IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 съвета за борба със солта и корозията

По-честите посещения на автомивката през зимата ще ви се отплатят

5 съвета за борба със солта и корозията

Затрудненията на шофьорите през зимата не произлизат само от непочистените пътища или лошите атмосферни условия. Дори когато пътищата са почистени и обработени срещу заледявания, автомобилите ни са подложени на агресивното действие на солите, съдържащи се в смеските, разпръсквани на пътя. Тези соли са опасни за боята, уплътненията, джантите и най-вече за пода на автомобила. Редовното контролиране и обслужване на автомобила ще помогне да го предпазите от вредно въздействие и да си спестите разходи в бъдеще.

Поглед под колата

Сол корозия

Ламарините на пода на автомобила са подложени на най-голям "терор" през зимата от солите и водата на пътя. Удари от камъни или замръзнали буци сняг могат допълнително да наранят защитния слой под колата. Тези места стават особено уязвими към корозията.

Използвайте всяко вдигане на колата – на крик или подемник – за да хвърлите по един поглед отдолу. Ако забележите следи от удар, почистете пода на автоматична автомивка и се обърнете към специалист за възстановяване на защитното покритие. Миенето на пода след топене на снега е препоръчително и без следи от удари.

Почистване

Основното почистване на каросерията и покриването й с политура или вакса е особено препоръчително през зимата. Така боята е защитена в максимална степен от влагата и солта. Добре е гумените уплътнения на вратите да бъдат обработени със специализиран продукт или течен парафин, за да не залепват и да не се стигне до разкъсването им.

Ключалките също трябва да се напръскат със специализирана графитна течност. Графитът не позволява задържане на вода и смазва ключалката. Добре е и да имате на разположение спрей за размразяване – но не в колата, а в джоба на якето или в гаража.

Пастиране

сол корозия

Най-добрата защита срещу издраскване и повреждане на лака е пастирането. То трябва да бъде извършвано веднъж до два пъти годишно на ръка. В промеждутъците е достатъчно да избираме програма с политура на автоматичната автомивка.

Най-добре е пастирането да се извършва през есента, преди студените зимни дни. Модерните пасти позволяват лесно нанасяне на ръка и всеки може да го направи сам. За ново пастиране е достатъчно да хвърлите един поглед върху мокрия капак – ако водата не остава на капки, нужно е пастиране.

По-често на автомивка

Сол корозия

Ако автомобилът се ползва често или не стои паркиран в гараж, задължително автомивката трябва да се посещава по-често. Добре е преди да минете през четките каросерията да бъде измита с водоструйка. Така замърсяванията и солта ще паднат и няма да попаднат върху четките и да надраскат боята още повече.

Модерните автомивки използват текстилни ленти, вместо т.нар. "четки". Този тип ленти са по-щадящи към боята, особено през зимата. Внимание трябва да се обърне и след измиването – гумените уплътнения трябва да се подсушат и при нужда отново да се обработят. В противен случай съществува опасността вратите да залепнат и да не можете да влезете в автомобила си.

Отстраняване на драскотини

Ако пътувате често па магистрали или извънградски пътища, вашият автомобил е по-често изложен на удари от камъчета. При висока скорост колите пред вас вдигат във въздуха киша, мръсотия и сол, които бомбардират каросерията на вашия автомобил. Така върху предния капак, калниците и външните огледала се образуват малки драскотини или отлепяния на лака.

Дребните щети трябва да бъдат отстранявани бързо. След измиване хвърляйте по един поглед върху застрашените повърхности. За отстраняване на драскотините в специализираните магазини и бензиностанциите се продават подходящи бои и четки.

Снимки: интернет

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Също така пръскам кухините със специална вакса. Говоря за прагове и врати. Тези вакси са спрейове с тънки и дълги маркучи, които се вкарват в направените технологични отвори по каросерията и така се напръсква отвътре, за да не се получи вътрешна корозия, която е много по-страшна и тръгне ли там ръжда няма спасение повече. Тези неща ги зная от познат работещ в немска фирма занимаваща се с предпазване от ръжда по автомобилите. Antirost schutz се казва. Хората разбират доста и ги правят нещата.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Това с честото миене не е много добре. Всяко миене и то най-вече машинното изтънява лаковия слой. Колкото по-тънък става, толкова рискът от корозия се увеличава. Добре е колата да се пастира и не толкова често да се мие е моето мнение. Аз пастирам 2 пъти в годината. Пролетта и есента. Като купя кола(нови коли карам) отдолу я минавам цялата с боди кит. Фабрично си има, но слагам още един слой по-мек който е еластичен и камъчетата не му влиаят при удар и запазва целостта си и корозия няма никога.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Барона ( преди 6 месеца )
    Еми аз процедирам така - бангиите в хангара ноември, а аз до пролетта в Доменикана или Куба. Препоръчвам, проверено, работи!
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    въглеводородно миене на каросерията и консервация а отвън нанотек покрития или фолиране най добре на сухо и топло и контролирана влажност в гаража до пролетта гумите на пилони а колата да стои на писалки