Румънската Dacia си остава най-популярният нов автомобил на българския пазар, показват обобщените данни на МВР за регистрациите през 2019 година. Според тях пазарът е пораснал с около 8 на сто спрямо предишната година, като почти всички компании подобряват резултатите си.
В луксозния сегмент убедителен лидер си остава BMW. С най-големи ръстове пък могат да се похвалят дъщерната марка на баварците MINI и британската Lend Rover - с по почти 50% повече регистрации спрямо 2018
Сравнително по-сериозни спадове има само при три от значимите играчи на пазара. Audi отчита около 21% надолу, но това се дължи по-скоро на общоевропейските затруднения на компанията със сертифицирането на гамата по новия цикъл WLTP. Регистрациите на Great Wall са се сринали с почти 80% спрямо 2018 (дори като броим заедно двете отделили се марки - Great Wall и Haval), но пък резултатът тогава се дължеше на една по-голяма спечелена обществена поръчка. Спадът при Infiniti - 23.5% - се дължи изцяло на глобалното решение на концерна Nissan да оттегли луксозния си бранд от Eвропа.
15-те най-продавани марки в България:
Японският бранд успява да подобри резултата си спрямо 2018 с почти 250 автомобила. Това се дължи на различни фактори - на дълго чаканото ново поколение на Corolla, на неотслабващия интерес към кросоувъра CH-R и към факта, че покрай отпадането на други играчи в най-малкия сегмент Aygo остана един от най-евтините варианти за корпоративни клиенти. Toyota има 272 регистрации като N1.
МАРКИ С НАД 100 РЕГИСТРАЦИИ: Mercedes-Benz 914, Mazda 714, Audi 624, "Лада" 455, Seat 402, Land Rover 301, Honda 269, Volvo 260, MINI 231, Mitsubishi 231, Jeep 206, Infiniti 165, Lexus 160
МАРКИ С ПОД 100 РЕГИСТРАЦИИ: УАЗ 96, Porsche 95, Ssangyong 94, Jaguar 71, Alfa Romeo 64, Subaru 64, Haval 57, Great Wall 45, Maserati 31, Tesla 16, Mahindra 11, Ferrari 5, Lamborghini 5, DS 5, Bentley 3, DR 3, Rolls-Royce 2, McLaren 2, Lancia, Lotus, Morgan, Sin Car - по 1