IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

1979: Италианският президент сяда в Maserati

Сандро Пертини заема задната седалка на Quattroporte

1979: Италианският президент сяда в Maserati

Държавните глави и премиери предпочитат домашни марки за служебни автомобили. Ангела Меркел залага на Audi и Mercedes, Еманюел Макрон на DS и Peugeot. С особено висок стил се отличават италианските президенти. След Lancia Flaminia от 50-те и 60-те години, вече 40 години те слизат от задната врата на друга домашна марка.

На 14 декември 1979 г. италианският президент Сандро Пертини получава Maserati Quattroporte от трета генерация. На церемонията в палата в Рим участват и министърът на индустрията и търговията Антонио Бизалия и шефът на Maserati, Алехандро де Томазо.

Третата генерация на Maserati Quattroporte е разработена от Джорджето Джуджаро и е първият изцяло нов автомобил, появил се под управлението на де Томазо (1976-1993). Предшественикът Quattroporte II остана извън полезрението на автомобилния свят също както и бракът между италианската марка и Citroën. От него са произведени само шест екземпляра.

Quattroporte III е вдъхновено от първата версия на Quattroporte от 1963 г. Отвътре моделът се откроява с луксозен и елегантен интериор.
Под капака работи само един V8, наречен Tipo AM330 с версии от 4,2 литра (255 к.с.) и 4,9 литра (280 к.с.). Максималната скорост е 220 км/ч. От 1979 до 1990 г. Maserati продава 2145 броя Quattroporte III.

Maserati

През 1986 г. на пазара се появява версията Royale. Тя е рестайлинг с подобрено вътрешно оборудване като меки кожени седалки и много дърво на арматурното табло и във вратите. Други особености са мобилният телефон, поставен между предните седалки и малката сгъваема масичка в задната врата. Quattroporte Royale е оборудвано с 4,9-литров двигател с 300 к.с. От него са произведени само 51 броя.

През 1982 г. генералният секретариат на президента поръчва на Maserati да изработи бронирана версия на Quattroporte. Тъмносиният автомобил е доставен през 1983 г. и бързо се превръща в предпочитания автомобил на президента Пертини при публичните му изяви.

Един от оригиналните елементи на модела е големият пепелник, захванат с тръба между задните седалки. Той е поръчан от самия президент и Maserati модифицира цялата задна седалка. Автомобилът разполага и с бар, телефон и система с високоговорител за комуникация извън автомобила.

Кабината е напълно бронирана и защитена от куршуми, с високоякостно манганово-стоманено покритие. Прозорците също са бронирани, изработени от поликарбонат, дебели 31 милиметра и задействани електрически.

Покривът над задните седалки се отваря електрически, за да може президентът да се изправя и да поздравява публиката. За стабилната му позиция помага специална дръжка на облегалката на дясната предна седалка.

Maserati

Президентът използва Quattroporte при всичките си публични изяви, включително при историческото си посещение във фабриката на Ferrari в Маранело на 29 май 1983 г. По протокол, след пристигането на автомобила, Енцо Ферари трябва да се приближи до автомобила. Ферари обаче остава на 10 метра от колата на президента. 87-годишният Пертини слиза от Quattroporte и отива до шефа на Ferrari. Енцо Ферари не помръдва, защото от години има местна вражда и съперничество с Maserati.

През 80-те години и други известни личности избират Quattroporte III за свое транспортно средство. Един от най-известните е тенорът Лучано Павароти, който е родом от Модена, откъдето е и Maserati. На една от снимките той е в автомобила си пред Миланската Скала.

Днес Quattroporte продължава да е служебната кола на италианския президент. На 2 юни 2019 г., Денят на републиката, президентът Серджо Матарела бе в Quattroporte от шестата генерация в специалния цвят Blu Istituzionale. Лайсните в салона са Black Piano, комбинирани с кожа Pieno Fiore. Особено внимание е обърнато на звукоизолацията на кабината, за да се гарантира максималния комфорт на борда при всякакви условия. В задната част на централната конзола е поставен официалният герб на Италия. Разбира се, не липсва и брониране. Двигателят е битурбо V8 с 530 к.с. и максимален въртящ момент от 650 нютонметра.

Снимки: Maserati

Вижте още снимки в галерията:

0 от 500