Обратното броене до Апокалипсиса вече започна: за европейските автомобилни производители остават едва 350 дни, преди да дойдат безмилостните нови глоби за парникови емисии. Това може да се окаже най-голямото сътресение за тази промишленост на Стария континент от Втората световна война насам.
Непрекъснато растящият SUV сегмент още повече усложнява задачата пред производителите, защото тези модели по правило са с по-висок разход от конвенционалните леки коли
Променените лимити за въглеродния диоксид на практика вече са в сила, и на базата на резултатите от тази година ще се определи кой колко ще плаща през 2021. "Новите регулации за СО2 са най-големият риск за автомобилната индустрия, откакто се помним", предупреди аналитичната компания ISI Evercore. Много потребители и дори хора от самия автомобилен сектор обаче още не са съвсем наясно какво се случва. Automedia.bg се опита да обобщи най-същественото по темата в 15 въпроса.
Какво трябва да знаете за новите стандарти (ГАЛЕРИЯ):
До миналата година санкциите бяха по 5 евро на всеки регистриран автомобил за първия грам над нормата, по 15 евро за втория, по 25 евро за третия и т. н..
Сега вече глобите са по 95 евро за всеки грам над лимита за всеки регистриран автомобил. Ако санкцията се изчисляваше индивидуално за всеки модел, то за текущото BMW M5 Competition, със средни емисии 241 грама СО2 на км, надбавката щеше да е 13 870 евро.
Впрочем при изчисляването на средния показател за гамата Еврокомисията не взема предвид някои по-нишови, върхови модели. Но дори и без тях производителите ще плащат много, ако не са успели да променят показателите си от 2018. Преди година JATO Dynamics изчисли, че при тогавашните нива Volkswagen ще плаща около 9 милиарда евро глоби годишно, PSA Peugeot-Citroen - около 4.4 милиарда, Daimler - 3.5 милиарда, BMW - 3.1 милиарда, Renault - 2.7 милиарда, и т. н..