fallback

Изгодно ли е да имаш електромобил?

Сравнението на американски експерти е с корпоративен автопарк, съставен от модели на Tesla

Автомобилните компании, малки и големи, все повече преминават към производство на електрически превозни средства. По света обаче, особено в САЩ, има огромен брой бензинови коли, от които собствениците им, поне засега, не смятат да се отказват. Tesloop, малка американска компания за превоз на пътници, твърди, че използването на електромобил е не само по-малко вредно за околната среда, но е и много по-евтино в дългосрочен план.

Автомобилният парк на Tesloop се състои само от 7 коли Tesla Model X, Model 3 и Model S. Всеки изминава до 27 350 км на месец, което е 8 пъти повече от средния пробег на средния корпоративен автопарк в САЩ, като някои от тях трябва да се зареждат по два пъти на ден. Досега автомобилите за преодолели внушителните 4 млн. км, което е своеобразен рекорд за страната. В същото време пробегът на някои от тях доближава 800 000 км.

В Tesloop решиха да разберат колко изгодно е използването на електрически автомобили. И така, за пет години за поддръжката им са похарчени 152 216 долара. Повечето пари за отишли за подмяна на части. Направени са шест гаранционни подмени на батерията. При един Model X пробегът спадна от 418 на 320 км, след като автомобилът измина 530 000 км.

Освен това са сменени два моста (2557,12 долара), седалки (5375,90 долара), дръжки на вратите (1500 долара) и флаш памет (1800 долара). Към днешна дата общата експлоатационна цена на автомобилите на Tesloop на миля (1,6 км) е около 0,06 долара, което съответства на средните стойности на автомобилите с бензинов двигател. Според собствениците на компанията обаче, въвеждането на по-евтин  Model 3 значително ще намали разходите.

Като се има предвид издръжливостта и лесния ремонт на електрическите автомобили, това отваря широки перспективи за тяхната експлоатация след изминаването на 800 000 км, когато разходите за поддръжка варират от 0,18 до 0,25 долара на миля. За сравнение, при обикновен седан на Mercedes показателят е 0,32-0,35 долара на миля.

fallback
  • #27
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    То и сега е скъпо. На зарядна станция - а това е единствения шанс за фирмените коли минаващи много километри, както и за всички, които нямат гараж, а това е масата в големия град на зарядната е 30 цента тока - при разход от 20тина кВч - това са си 6 долара - респективно евро - към 4 литра нафта т.е. "печалбата" с електричката е 20тина км - успех с избиването на първоначалната инвестиция :) Но то иначе е много евтино и видиш ли нищо не се чупело :)
  • #26
    Тодор ( преди 4 години )
    Ако Тесла струва примерно100 000 лв, а дизел Евро 6, с разход 5/100, струва 50 000, поне 350-400 000 км се изминават с горивото от разликата в цените. Отделно, електричеството струва пари, а бъдете сигурни, че то ще поскъпне драстично, при масовост на електромобилите.
  • #25
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Не е лесно да си нулата в електрическата верига :D Особено пък кръгла нула! Никой не рециклира батерии, мани простотиите на Илончо, че го правел! Трябва да достигнеш почти 100% възвращаемост на материалите, за да е икономически изгоден тоя процес! 90% от батериите които се ползват в смартфоните и други домашни уреди не се рециклират, а те са нищо в сравнение с тоновете отрова складирани в автомобилните. Не е лесно да си глупав, нищо, че е лесно всеки п***л да те излъже :D
  • #24
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Чекам те да ми попееш колко е са еко батериите и тока и колко е евтино всичко - давай електрофилче нещастно - свети илон ще те плесне по дупето за награда, ако не е прекалено надрусан :) Давай ***! Обясни как кочините на илон са вечни :D Не е лесно да си *** - случайно да те е бил ток? Само това може да обясни що всичките ти гънки са се изправили :D
  • #23
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Etnolog - Чисто?!! Сериозно :D Айде да обясниш коктейла от токсични химикали в батериите колко е чист и как чисто тецовете бълват електрика :) Електромобила определено не е бъдещето - една допотопна и обречена технология - губене на време е и крадене на пари!
  • #22
    анонимен ( преди 4 години )
    Ужас 7 коли, само 4млн километра и цели 6 смени на батерии крайно неубедително особено онзи Модел Х със сменена батерия на мижавите 530К км
  • #21
    Etnolog ( преди 4 години )
    Автомобила не е инвестиция... Който иска да пести, да не си купува и дрехи защото стареят. Просто електромобила е бъдещето, както бензина и дизела са били, когато са заместили парния двигател... С две ръце съм за електромобилния транспорт- чисто, съвременно, удар по петролните държави... Все плюсове
  • #20
    Пламен ( преди 4 години )
    Да, изгодно е.. Трета година съм само на електрически коли..
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    А на някой направи ли му впечатление, че в калкулацията няма цена за електричество при този пробег? На зарядна станция се плаща по около 30 цента на кВч тоест барем още 6 долара на 100 км. Модел Ес е изключение с безплатното зареждане при 3 нито гаранция имаш нито безплатен ток - ще спестят кога цъфнат налъмте :)
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    А точно па при малко километри не ти отърва, защото е невъзможно да избиеш първоначалната висока инвестиция в електромобил. При 20-30 000 лева разлика това са години наред "безплатно" зареждане. И никой не държи кола по 15 години - средно се задържат по 7, а на 7 годишна електричка с изтичаща гаранция остатъчната стойност е никаква - не я продаваш, а я подаряваш :)
fallback
Последни