fallback

Нова технология спасява дизела

Разработката ще намали вредните емисии поне наполовина (ВИДЕО)

Специалистите от изследователския център Sandia National Laboratories представиха нова система за впръскване на дизелови двигатели, която позволява съществено намаляване на вредните им емисии.

Принципната разлика между дизеловия и бензиновия агрегат е в образуването на горивно-въздушна смес и нейното възпламеняване. Дизеловото гориво и въздухът се подават отделно в горивната камера. Първо влиза въздуха, докато горивото се впръсква накрая и мигновена се възпламенява. Заедно с конструктивните си особености, високия въртящ момент и ниския разход на гориво, дизелите имат по-високи нива на вредни емисии. 

Според съвременните норми Euro 6d-Temp, съдържанието на азотен диоксид е 186 мг/км. Новите стандарти, влизащи в сила, свалят тези нива до 120 мг/км в реални условия и 80 мг/км при лабораторни измервания. От Sandia National Laboratories обаче твърдят, че са измислили технология, която ще свали нивата с 50-100%.

Основната проява е в дизайна на дюзите с технология ducted fuel injection или DFI (впръскване на гориво по канали). В случая горивото стига до камерата, използвайки миниатюрни канали. Това позволява оптимизиране на горивно-въздушната смес и се получава "по-чисто" изгаряне. Тук трябва да се отбележи, че при дизеловите двигатели има голяма зависимост между съдържанието на азотен диоксид и на саждите, както и обратно - колкото е по-малко първото, толкова повече е второто и обратното.

Въвеждането на DFI ще доведе до отпадане на използването на скъпата система за впръскване на карбамид (позната като AdBlue), която разгражда азотните оксиди. Новата технология ще може да се ползва както при масови автомобили, така и при двигатели за промишлеността. 

Снимка и видео: Sandia National Laboratories 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    До 4, малък си още явно ;-), но преди 30г се говореха същите истории - как горивата ще свършат до 2000г или малко след нея. Та толкова и след 50г. Теории има много и всякакви. Пред ел. коли има много не решени проблеми, които в момента се умаловажат, но и те ще изплуват, като в един момент може да се окаже, че не са толкова "безвредни".
  • #9
    Гост ( преди 4 години )
    Въпрос на време да паднат цените на акумулаторите. Дизела леко по леко върви на приключване. Един дизелов двигател стана по-сложен от изработка на 1 електромобил.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Тайната на тази технология е разделянето на водата чрез високочестотен резонанс. Разликата между този метод и електролизата е че при високочестотния резонанс разделянето на атомите става чрез микро вибрация за която се ползва много малко енергия. Тайната се крие в променливите честоти и самото устройство което ги произвежда. Но реално никой не знае точно как работи този метод. Само американското правителство знае но прототипите и схемите събират прах в някой таен склад на ЦРУ.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Бъдещето е на водните автомобили. Направо наливаш вода от чешмата и караш колкото си искаш. Технологията за това е открита преди повече от 100г. но се пази от американското правителство. Същата тази технология беше преоткрита наново от друг американски изобретател - Стенли Майер които направи работещ прототип през 90-те години и започва да търси финансиране но не успява да развие проекта защото умря при странни обстоятелства през 1998г. След което и прототипите му изчезнаха безследно.
  • #6
    глупаци са тези ( преди 4 години )
    Спасяват мртвец мисията невъзможна.Никой никъде не купува дизел.Факт!
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Не вярвам, някой да не иска кола с ел. мотор, ако имаше зарядни навсякъде, ако се зареждаха за 10 мин. и имаха пробег от по 600-800км. и цена на сегашните ДВГ. Това са нещата, които хората гледат. Нищо друго няма значение, който и на какъвто еколог да се прави.
  • #4
    Ники ( преди 4 години )
    До #1: Колко дълго могат да се използват фосилните горива? По оценка на Бритиш Петролеум има нефт за 50 години. И този нефт не ни трябва само за автомобилни горива, нали? Реално остават около трийсетина години на петролно изобилие...Така че колкото и да се противите на електричките, просто няма алтернатива, по обективни причини
  • #3
    Анести ( преди 4 години )
    В съвременните бензинови мотори, също горивото се впръсква.Така, че те също засмукват чист въздух.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Непрекъснато вадят спасяващи дизела технологии и все още никоя не е влязла в употреба. Що така?
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Понеже зарбавиха кризата преди години, сега наред е да се смени дизел с безнин. След някоя друга година, ще се почне пак нов "скандал" и така на всеки 8-10г за да принудт хроата да купуват нови коли. Фосилните горива, ще се изполват още дълго време, колкото и на някои да не им се иска. Електирфикацията за момента е утопия и просто замазване на очите.
fallback
Последни