IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota представи истински снаряд

Версията Yaris GR получи най-мощния 3-цилиндров мотор в света

Toyota представи истински снаряд

Компанията Toyota показа своя най-компактен спортен автомобил, който прилича на истински снаряд и отговаря на всички закони на жанра "хот-хеч". Машината трябва да се хареса не само на младото поколение, но и на по-консервативните клиенти.

Моделът се казва Yaris GR, като е оборудван с най-мощния в света 3-цилиндров двигател, поставян на стандартен автомобил. При работен обем от 1,6 литра турбомотор развива 260 к.с. (версията за Япония е с 270) и 360 Нм. Агрегатът работи в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела.

Toyota Yaris GR

Разпределението на въртящия момент между двете оси става в "високо чувствителна" муфа, която на теория може да предава до 100% от тягата на всяка ос. Шофьорът обаче ще има възможност да фиксира разпределението на въртящия момент, като избере един от трите режима. В базовия 60% от тягата отива към предната ос, в спортния - 30%, което на практика превръща хот-хеча в кола със задно предаване, а в пистовия разпределението е 50:50. Като опция се предлага възможността Yaris GR да разпределя въртящия момент и между двете задни колела.

Спортната версия се отличава от базовия модел по врати, които са без рамки, снижената с 91 мм линия на покрива и активното използване на алуминий и карбон в каросерията. Благодарение на това хот-хечът тежи 1280 кг. и съответно ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди. Максималната скорост е 230 км/ч.

Toyota Yaris GR

Друга особеност на тази версия е независимото задно окачване с увеличено разстояние между колелата, което се дължи на преработената платформа. Yaris GR е оборудван с внушителни спирачни дикове - 356-милиметрови, а джантите са 18-цолови с гуми Michelin Pilot Sport 4s 225/40R18.

Тази "джобна ракета" ще се произвежда в новия завод на Toyota в Мотомачи, където за нея е построена отделна поточна линия. Първо на пазара в Япония ще се появи ограничената серия First Edition с черни акценти по каросерията на цена от 36 100 долара, а също така и серията  High-Performance First Edition. Тя струва 41 600 долара заради по-висото оборудване.

Още снимки - вижте в галерията.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Адриан ( преди 4 месеца )
    Много смешна публикация.всеки коментар е излишен.
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Освен всико Витарата е с 4 цилиндров по-тежък двигател с турбина и директно впръскване и АТ тези повече от ръчната. Та пак да попитам някой сеща ли се откъде идват тези толкова много килограми на Яриса при условие, че е олекотен с карбон и алуминий? Колата е определено тежка и наистина не зная защо. Не хейтя, а само питам. Яриса е чудесен градски и един от най-добрите такива коли, но когато става дума за спортно изпълнение нещата нещо не са съвсем ОК и то откъм тегло,което е пръв убиец на спорта
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До: Домитър и теглото Четете ли изобщо и мислите ли преди да пишете? Дал съм един пример със Сузуки Суифт Спорт, който е под 1000 кг без да има карбон и алуминий и без да е кой знае колко олекотявано. Сложете му 100 км за това, че не е 4х4 и се получават 1100 кг кола от същият клас без карбон и алуминий пак да спомена. Още един пример ще спомена, за да ви стане ясно, че колата е тежка. Сузуки Витара 4х4 последно ниво на оборудване, АТ и всички възможни екстри е по-лека от Яриса.
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Кой ги пише тези... ( преди 4 месеца )
    ...на практика 30% към предната ос не прави автомобил със задно предаване... Задното предаване е когато автомобилът се задвижва само от задните колела. Кой ги мисли тези невежи глупости!
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    теглото ( преди 4 месеца )
    4x4 добавя поне 100кг минимум, това е нормално
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Димитър ( преди 4 месеца )
    Нормално е колата фа тежи повече се пак е 4x4 задния мост няма нищу общо със стандартното от там идват повечето кг.
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Продължение: Та според мен колата е тежка. Доста при това. Използвали са карбон и алуминии, а тежи толкора. Защо? Да вземат пример от Сузуки Суифт Спорт! Колата е под 1000 кг с 1.4 турбо мотор с директно впръскване и 140 к.с. Върви, като самолет и е много забавна за каране. Единственият и минус е, че не е 4х4, както Тойотата. Ако беше да сложим още 100 кг отгореи и става 1100кг. От къде Тойота ги докараха тези 1280 кг си нямам на идея. Според мен са доста.Сузито е топоборудване с всичко и е 1000
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Колата е трепач. Наистина снаряд. Интересно ми е обаче мощността как е постигната? С турбо и директно впръскване предполагам. Това беше много важно да се каже. Използвали са 3-цил мотор заради ниското тегло и по-бързото развъртане. Това е ОК. Няма проблем с тези мотори. Интересно обаче, че са направили абсолютно нов двигател. Предполагам ще го видим и в други модели на марката. Единствен минус според мен е теглото. По мое скромно мнение трябваше да го смъкнат поне със 100кг надолу .