fallback

Изгодно ли е да имаш електромобил?

Сравнението на американски експерти е с корпоративен автопарк, съставен от модели на Tesla

Автомобилните компании, малки и големи, все повече преминават към производство на електрически превозни средства. По света обаче, особено в САЩ, има огромен брой бензинови коли, от които собствениците им, поне засега, не смятат да се отказват. Tesloop, малка американска компания за превоз на пътници, твърди, че използването на електромобил е не само по-малко вредно за околната среда, но е и много по-евтино в дългосрочен план.

Автомобилният парк на Tesloop се състои само от 7 коли Tesla Model X, Model 3 и Model S. Всеки изминава до 27 350 км на месец, което е 8 пъти повече от средния пробег на средния корпоративен автопарк в САЩ, като някои от тях трябва да се зареждат по два пъти на ден. Досега автомобилите за преодолели внушителните 4 млн. км, което е своеобразен рекорд за страната. В същото време пробегът на някои от тях доближава 800 000 км.

В Tesloop решиха да разберат колко изгодно е използването на електрически автомобили. И така, за пет години за поддръжката им са похарчени 152 216 долара. Повечето пари за отишли за подмяна на части. Направени са шест гаранционни подмени на батерията. При един Model X пробегът спадна от 418 на 320 км, след като автомобилът измина 530 000 км.

Освен това са сменени два моста (2557,12 долара), седалки (5375,90 долара), дръжки на вратите (1500 долара) и флаш памет (1800 долара). Към днешна дата общата експлоатационна цена на автомобилите на Tesloop на миля (1,6 км) е около 0,06 долара, което съответства на средните стойности на автомобилите с бензинов двигател. Според собствениците на компанията обаче, въвеждането на по-евтин  Model 3 значително ще намали разходите.

Като се има предвид издръжливостта и лесния ремонт на електрическите автомобили, това отваря широки перспективи за тяхната експлоатация след изминаването на 800 000 км, когато разходите за поддръжка варират от 0,18 до 0,25 долара на миля. За сравнение, при обикновен седан на Mercedes показателят е 0,32-0,35 долара на миля.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    За това и най-добре е голяма батерия средно се смята че има живот поне 1000 цикъла ако има пробег 500-600км това са около 450-550К км живот тоест смяна ще е нужно средно след няколко десетилетия когато изобщо или няма да е нужно.. или при нужда батериите ще са в пъти по-евтини не е далеч времето когато батериите ще издържат колкото и електромобила а и сега мнозина са такива..
  • #6
    lordlosh ( преди 4 години )
    Като забравих да добавя, че цените на днешните нови автомобили се качи до небето, точно заради излишните и глупави ел. системи, които вкарват.
  • #5
    .. ( преди 4 години )
    Петролното лоби се опитва по всякякъв начин да изкара електричките врене, неизгодни и какво ли още не. Очудвам се, че такава статия се появява.Същото е за електронните цигари. Видите ли, колко са вредни, не ги пушете, тази година 3-*** умряха от тях.Вярно е, че електричките си имат минуси, но се сетете, какви са били бензиновите автомобили преди точно 100 години... кошници, нали :)Имайте малко търпение, скоро ДВГ-тата ще са "лукс".
  • #4
    lordlosh ( преди 4 години )
    Кола бъкана с ел. системи, няма как да има евтина поддръжка. Тия на мен не ми ги разправяйте.
  • #3
    Аха ( преди 4 години )
    Мъката няма цена!
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Лошото е че ако я нямаше тази гаранция всяка батерия дори на производствена цена би струвала около 20наК долара или разходите за подръжка щеше да са 2-3пъти по-големи а след като изтече гаранцията на първите масови Тесли от 2013та най-вероятно смяна на батерията ще струва поне колкото колата а модел 3 с по-малката гаранция и платения ток при тези километри и смени на батерии може и да не им излезе значително по-евтин
  • #1
    Дидо ( преди 4 години )
    Да, погледнато така електричките са по изгодни.Но има куп фактори, като най-вече самите батерии, които пречат за масовото им налагане.
fallback
Последни