Toyota показа най-евтиния си кросоувър, чиито продажби в Япония започват още днес. Базовата цена на модела Raize в родината му ще бъде 1,679,000 йени (14 425 долара), а дали ще се появи и на други пазари по света още не е ясно.
Raize и създаден върху новата DNGA платформа на Daihatsu, която по същество е бюджетна версия на платформата на TNGA на Toyota. Моделът е по-малък от кросоувъра C-HR, с размери от 3,995 мм дължина, 1695 мм широчина и 1620 мм височина. Въпреки това предлага водещ в класа си капацитет за багаж и вътрешно пространство. Обемът на багажника е 369 литра, а при сгънати задни седалки може да се пренасят доста обемисти предмети. Освен това в салона има множество места за съхранение на всякакви неща.
Toyota твърди, че новото шаси допринася лекото и твърдо тяло и окачване, което води до "изключителна стабилност при управление и комфорт при шофиране". Двигателят е 1-литров трицилиндров бензинов турбо, който работи в съчетание с D-CVT (вариаторна трансмисия с двоен режим), като за първи път автомобил на Toyota използва скоростна кутия на Daihatsu, която използва зъбно-ремъчни предавки за подобрена ефективност на трансмисията.
Двигателят развива мощност от 97 коня при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент от 140 Нм е наличен в диапазона 2400-4000 об/мин. От Toyota твърдят, че двигателят осигурява "мощно и плавно ускорение при ниски скорости и икономичност и тиха работа при високи". Средният разход на гориво е 5,4 л/100 км в смесен цикъл за варианта с предно задвижване и 5,7 л/100 км за 4WD версията. Последната е опционална и се нарича Dynamic Torque Control 4WD. При нея въртящият момент се предава на задните колела при ускорения от място или движение по хлъзгави пътни настилки.
Toyota Raize е оборудван с най-новите системи за безопасност Smart Assist, включително функция за избягване на сблъсък, която може да засича превозни средства и пешеходци, както и функция за предотвратяване на случайно стартиране на двигателя с контрол върху спирането (напред и назад). Кросоувърът също така се предлага с адаптивен круиз контрол и асистент за паркиране.
Снимки: Toyota
Още снимки - в галерията по-горе