Японският производител Nissan няма да предлага дизелова версия при следващото поколение на един от най-популярните SUV-модели на пазара - Qashqai. Това е поредната крачка към електрификация на европейската си гама, твърди Auotomotive News, като се позовава на източници от компанията.
При следвашия Qashqai ще се залага на бензинови и хибридни версии. Предвижда се, SUV-моделът да получи системата e-Power на Nissan, при която двигателят с вътрешно горене ще се използва само да генератор на енергия. Ще има и плъг-ин вариант, като при него задвижващия агрегат ще бъде взета от партньора в алианса Mitsubishi.
Последните продажби показват, че през 2017 г. около 47% от продадените автомобили на Nissan в Европа са били с дизелови двигатели, докато през 2019 г. те са около 30%. Това беше потвърдено и от президентът на Nissan Europe - Джанлука де Фичи, който беше категоричен, че компанията му се адаптира към новите условия на пазара.
В Nissan са си поставили за цел над 40% от продажбите в Европа през 2022 г. да бъдат на електрифицирани модели, като това ще помогне на компания да избегне глобите, които се въвеждат в ЕС за производители, неуспели да покрият новите екологични стандарти. Освен това, японците вярват, че електрифицирането на моделната гама ще подобри имиджа на марката.
„Ако искате устойчив бизнес-модел в Европа, който да отговаря както на корпоративните, така и на частните клиенти, трябва да сте много над средното ниво“, коментира Де Фичи.
Експерти на пазара обаче предричат проблеми за Nissan, тъй като в сегмента на Qashqai в Европа все още се търсят предимно дизелови модели. През последните 10 месеца техният дял е 44%, като лидер е Volkswagen Tiguan. Други два основни играча в този сегмент - Toyota и Honda, също вече се отказаха от дизеловите версии на своите бестселъри RAV4 и CR-V, като ще залагат предимно на бензиново-електрически хибриди.
Снимка: Nissan