fallback

Изгодно ли е да имаш електромобил?

Сравнението на американски експерти е с корпоративен автопарк, съставен от модели на Tesla

Автомобилните компании, малки и големи, все повече преминават към производство на електрически превозни средства. По света обаче, особено в САЩ, има огромен брой бензинови коли, от които собствениците им, поне засега, не смятат да се отказват. Tesloop, малка американска компания за превоз на пътници, твърди, че използването на електромобил е не само по-малко вредно за околната среда, но е и много по-евтино в дългосрочен план.

Автомобилният парк на Tesloop се състои само от 7 коли Tesla Model X, Model 3 и Model S. Всеки изминава до 27 350 км на месец, което е 8 пъти повече от средния пробег на средния корпоративен автопарк в САЩ, като някои от тях трябва да се зареждат по два пъти на ден. Досега автомобилите за преодолели внушителните 4 млн. км, което е своеобразен рекорд за страната. В същото време пробегът на някои от тях доближава 800 000 км.

В Tesloop решиха да разберат колко изгодно е използването на електрически автомобили. И така, за пет години за поддръжката им са похарчени 152 216 долара. Повечето пари за отишли за подмяна на части. Направени са шест гаранционни подмени на батерията. При един Model X пробегът спадна от 418 на 320 км, след като автомобилът измина 530 000 км.

Освен това са сменени два моста (2557,12 долара), седалки (5375,90 долара), дръжки на вратите (1500 долара) и флаш памет (1800 долара). Към днешна дата общата експлоатационна цена на автомобилите на Tesloop на миля (1,6 км) е около 0,06 долара, което съответства на средните стойности на автомобилите с бензинов двигател. Според собствениците на компанията обаче, въвеждането на по-евтин  Model 3 значително ще намали разходите.

Като се има предвид издръжливостта и лесния ремонт на електрическите автомобили, това отваря широки перспективи за тяхната експлоатация след изминаването на 800 000 км, когато разходите за поддръжка варират от 0,18 до 0,25 долара на миля. За сравнение, при обикновен седан на Mercedes показателят е 0,32-0,35 долара на миля.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    Коя сметка не излиза? Точно при малко каране сметката най-излиза. Караш 15 г и няма нямаш обслужване всяка година, ремонти и т.н. Батерията ти спрямо километрите навъртени ще е още жива, а то дошло време да сменяш колата без особени разходи, а от това, което си спестил през годините спокойно можеш да си смениш батерията и да ти останат пари дори, които да инвестираш в нещо друго или още една електричка.
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    Не ми звучи убедително. Ама никак. Шест подмени на батерии, ужас!
  • #15
    централния ( преди 4 години )
    Не разбирам, защо народът си мисли, че производителите печелят от поддръжката и поправката на автомобилите. Те печелят от продажбата на нови автомобили. След това услугите са в ръцете на дилурите.
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Много по скъпо излизат от обикновена кола! Нас българите никой не може да ни излъже със такива шмекерски технологии. Ние много отдавна сме открили че е най изгодно да се кара кола втора употреба на газ.И колкото по стар е автомобила толкова по добре! Старите автомобили имат просто устройство и малко електроника и всеки човек може сам да си я поддържа почти за без пари. Частите на старите коли са евтини, много неща могат да се намерят и по моргите или в нета.
  • #13
    Тома ( преди 4 години )
    Не им вервайте на тия!
  • #12
    Никола ( преди 4 години )
    Къде са закарани старите батерии.Колко риби,червеи,храсти са били и ще бъдат избити докато се рециклират
  • #11
    ДрБр ( преди 4 години )
    Всички тези сметки са при огромен пробег за кратко време. Един нормален ползвател кара максимум 20-30000 км/година. Май тогава сметката въобще не излиза.
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Пожелавам им успех в печалбата при Модел 3 - там гаранцията е 160 000 км и смяната на батерия извън гаранция ще бъде едно много приятно за гледане ремонтче :) колко ли поддръжка и гориво ще сипя с кинти за 1 батерия? А тези изчисления са правени на база американски автопарк с големи 6 и 8 цилиндрови двигатели, в Европа с дизелов мотор електричката няма шанс!
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе друго си е да ходите веднъж в годината за обслужване да ви сменят масла филтри и да ви вземат пари десеторно повече отколкото им са разходите. Друго си е да сменяте ангренажи, водни помпи,, турбота, настройка клапани, глави, горивни системи, дюзи, маховици, съединители, трансмисии, дискове, накладки и каквото се сетите още. И особено, когато колата е калпаво направена, ставате един добър спонсор на съответната марка. Е как някои компании да се лишат от такива добри и дашни спонсори?
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Ето го ключът от бараката: "Като се има предвид издръжливостта и лесния ремонт на електрическите автомобили..."! Сега сетихте ли се защо немчугите толкова много се дърпат от електрификации, хибриди и др.алтернативни задвижвания и въпреки големите приказки за производство на такива си произвеждат нафтовите печки. Много автомобилни компании се отказаха от дизелите, а други дори са обявили, че до няколко год.се откават от ДВГ. От немчуга да сте чули подобно нещо? Не! Няма и да чуете. Няма печалба.
fallback
Последни