Новите автомобили стават все по-недостъпни: това е печалният извод от традиционната проверка на Automedia.bg кои са най-евтините нови коли на българския пазар. Ако в класацията ни отпреди година имаше 13 различни модела на цена под 20 000 лева, сега са само пет.
Причините за тази тенденция са различни. От една страна, и производители, и дилъри започват постепенно да се отказват от носещите най-малка печалба автомобили от клас А - коли като Skoda Citigo, Seat Mii или Suzuki Celerio вече не се предлагат на българския пазар.
Преди година поостарялото пето поколение на Opel Corsa можеше да се купи за 19 000 лева. Сега новата генерация започва от 26 000 лева. Снимка КОЛЕЛА
От друга, някои от традиционно достъпните модели, като Opel Corsa или Ford Fiesta например, смениха поколенията и новите им версии се изкачиха рязко нагоре по стълбицата. Донякъде това е резулат от европейските изисквания - новите коли имат повече задължително оборудване, а и трябва да покриват по-строги екологични стандарти, което налага доработки по задвижването.
В проучването си сме взели предвид само цените в официалните ценови листи на вносителите. Сезонни отстъпки или намаления за складови бройки, които не са отразени в тези листи, не са разглеждани и от нас. При модели, които са технологично почти идентични помежду си и се правят на едно и също място (като Toyota Aygo, Citroen C1 и Peugeot 108 например), сме посочили само най-изгодния вариант.
В описаното оборудване пропускаме системите за сигурност, които вече са задължителни за всички производители - въздушни възглавници, датчик за налягането в гумите, ESP и така нататък. Ще отбележим само, ако някъде липсват.
20-те най-евтини нови коли в България през 2020:
Актуалното поколение на Clio е толкова отскоро на пазара, че от Renault още не са измерили официално максималната скорост и ускорението на базовия модел. Но при 75 коня и под литър работен обем не очаквайте чудеса. За сметка на това в стандартното оборудване влизат последни писъци на техниката, като активен асистент за разпознаване на пешеходци, асистент за следване на лентата, система за следене на дистанцията до предния автомобил. Има също дневни LED светлини, дигитален приборен панел, климатик, круиз контрол с ограничител на скоростта, електрически огледала и електрически стъкла отпред, радио с Bluetooth, USB и AUX, мултифункционален волан.
Работен обем: 999 куб. см (3 цилиндъра)
Максимална мощност: 75 к. с.
Максимален въртящ момент: 95 Нм
Максимална скорост: n.a.
Ускорение 0-100 км/ч: n.a.