Само 31 автомобила не достигнаха през 2019, за да се превърнат компактните кросоувъри в най-значимия сегмент от българския пазар. В крайна сметка колите от клас C-SUV отстъпиха минимално на традиционните хечбек и седан модели от клас С, но изглежда сигурно, че през 2020 вече ще ги изпреварят.
Renault Captur си остава най-продаваният мини-SUV, въпреки че второто поколение се появи твърде късно през 2019, за да се отрази на продажбите
Бързо расте и класът на т. нар. градски кросоувъри, или B-SUV. Ако се съди по данните, подавани от вносителите към европейската браншова организация АСЕА, най-продаваният модел тук си остава Renault Captur, въпреки логичния спад покрай смяната на поколенията. Тройката се допълва от Toyota CH-R и Volkswagen T-Roc, а дебютиралият в средата на годината T-Cross също дава заявка за по-челно място през 2020.
НАЙ-ПРОДАВАНИТЕ B-SUV МОДЕЛИ:
1. Renault Captur - 699 (-17%)
2. Toyota CH-R - 548 (+4%)
3. Volkswagen T-Roc - 505 (+25%)
4. Peugeot 2008 - 281 (+8%)
5. Lada Niva - 244 (-22%)
6. Volkswagen T-Cross - 223 (нов модел)
7. Opel Crossland X - 122 (+47%)
8. Kia Stonic - 120 (-8%)
9. Seat Arona - 94 (+77%)
10. Ford EcoSport - 88 (+104%)
Общо B-SUV сегментът е пораснал с 8% през. Още по-голям е ръстът в C-SUV - 17 на сто. Тук убедителните лидери са Nissan Qashqai и Dacia Duster, с огромна преднина пред останалите.
НАЙ-ПРОДАВАНИТЕ C-SUV МОДЕЛИ:
Ако сметнем и предлагания в САЩ Nissan Rogue, който е по същество идентичен, това е най-продаваният кросоувър в света в последните години. През 2019 обаче и европейските, и българските продажби поспаднаха в очакване на новото поколение, което трябва да видим през тази година.