IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още един популярен SUV остава без дизел

Следващато поколение на Nissan Qashqai ще заложи на хибридни версии

Още един популярен SUV остава без дизел

Японският производител Nissan няма да предлага дизелова версия при следващото поколение на един от най-популярните SUV-модели на пазара - Qashqai. Това е поредната крачка към електрификация на европейската си гама, твърди Auotomotive News, като се позовава на източници от компанията.

При следвашия Qashqai ще се залага на бензинови и хибридни версии. Предвижда се, SUV-моделът да получи системата e-Power на Nissan, при която двигателят с вътрешно горене ще се използва само да генератор на енергия. Ще има и плъг-ин вариант, като при него задвижващия агрегат ще бъде взета от партньора в алианса Mitsubishi.

Последните продажби показват, че през 2017 г. около 47% от продадените автомобили на Nissan в Европа са били с дизелови двигатели, докато през 2019 г. те са около 30%. Това беше потвърдено и от президентът на Nissan Europe - Джанлука де Фичи, който беше категоричен, че компанията му се адаптира към новите условия на пазара. 

В Nissan са си поставили за цел над 40% от продажбите в Европа през 2022 г. да бъдат на електрифицирани модели, като това ще помогне на компания да избегне глобите, които се въвеждат в ЕС за производители, неуспели да покрият новите екологични стандарти. Освен това, японците вярват, че електрифицирането на моделната гама ще подобри имиджа на марката.

„Ако искате устойчив бизнес-модел в Европа, който да отговаря както на корпоративните, така и на частните клиенти, трябва да сте много над средното ниво“, коментира Де Фичи.

Експерти на пазара обаче предричат проблеми за Nissan, тъй като в сегмента на Qashqai в Европа все още се търсят предимно дизелови модели. През последните 10 месеца техният дял е 44%, като лидер е Volkswagen Tiguan. Други два основни играча в този сегмент - Toyota и Honda, също вече се отказаха от дизеловите версии на своите бестселъри RAV4 и CR-V, като ще залагат предимно на бензиново-електрически хибриди.

Снимка: Nissan

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 4 години )
    e-Power задвижването на Nissan е доста интересно. 350 к.с. ел. задвижване на двата моста с бензинка за пълненене на акумулатора.
  • #7
    4 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Мн ясно че ще доплатя за vw. Не съм глупав да си купувам нисан(дачив)
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Напълно подкрепям комантара на колегата от 6. Аз също съм на 4х4 от 2,5г. и няма да помисля за обикновенна вече. Моята е с 2вд 4ауто и 4 лок режими и дори при хубаво време включвам на автоматичен режим при завои,да не говорим когато вали дъжд или сняг. Стабилността е в пъти по-добра от тази при 4х2 задвижването.А за стабилността през зимата с включен автоматичен 4х4 режим няма база за зравнение.Наистина човек трябва да покара такъв автомобил за да разбере за какво идва на реч.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Недостатъци. Най добре е да си с 4x4 и да го включваш в ненормалните условия. Но ако живееш на място където няма зима или планини можеш да си спестиш някой лев като си вземеш автомобил с предно и нищо повече. Никога не съм живял на село. Не е нужно да се дървиш особено без да съм ти казал нещо
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Уни ( преди 4 години )
    Ако напиша завой обикновено се разбира завой при кръстовище а така както го написах е напълно ясно. Центробежните сили действат при всеки автомобил но в случая с двойно предаване те изхвърля и самото задвижване. При автомобил с предно например може да се влезе с по голяма скорост в завой. А да паркираш с включено двойно е отвратително. Разбира се когато човек преценява всичко няма да има и неприятни ситуации, но вие спорехте не за това а за задвижването като система. И двете си имат предимства и
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Уни ( преди 4 години )
    Имам пикап и каравана при това 31 фута. Лятото си я тегля само на задно. 4x4 е ненужно при нормални условия. Заминават гумите а зимата при извиване на пътя може да те изхвърли. Особено при остри завои. Хубаво е за оф-роуд да тръгнеш лесно на лед, да драпаш в дълбок сняг или да изкачиш заледени изкачвания.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 Не ме разбра. Не казвам, че е лошо да имаш 4х4 а, само че не ти е необходимо. Отделно ти явно говориш за висок клас кола с (полу) постоянно 4х4. Болшинството автомобили в момента са с тип Халдекс система, която докато не ти приплъзне двигателно колело, втория мост не работи. Също така много малко такива системи остават активни след 50-тина км/ч.
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Кашкая се търси основно дизел, защото само с него можеш да получиш 4х4. По принцип поддържам тезата, че ако не си планинар или с къща на криво място 4х4, не ти трябва. Но от друга страна, пък е грехота да вземеш СУВ и да не е 4х4