IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota GT86 с ново име, нова платформа и нов мотор

За двигателя на следващото поколение на модела ще отговаря Subaru

Toyota GT86 с ново име, нова платформа и нов мотор

Японските производители Toyota и Subaru си сътрудничат от 2005 г. Тогава Toyota купи 9,5% от акциите на компанията Fuji Heavy Industries (бившето име на Subaru), а по-късно пакетът беше увеличен още два пъти и сега достига 20%. В рамките на това сътрудничество двете компании призвеждат спортното купе Subaru BRZ/Toyota GT86. Наскоро стана ясно, че то ще получи второ поколение, а сега изданието Autocar разкрива подобности.

Сегашното поколение е на платформата на Subaru Impreza, но новото ще премине на архитектура TNGA на Toyota, тъй като SGP на Subaru няма как да бъде променена към задно предаване. На свой ред Subaru този път ще достави двигателя. Това ще е 2,4-литров Boxer с турбо, който вече се поставя на моделите Ascent, Legacy и Outback.

Subaru BRZ

Мощността на агрегата е 260 к.с., но за двете спортни купета ще бъде увеличена зо 280 к.с. Това е с около 80 к.с. повече от настоящия мотор на Subaru BRZ/Toyota GT86, който е с работен обем 2,0 литра. При версиите с 6-степенна автоматична скоростна кутия той развива 200 к.с. и 205 Нм, а при тези с механична - 207 к.с. и 212 Нм. Съответно ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,2 или 7,6 секунди.

Освен това, моделът на Toyota ще смени и името си - от GT86 на GR86. Така купето ще попълни гамата спортни автомобили на марката, в която засега влизат GR Supra и новият GR Yaris (с тяхната разработка се занимава подразделението Gazoo Racing).

Toyota GT86

Предполага се също, че салонът на новото поколение ще получи по-качествени материали и по-съвременни технологии. Съответно, това ще доведе до увеличение на цената, но в разумни граници, тъй като в Toyota не искат да създават вътрешна конкуренция между GT86 и новата Supra.

Снимки: Toyota/Subaru

 

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И какво ще се случи различно от всеки друг автомобил със задно. Тук дори нищо няма да се случи, защото баланса на теглото между осите е перфектно, а не както при много други да не е по равно. Виж, ако изключиш режима за стабилизация на колата и без много опит решиш да се правиш на състезател по завоите, то не само на сняг и мокро, ами и на сухо ще се пребиеш. Между другото същото важи и за колите с предно или 4х4. Не знаеш ли какво правиш и канавките и дърветата и табелите са твои.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Имам Тойота GT86- изключително забавен автомобил за управление и интуитивен. Става много опасен за управление на мокро или сняг, ако решиш да експериментираш и не си готов за това, какво ще се случи!
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Много забавен за каране автомобил. С 200 к.с. как върви не е истина, а с 280 ще е направо ракета. Говоря за пътища със завои, а не за разни дисциплини за ускорение, макс. скорост и др. подобни. Удоволствието е да се слееш с автомобила и да го чувстваш, като част от себе си и да го усещаш с всяко сетиво. Единствената друга подобна забавна кола, която съм карал е Миата. Качваш се, караш и после не ти се слиза. Искаш още и още да караш. Който не ги е карал, препоръчвам горещо да се качи на една!
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Петър ( преди 4 години )
    На спортна кола не и приляга много 200 максимална и 8 до 100...