Японската компания Toyota разкри новата версия на GR Supra, предназначена за състезанията в клас GT4, чиито изисквания ограничават възможностите за усъвършенстване на автомобилите. Следователно, разликите между Supra GT4 за частните отбори и за пилоти-аматьори се оказаха доста скромни.
Така например, състезателният автомобил получи по-голяма мощност, но не до чудовищни стойности. Вместо стандартните 340 к.с. редовият "шестак" развива 435 коня, а максималният въртящ момент нарасна от 495 на 650 Нм. Двигателят се подпомага от 7-степенна автоматична скоростна кутия с диференциал с ограничено приплъзване и алтернативна изпускателна система от Akrapovic, има тракшън контрол и ABS със спортни настройки. Окачването се отличава с регулируеми амортисьори KW, 6-бутални спирачни апарати Brembo отпред и 4-бутални отзад, както и 18-инчови OZ джанти с гуми Pirelli.
В салона на модела се появи хомологирана предпазна клетка, състезателна седалка с 6-точков предпазен колан, система за гасене на пожар, както и преден панел от въглеродни влакна. Пистовата версия на купето тежи 1350 кг в сравнение с 1514 кг на тази за обикновените пътища. Динамичните характеристики на модела не се споменават, но цените вече са обявени. В Европа състезателният GR Supra GT4 ще бъде наличен още през март догодина за минимум 175 000 евро.
Цената лесно може да надскочи и 200 000 евро, благодарение на допълнителните опции: автомобилът може да бъде оборудван например с камера за обратно виждане, сензори за налягане в гумите и за хода на окачването и много други нюанси за състезания за издръжливост. Интересно е, че съдейки по всичко, GR Supra GT4 далеч не е последната "специална" Supra, която Toyota подготвя.
Снимки: Toyota