Българският автомобилен пазар е пораснал с 3% през 2019 година и достига 35 371 нови автомобила, показва обобщената годишна статистика на европейската браншова организация АСЕА. Данните в нея се отличават доста от статистиката за новите регистрации на МВР, която публикувахме преди седмица (и според които ръстът на годишна база е около 8 на сто).
България си остава най-малкият пазар в ЕС спрямо броя на населението, и на всичкото отгоре продължава да изостава от темпото на другите страни от нашия регион. В Хърватия продажбите през 2019 са пораснали с 5.2%, в Гърция - с 10.3%, в Унгария - с 15.6%, а в Румъния - с цели 23.4%. Единствено в Чехия се отчита забележим спад, но от много високи нива през 2018.
От петте най-големи европейски пазара малък спад отчитат Великобритания и Испания, в Италия и Франция има минимален растеж, а в Германия продажбите са се увеличили с 5%.
Статистиката на АСЕА на практика стъпва върху данните, които декларират самите вносители и официални представители в отделните страни. На нейна база можем да проследим и кои са били най-продаваните модели в отделните класове в България. Ще започнем от популярния С-сегмент с уговорката, че в статистиката са включени само леки автомобили, и разпределението по сегменти си е по преценка на самите вносители.
10-те най-продавани модела в С-сегмента в България през 2019:
В предпоследната година от живота си второто поколение се е продало в 424 бройки, което е почти 46% на годишна база. Роля за това са изиграли и по-големите отстъпки, които по традиция се предлагат преди подмяната на поколенията.