Много неща могат да помрачат радостта от придобиването на автомобил, но една от най-сериозните и съответно най-скъпи е повреда на двигателя. Изданието Autorambler направи списък от 8 автомобила, които са по-уязвими от обичайното по този признак. Повечето от тях са желани на пазара на старо, като не са и чак толкова скъпи. Трябва обаче да знаете предварително с какво си имате работа, ако се спрете на тях. Все пак нека отбележим, че в случая става дума за по-висока честота на повредите, а не за стопроцентово сигурни проблеми. А и тази честота зависи преди всичко от качеството на поддръжката.
8 автомобила на старо, които създават проблеми (ГАЛЕРИЯ):
BMW X5 xDrive50i (поколение E70)
Агресивен, практичен, динамичен и способен да се справи дори с тежки условия на пътя. Отгоре на това е и доста престижен, което го превръща в мечта за мнозина. Само че трябва да се внимава при избора на двигател. Ако искате версията с 4,4-литров V8 и два турбокомпресора, то на първо място трябва да сте наясно, че данъкът е доста сериозен. А на второ - този мотор има доста странна конструкция.
Всъщност 4,4-литровият мотор смени нелошия атмосферен V8 с обем 4,8 литра (N62B48). Проблемът при по-новия агрегат идва от разположението на двата турбокомпресора. Те не се намират в двата края, а са сгушени в долината на V-то. Там се нагорещяват до такава степен, че пластмасовите детайли често се топят, а по-фините тръбички се пълнят с нагар. Дюзите и фините елементи на газоразпределителния механизъм също са подложени на доста сериозно натоварване и в крайна сметка се стига до повреда.
Агресивен, практичен, динамичен и способен да се справи дори с тежки условия на пътя. Отгоре на това е и доста престижен, което го превръща в мечта за мнозина. Само че трябва да се внимава при избора на двигател. Ако искате версията с 4,4-литров V8 и два турбокомпресора, то на първо място трябва да сте наясно, че данъкът е доста сериозен. А на второ - този мотор има доста странна конструкция.
Всъщност 4,4-литровият мотор смени нелошия атмосферен V8 с обем 4,8 литра (N62B48). Проблемът при по-новия агрегат идва от разположението на двата турбокомпресора. Те не се намират в двата края, а са сгушени в долината на V-то. Там се нагорещяват до такава степен, че пластмасовите детайли често се топят, а по-фините тръбички се пълнят с нагар. Дюзите и фините елементи на газоразпределителния механизъм също са подложени на доста сериозно натоварване и в крайна сметка се стига до повреда.
Снимки: Производителите