IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новият Yaris - засега само хибрид

Toyota увеличи вътрешното пространство на хечбека с по-голямо междуосие и широчина (ГАЛЕРИЯ И ВИДЕО)

Новият Yaris - засега само хибрид

Toyota Motor Corporation показа новото поколение на хечбека Yaris. Продажбите му първо ще стартират в Япония през февруари догодина. Моделът официално ще бъде представен на широката публика по време на автомобилното изложение в Токио този месец.

Новият Yaris е дълъг 3,94 м, широк 1,75 м и висок 1,47 м. По този начин хечбекът е с 5 мм по-къс и с 40 мм по-нисък от предшественика си. От Toyota твърдят обаче, че са успели да постигнат забележимо по-голямо вътрешното пространство, предимно благодарение увеличението на междуосието и широчината - съответно с 55 и 50 мм.

Освен това са скъсени надвесите. Тази трансформация бе улеснена чрез преминаване към нова платформа - компактната версия на глобалната архитектура TNGA, известна под обозначението GA-B. По предварителни данни, хечбекът също така е станал с 20 кг по-лек, но Toyota още не е потвърдила тази информация. Знае се обаче, че инженерите са успели да свалят центъра на тежестта с 15 мм и да оптимизират местоположението на шофьорската седалка.

На първо време основният задвижващ агрегат за Yaris ще бъде хибриден, който е нов. Той е базиран на трицилиндров двигател с обем от 1,5 литра, електромотор и лека литиево-йонна батерия вместо предишната никел-металхидридна. Засега са известни само характеристиките на електрическата част - мощност 80 к.с. и 141 Нм максимален въртящ момент. Освен това производителят обещава 20% намаление на вредните емисии и 15% увеличение на капацитета в сравнение с предишното поколение на хибрида.

Твърди се също, че новият Yaris ще може да измине само на ток 80% от средното разстояние, което човек изминава за ден в града. Може би именно заради потенциално достойните си характеристики хибридният хечбек ще се появи първи на пазара: Toyota вярва, че продажбите на електрифицираната модификация ще представляват от 60 до 80 процента от общия брой. Година след старта на продажбите ще се появи и Yaris с традиционните бензинови двигатели с обем от 1 и 1,5 литра. Те обаче ще се продават само на избрани пазари, които засега не са обявени.

Новият хечбек ще бъде оборудван много богато: мултимедийна система Toyota Touch с сензорен екран, монитор на приборния панел и 10-инчов проекционен дисплей, безжично зареждане за джаджи, система за безключов достъп, амбиентно осветление, високоговорители JBL, както и актуализиран набор от асистиращи системи. Той включва, например, адаптивен круиз контрол и система за поддържане на лентата за движение, които са налични още в базовото оборудване. Освен това, Yaris ще бъде оборудван с централна въздушна възглавница, която разделя водача и пътника.

За европейските страни моделът ще продължи да се сглобява в завода на Toyota във Франция. Преобразуването му за производството на автомобили на новата компактна платформа струваше на концерна 300 млн. евро. Съответно, след време може да се очаква появата на някакъв необичаен компактен модел. За развитието на самото семейство Yaris още не се говори, но е възможно в бъдеще към него да се присъедини напомпана версия.

Още снимки - в галерията

Снимки и видео: Toyota

0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Гошо, само хибрид ще продават. Той е доказан, като много надежден, здрав и икономичен. Двигателят 1,5 е взет от Приус 2 с малки изменения. Този мотор изкарва над 1 млн.км. Все още се движат таксита Приус 2 милионици. В САЩ, Канада и Зап.Европа ги има и се движат с оригинален двигател и батерии. Тойота наистина правят много здрави автомобили.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 1 месец )
    На мен ми харесва и интериора и екстериора. Единствено навигацията можеше да е разположена малко по-ниско за да не стърчи толкова, но и това не е голяма болка... Ако е също толкова надеждна и икономична, колкото предишните поколения.... супер!
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Яриса е една от най-добрите да не кажа най-добрата кола в класа си. Изключително здрава, надеждна и икономична. Хибрида е доста забавен за каране. На това купе100 коня са предостатъчни а електродвигателя те изстрелва направо при тръгване.
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 1 месец )
    Отпред е нещо средно между шлема на Дарт Вейдър и този на Хищника, отстрани е определено е Дарт Вейдър а отзад Хищника само че със стопове ;)) (в което няма нищо лошо). В този клас си е цяло предизвикателство да направиш красив автомобил. Определено от Тойота са се справили по-добре отколкото с предишният модел (фейслифт или там каквото беше ...).
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно задницата е модерна и съвременна, предницата е Форд, тоест все едно. Тойота е загубила характера си с стая предница. а CH-R е от най-модерно изглеждащите и красиви SUV . Ти какво разбираш от пропорции. Напиши. Пропорциите са идеални, не съм видял Тойота с лоши пропорции, докато всяко комби на Ауди, Пасат или Голф са с сбъркани пропорции, самото комби е такъв автомобил, но Фолксваген го прави да изглежда още по-пенсионерски. Германец и дизайн не търси, само като погледнеш германските коли
  • #2
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Види човек предницата и си вика, "Най-после хубав дизайн от Тойота!". После види задницата и повърне. Не може да е японско и да няма нещо объркано в пропорциите. В случая са гротескните задни арки на толкова малки гуми. Те са изхвърлили цялата станична линия прекалено нагоре, заедно със задната дръжка, която сякаш не си е на мястото. И, разбира се, щръкналите настрани задни фарове, които изглежат, сякаш някое дете ги е сглобило от лего. Но тях вече сме ги виждали при онова извращение C-HR.
  • #1
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Очаквах да е с по-фин дизайн, не такъв пипон. Но както и да е, предницата може да е и на Форд или Мазда.Отзад модерен. Но таблото е старомодно. Не съм впечатлен. Сегашният Ярис е по-хубав въпреки че изглежда като аеродинамична табуретка, но така са в този клас.