IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво да правим, ако фаровете се запотяват?

Възможните причини са много, но е добре да откриете точната, защото влагата застрашава безопасността ви

Какво да правим, ако фаровете се запотяват?

Обикновено не трябва да се притеснявате, ако във фаровете ви се появи влага. Може да се случи след измиване или след дъжд. Когато включите фаровете, те бързо изсъхват, тъй като почти всички автомобили имат вентилационни отвори, през които влагата може да бъде отведена.

Но ако фаровете ви са запотени често, трябва да намерите причината за това. Първата възможност е да са дефектни уплътнителни гумички, които вече не задържат дъждовната вода. Често поглед към вентилационните отвори показва дали те не са запушени от листа или мръсотия.
 

фарове


Проверете покриващото стъкло. Ако в него видите напуквания или счупени части, заменете частта възможно най-скоро.

Осветителни тела с висока енергийна мощност прегряват рефлекторите, което води до проникване на влага. Тук помощ може да окаже смяната на осветителното тяло. За безопасната смяна изчакайте целият корпус да изсъхне. Ако това отнема време, може да помогнете с продухване с топъл въздух. Внимавайте върху чувствителните рефлектори да не остава вода, което може да повлияе на силата на осветяване. При ксеноновите фарове е добре да се посети сервиз, тъй като те работят под високо напрежение.

Вода може да проникне във фаровете и при измиване на двигателя или на автомобила с водоструйка. Затова при ръчно миене не насочвайте струята под прав ъгъл и не мийте от разстояние по-малко от 30 сантиметра.
 

фарове


С някои лесни действия запотяването на фаровете може да бъде избегнато.

Някои автомобили имат уплътнителни гуми между каросерията и фара. Ако те пропускат, водата може да навлезе безпроблемно. В този случай демонтирайте фара и го изсушете, за да го предпазите от щети. Накрая уплътнете контактните места със силикон. В зависимост от вида на автомобила може да купите и готови уплътнители.

След като монтирате фара, затворете кутията плътно и регулирайте светлините отново (у нас много шофьори забравят, че фаровете се нуждаят от реглаж, и после недоумяват защо уж карат на къси, а насреща им присветват гневно).

Възможно е и да поставите т.нар. силиконови подложки в задната част на кутията. С тях може да уплътните някой от кабелите и да го закрепите с връзка за кабели.

Ако въпреки тези мерки фаровете ви продължават да бъдат запотени, потърсете помощ в сервиза. Ако не го направите, застрашавате безопасността на пътя, тъй като със запотените стъкла осветяването намалява. В сезоните, в които влажността е висока, някои сервизи предлагат безплатен тест на светлините, който може да послужи и за проверка на уплътненията.

Снимки: Autoscout24

0 от 500
  • #3
    35 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Наблюденията ми са, че изключително рядко може човек да види подобно нещо по японски автомобили. Но пък при немски е масово. Не говоря само за колите които съм имал, просто когато се разхождате по улиците, обърнете повече внимание. Има някои, на които само рибките са забравили да пуснат вътре.
  • #2
    36 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Никога не съм имал запотени фарове. На кои коли се получава често това ми е много интересно. Виждал съм запотени на БМВ най-много, на по-стари Аудите, ФВ и Мерцедеси очиларките. На други не съм забелязвал до сега.
  • #1
    41 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    Щом се запотяват значи има дупка от която влиза вода/влага. Запушете я.Имал съм такива проблеми, най-често се късае за недобре монтирана/притисната изолация.