Много европейски производители се отказват от моделите си от сегмент А заради ниското търсене и все по-строгите екологични стандарти. Просто приходите от тяхната продажба не покриват разходите за модернизация, която е нужва за намаляване на вредните емисии. Това накара Opel да се откаже от Karl, а PSA Group да превърне Citroen C1 и Peugeot 108 в електромобили.
Очакваше се, че Toyota ще поеме в същата посока с Aygo, което е изградено на същата платформа като двата френски модела. Японците обаче имат съвсем различни планове за автомобила и те бяха разкрити от вицепрезидента на европейското подразделение на марката Мат Харисън.
Според него, няма никакъв смисъл от превръщането на Aygo в електромобил, тъй като съществуващите технологии не могат да превърнат подобен модел в печеливш. Затова и следващото поколение на мъника се проектира с оглед бъдеща електрификация, но на първо време ще се предлага с двигатели с вътрешно горене. Което, обаче е по-важно - от ситикар Aygo ще се превърнае в субкомпактен кросоувър или по-скоро във "вдигнат" хечбек с допълнителна защита по каросерията.
В Toyota не са притеснени от евентуални глоби от европейските екологични организации, тъй като средните нива за вредни емисии на гамата модели, предлагани от марката, са ниски заради многото хибриди в нея.
Снимки: Toyota