IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Деактивиране на цилиндрите – начин на работа

Системата за изключване води до икономия на гориво, особено при по-големите двигатели

Деактивиране на цилиндрите – начин на работа

Mercedes бе първият производител, който преди години въведе система за изключване на част от цилиндрите. Тя деактивира част половината цилиндри, когато ситуацията го позволява и се използва в по-мощни двигатели, с повече от четири цилиндъра.

Конструкцията на двигателя не играе роля. Това означава, че системата може да бъде използвана в редови или във V-образни двигатели. При V-образните двигатели могат да бъдат деактивирани цилиндрите от единия ред. При редовия двигател се изключват определени цилиндри и тази система се обозначава като „единично изключване“.

ZAS

Друга форма на деактивиране на цилиндри се намира в модерните хибридни двигатели. Те предлагат възможност двигателят с вътрешно горене да бъде изключен изцяло и задвижването да бъде само електрическо.

Изключването на част от цилиндрите се извършва автоматично от софтуера на двигателя, когато натоварването на двигателя е по-ниско и отсечката, по която се движите, го позволява. Идеята е, че ако карате с „равна газ“, така или иначе нямате нужда от пълната мощност на двигателя, а често се изискват само 20-30 процента. Те могат да бъдат осигурени и с по-малък брой цилиндри.

ZAS

Предимствата на изключването на отделни цилиндри са в разхода на гориво. С шофиране с по-малък брой цилиндри той може да бъде намален с до 30 процента.

Недостатъкът е в намалената мощност. Ако сте свикнали да шофирате с шест- или осемцилиндров двигател с висока мощност, ще усетите ясно загубата. Повечето системи дават възможност с по-силно натискане на педала на газта всички цилиндри да бъдат „събудени“. Така шофьорът сам решава дали има нужда от повече мощност или търси икономичност.

ZAS

Изключването на цилиндри може да бъде използвано както при бензиновите, така и при дизеловите двигатели. Сред производителите, които предлагат системата, са Audi, BMW, Dodge, Jeep и Chrysler. През 2012 г. Volkswagen представи двигател, при който се изключват два от четирите цилиндъра. В момента Ford притежава трицилиндров двигател, в който единият от цилиндрите може да бъде изключен и автомобилът да бъде задвижван само с другите два.

Снимки: Audi, Ford, Motortalk

 

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Изключване На Цилинд ( преди 4 години )
    Mercedes друг път. Кадилак, Алфа Ромео и Мицубиши ги изпреварват с повече от 15 години.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #5 какво разбираш под дълъг - първо, второ - спирането и пускането на цилиндрите става с едни щифтове което могат да се сменят след време без да се ремонтира двигателя - те са отгоре. Единствено се е ясно дали разпределителния вал няма да се износи от тях по-бързо, но емпиричните данни на коли движещи се от 2012 показват че не е така.
  • #7
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Нищо обяснено няма за принципа на действие. Куха статия. Предполагам, че клапаните остават отворени за неработещия цилиндър и така той не сгъстява и всмуква и така му пада съпротивлението. Остава само триенето. Очаквах да прочета как е реализирано...
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #5 Това важи за дизелите, но не и за бензиновите. Приусите правят по над 1 млн.км., карат се по цял свят, като таксите и двигателите им, както и всичко друго е в отлично състояние. Батериите също. Никелметалхидридни са и заради това са уникално издръжливи, а и се зареждат и разреждат не напълно, което им увеличават много живота. Та специално за Приус гарантирам, че живота на двигателя не намалява, а точно обратното, увеличава се.
  • #5
    4 rate up comment 6 rate down comment
    112 ( преди 4 години )
    С това постоянно спиране и стартиране смятайте че двигателя няма да има дълъг живот.
  • #4
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Цеко ( преди 4 години )
    Нивото на граматика, лексика, превод, техническа грамотност и изчерпателност на статиите е потресаващо ниско - еквивалент на жълт вестник, само с повече правописни грешки.
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    BMW не използват подобна система!
  • #2
    9 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    С хибрид съм и ми се изключват всичките цилиндри. Няма по-добра система от тази. Отпусна газта и се изключват, натисна спирачката пак, карам с крайцерска скорост пак и пак и пак, стоя в задръстване пак, потеглям плавно и когато ДВГ-то харчи най-много, аз съм на ел.енергия и колата харчи НУЛА, правя маневри, паркирам колата пак е на нула с разхода на гориво. Двигателя е по цикъла на Аткинсън и е супер икономичен, освен това при около 30% от времето той не работи и става още по-икономично.
  • #1
    4 rate up comment 6 rate down comment
    ДВГ ( преди 4 години )
    Бензин: бум-бум-бум-бум-бум-бум-бум-бум.......буф..буф..буф..буф..буф! Дизел: тАка-така-тАка-тАка-така-тАка-тАка-така....тАк...тАк...тАк...тАк! Маце, аз съм спрял долу...Спортен Ягуар, да.. (тАк..тАк..тАк..тАк!)