fallback

Турция си има национален автомобил

Кросоувър на ток е първият модел на марката TOGG

Мечтата на турските фенове на автомобилите вече е факт - страната им си има собствен национален автомобил, след като досега произвеждаше модели по лиценз от чужди производители. Машината беше представена пред медиите лично от президента на страната Реджеп Тайип Ердоган.

Самият модел представлява кросоувър със средни размери и изцяло електрическо задвижване, който ще се продава под марката TOGG. В компанията предвиждат до 2030 г. гамата на новия производител да бъде попълнена със седан, хечбек и компактен ван от сегмент С, както и с кросоувър от сегмент В.

Електрическият кросоувър на TOGG се предлага в два варианта - със задно предаване (един електромотор) и 200 к.с., или със задвижване на четирите колела (два електромотора) и 400 к.с. По-слабата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,6 секунди, а по-мощната - за 4,8 секунди.

Пробегът с едно зареждане на батериите отнема половин час, а електронните асистенти осигуряват трето ниво на автономно движение. Засега са известни единствено височината - 1080 мм, и разстоянието между двете оси - 2800 мм. Според производителя, междуосието е най-голямото в сегмента.

Още снимки - вижте в галерията.

В организацията на производството на TOGG са инвестирани 22 млрд. турски лири (3,3 млрд. евро). Строителството на завода ще приключи през 2021 г., а първите готови автомобили ще слязат от конвейера през 2022 г. Президентът Ердоган обеща да купи лично първата бройки, както и след 2 години да бъде готова мрежа от зарядни станции. Моделите на TOGG ще се продават и по света, като ще се започне с Европа.

Снимки: Motor1

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Колата може спокойно да се нарече: На Ердоган болните фантазии, а самото начинание: Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак! Казвам го без доза злоба или завист, а от реалистична гл.т. Това са наистина много сериозни неща, които правят, а на пазара вече има големи играчи, които не виждам как могат да бъдат прескочени от току-що създадена марка и кола.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    И то много трябва да изнасят! Цената няма как да е ниска, а платежоспособността на турското население не е голяма. Добре са хората около Истанбул, Анкара и кУрортите. Навсякъде другаде са супер бедни и дори водата и токът са лукс. Така, че проектът само за вътрешна консумация няма как да бъде успешен. Освен това нещата са финансирани от държавата,а когато нещо е държавно съм доста скептично настроен.Вижте Тесла колко години и трябваха да излезе на печалба!Не мисля,че това е лъжица за турска уста
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма как зареждането да става за 30 мин и след това пробегът да е 500 км. Няма такива батерии и няма такива зарядни станции това нещо да се случи за подобно време! Иначе браво на съседите за проекта и реализацията му, но има още доста време докато започнат да я произвеждат и не са ясни доста неща по проекта и колата. Имам съмненията, че нещата няма да са точно такива каквито ги обявяват при масовото производство, ако има такова. Имам леки съмнения, защото, за да е успешно трябва и да изнасят.
  • #4
    Иван ( преди 4 години )
    Не пробегът а зареждането ще става за 30 минути. Пробегът с едно зареждане е 500 км.Отделно в турския автомобил за първи път в света се въвеждат най нови технологии произведени от турските компютърни специалисти и инжинери. Ако се чудите заюо страничните огледала са толкова тесни, отговорът е че това са всъщност камери които предават изображението на монитори вътре в колата.
  • #3
    P ( преди 4 години )
    "Пробегът с едно зареждане на батериите отнема половин час"
  • #2
    Osman Uglu ( преди 4 години )
    Strashen lokum. Naistina! Solid.
  • #1
    1 ( преди 4 години )
    Първо, колата от гледна точка на интериор и екстериор изглежда много добре. Второ, турците са си националисти и тази кола ще има сериозни продажби. Единствено можем да ги поздравим.
fallback
Последни