ( преди 1 седмица )
    Хубавите марки като Феродо, Брембо, Пажид са добри. Навремето един пишман майстор в местния сервиз ми сложи едни китайски накладки на колата. Били много добри???? Големи *** излязоха и си рискуваш живота, както и на тези около теб.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    На Хибрида ми Тойота спирачките на 170 000 км дискове и накладки са оригинални и не са сменяни. Така, като гледам поне още 10-20 000 км ще изкарат, а може и повече. Нямам представа, но кола с толкова издръжливи спирачки не съм имал. Заради регенеративното спиране се износват много малко. Чисто и просто мотор/генератора спират колата и произвежда електроенергия. Единствено при екстремно спиране се задействат спирачните апарати и при скорости под 15 км/ч.
  • #5
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Най проблемни са големите и тежки автомобили от нисък клас. Хем тежат много, хем имат малки и слаби спирачки които бързо се износват. Колкото по големи и силни са спирачките толкова по трудно се износват. Качествените карбоно-кeрамични спирачки при обикновено градско каране издържат минимум 150 000 км дори и при тежък СУВ. А най яко при електрическите коли. Почти не се позлват спирачките и на практика издържат целия живот на колата.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ползвам дискове и накладки Брембо или Феродо. Малко по-скъпи са, но си заслужават парите. Всъщност не са скъпи, защото ги сменяш по-рядко. Много е важно и двата елемента да са от една марка, а не от различни. Тогава се виждат най-добре кои са качествени. Ако на калпав диск сложиш хубави накладки и обратното на хубав диск сложиш калпави накладки, резултатите ще са все лоши. Сложи си хубави дискове и хубави накладки от една и съща реномирана фирма и ела да ми се оплачеш, че колата не спира добре!
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    При положение, че всичко се прави в Китай и Турция и само опаковките са различни за какво въобще си говорим.