fallback

Турция си има национален автомобил

Кросоувър на ток е първият модел на марката TOGG

Мечтата на турските фенове на автомобилите вече е факт - страната им си има собствен национален автомобил, след като досега произвеждаше модели по лиценз от чужди производители. Машината беше представена пред медиите лично от президента на страната Реджеп Тайип Ердоган.

Самият модел представлява кросоувър със средни размери и изцяло електрическо задвижване, който ще се продава под марката TOGG. В компанията предвиждат до 2030 г. гамата на новия производител да бъде попълнена със седан, хечбек и компактен ван от сегмент С, както и с кросоувър от сегмент В.

Електрическият кросоувър на TOGG се предлага в два варианта - със задно предаване (един електромотор) и 200 к.с., или със задвижване на четирите колела (два електромотора) и 400 к.с. По-слабата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,6 секунди, а по-мощната - за 4,8 секунди.

Пробегът с едно зареждане на батериите отнема половин час, а електронните асистенти осигуряват трето ниво на автономно движение. Засега са известни единствено височината - 1080 мм, и разстоянието между двете оси - 2800 мм. Според производителя, междуосието е най-голямото в сегмента.

Още снимки - вижте в галерията.

В организацията на производството на TOGG са инвестирани 22 млрд. турски лири (3,3 млрд. евро). Строителството на завода ще приключи през 2021 г., а първите готови автомобили ще слязат от конвейера през 2022 г. Президентът Ердоган обеща да купи лично първата бройки, както и след 2 години да бъде готова мрежа от зарядни станции. Моделите на TOGG ще се продават и по света, като ще се започне с Европа.

Снимки: Motor1

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    Къде видя завист пък ти бе? Тя колата още не е излязла и на тур-чеещите им се привижда някаква завист. Няма такава, споко. Говорим си реално как са нещата без грам завист и лоши чувства. А нещата не са никак розови. Да си гъделичкат самочувствието сигурно става, но като бизнес проект си е кръгла нула. Това не е частно начинание, за да важат пазарни принципи, а си е държавен проект и държавата ще налива милиарди, за да съществува. На печалба не виждам вариант някога да излезе. Ти виждаш ли?
  • #16
    Том ( преди 4 години )
    Много завистливи душици има тук :) Като се има впредив, че България никога няма постигне нещо подобно, а именно да създаде своя електрическа кола.
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма грешка в статията. Правилно са казали, че зареждаш батерията фул и караш 30 мин. Абакалъм, ашкоусун, аферим комшу...тюркиш ауто, хахаха рахат локум, баклава и едно дюнерче в багажника да не огладнеете по пътя... Боза, шербет и айрян си носете, защото производителят не отговаря за напитките! Анадънму?
  • #14
    Max ( преди 4 години )
    Ние пък можем да правим ***.
  • #13
    Факт ( преди 4 години )
    Грешка в статията, за 30мин. е бързото зареждане до 80%.
  • #12
    Неразбрал ( преди 4 години )
    "Пробегът с едно зареждане на батериите отнема половин час" ли каза?
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    #8 Немците с какво нямат шанс не става ясно от писаниците ти? Чак толкова много да разтегнат рахат локума ли?
  • #10
    #8 ( преди 4 години )
    Кой те теб натиска че звънишНе са те излушвали многу като дете, та сега се празниш по форумите
  • #9
    Тиквоча ( преди 4 години )
    Дале ше можем да му правим фаровете?!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз пък с много злоба го казвам.Немците нямат шанс!
fallback
Последни