fallback

Новите екостандарти удрят жестоко Mercedes-AMG

Близо 75% от спортните модели на марката принудително ще бъдат съкратени

През 2020 г. германският производител Mercedes ще трябва да съкрати гамата си с модели AMG със 75 %, ако иска да се впише във все по-стриктните стандарти за изгорели газове в ЕС, съобщава Financial Times. Изданието твърди, че даунсайзингът на двигателите на спортните модели може да се окаже единствената опция за запазването на някои от тях, ако фирмата иска да слезе до 100 г/км СО2.

FT твърди, че разполага с информация от няколко дилъра на Mercedes, които очакват 75 % редуциране на AMG-моделите. Според анализатора Макс Уорбъртън, това би означавало катастрофа за печалбите на бранда. Спортните модели на марката се продават на значително по-високи цени от стандартните коли, но застрашават способността й да намали средните емисии.

Подобен ход може да засегне и стандартната гама, при която фирмата може да ограничи продажбите на автомобили, оборудвани с 3,0-литрови двигатели. Това може да доведе до изменения в гамата на модели като GLE Coupe, които не се предлагат с четирицилиндрови агрегати.

По-рано през годината се появи информация, че следващата генерация на AMG C63 ще бъде оборудвана с двулитров агрегат, вместо с настоящия 4-литров V8. Двигателят ще е близък до М139, използван в А45, който в момента е най-мощният четирицилиндров двигател.

Възможно е Mercedes да сключи сделка с друг производител, за да намали общото ниво на вредни емисии за гамата. По-рано през годината Fiat Chrysler и Tesla сключиха подобно споразумение, според което концернът Fiat Chrysler счита електрическите модели на Tesla за част от гамата си, с което намалява общия размер на емисиите въглероден двуокис.

Mercedes е един от производителите, принудени да замислят драстични промени в гамите си, за да покрият задължителните норми. Въпреки скорошното представяне на електрическия SUV EQC и неминуемото представяне на по-евтиния EQA, марката не може да разчита на сравнително ниските обеми на двата модела, за да свали драстично средните си емисии.

Според анализатори ако автомобилната индустрия продължи да продава сегашните си модели и през 2021 г., производителите ще трябва да платят 25 млрд. евро глоби.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #4
    КоШПраймСя ( преди 4 години )
    Просто ще продадат по-малко бройки. По-малко не означава нула. Правилата са еднакви при всички производители. И точно в скъпия сегмент на спортните автомобили спадът ще е най-незначителен. Печалбите ще паднат само за производители, които не могат да се адаптират към новата ситуация.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Каква е разликата дали глобата е за производителя или потребителя като в крайна сметка ако е скъп автомобила няма да има кой да го купи и съответно производителя няма да печели. Не си най-умен май?
  • #2
    КоШПраймСя ( преди 4 години )
    Постоянно ни обясняват, как производителите щели да отнесат глоби. Пълни глупости - глобите са за потребителя. Просто се добавя една сума към автомобилите, които горят повечко. И това се отнася за всеки производител. Отнесено към цената на автомобила, тази сума не е чак толкова голяма. Просто няма да има евтини СУВ-ове, спортната кола е нормално да е скъпа и нея не я касае особено.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    пълна лъжа
fallback
Последни