Някога това беше най-важният дял на автомобилния пазар в Европа. D-сегментът предлагаше най-доброто съотношение между пазарни обеми и норма на печалба, да не говорим за престижа. Днес семейните седани са в отстъпление навсякъде на континента, и особено в България, където продажбите на този тип автомобили спадат с над 6% през 2019. При това над половината от този пазар се пада само на две марки от групата на Volkswagen.
Mercedes C-class вероятно би попаднал в челната десетка, но данните за продажбите му липсват в статистиката
Цитираната статистика е на базата на данните, подадени официално от вносителите към европейската браншова организация ACEA. Задължително трябва да отбележим три неща. Първо, класифицирането на отделните модели по класове е по преценка на дистрибуторите, не по наша. Второ, в класацията липсват двама сравнително значими играчи на нашия пазар - Mercedes и Hyundai, чиито представители не са подали данни. И трето, макар по навик да говорим за седани, данните включват всъщност и немалко комби, хечбек и лифтбек модели, които са се самоопределили като D-сегмент.
НАЙ-ПРОДАВАНИТЕ АВТОМОБИЛИ В СЕГМЕНТ D ПРЕЗ 2019:
Дълги години наричахме D-сегмента "класа на Passat", но вече ще трябва да го прекръстим на "класа на Superb". Чешкият модел е успял да продаде точно същата бройка, каквато и през 2018. От тези 667 коли 496 са с дизелови агрегати. 206 са комби версии, останалото се пада на седана.