fallback

За колко време "умират" батериите на електромобилите

Средно загубата на мощност е около 2,3% на година, пресметнаха експерти

Компанията Geotab, която се е специализирала в управлението на системи за глобално позициониране и следене на транспорни средства, изчисли с каква скорост акумулаторните батерии на електромобилите губят мощността си.

Изследвани са 6300 коли на ток от различни марки, използвани в цял свят. Резултатите показват, че средно батерията губи около 2,3% от капацитета си на година. Според изследователите, това означава, че при такива малки загуби батерията може дори да надживее автомобила, на който е поставена.

Експертите от Geolab нагледно показват, до каква степен зависи износването на акумулатори при използване на различни системи на охлаждане. Например, при Tesla Model S, където се залага на водно охлаждане, батерията губи точно 2,3% от капацитета си на година. В същото време, при Nissan Leaf охлаждането е въздушно и показателят за загуба е 4,2% годишно.

Както отбелязват авторите на изследването, намаляването на ефективността на батерията може да не бъде равномерно. В началото процесът е бавен, но след това рязко се засилва. Влияние оказва и софтуера, използван от автомобила, като това се отнася на вече за моделите на Tesla.

Установено е и друго - честото използване почти не влияе на срока на служба на батерията, но в същото време климатът оказва сериозно въздействие. При топло време тя "умира" много по-бързо, отколкото при хладно. Негативно влияние оказва и честото използване на режима за бързо зареждане.

Снимка: Motor

fallback
  • #12
    Име ( преди 4 години )
    може да е толкова ако си в Калифорния и постоянно е топло, но ако има температури -10 и колата ти е отвънка.... след 4-5 години може да гледаш къде да изхвърлиш батерията! чакам да продадат 1 милион електромобила на година в централна и източна европа и след 5 години да се види колко си е струвало... тогава ще помисля за такава кола
  • #11
    Гонзо ( преди 4 години )
    Време е да литнат и електро САМОЛЕТИ Ха ха ха ха!!
  • #10
    Разбирач ( преди 5 години )
    Ако я ръчкаш, компа дава прогнозен пробег при това каране, да. Не си мисли, че бензин на ръчка няма да дава 25-30 на сто и да прави торнадо в резервоара.VW e-UP! и BMW i3 с точно сто км остатъчен пробег ги пуснаха на писта на пълна газ през цялото време. И двете минаха по 30 км. Не си мисли, че при бензинка със сипани 10 литра ще по-различно. Мангановите батерии на баварците да връх на сладоледа и карат по 20 г. според тест-симулациите.
  • #9
    к. к. ( преди 5 години )
    И още нещо, ако спираш няколко пъти за по 1-2-3 часа тук там да свършиш някаква работа, пробегът пада с по 10-15% на час покой... Това са данни от първа ръка, от днес... Днес за цял ден, малко каране с много спирки и пробег 20 км... Трябва голям, КОНЦЕПТУАЛЕН ПРОБИВ с батериите. С литиево-йонните няма да стане работата...
  • #8
    к. к. ( преди 5 години )
    Пробегът на електроавтомобилите е манипулация. Малко по-агресивно каране(ускорението увлича, голям кеф е) или 150-160 км/ч. на магистралата и пробегът пада наполовина. Карам плъгин хибрид с 13.5 кВт батерия. По каталог - 52 км. пробег. На практика-30-35км лятото, а сега е 25-30 км... Добре че е ДВГ...
  • #7
    До Само нафта ( преди 5 години )
    Проблемът е по-скоро в зареждането (като време) и в капацитета на батерията, отколкото в разхода на енергия. Това, което си описал би се случило и с автомобил с ДВГ, който теоретично трябва да харчи, например 8 градско, но като му дадеш малко газ, за 20 км из софия, може да изхарчи двойно.
  • #6
    Само нафта ( преди 5 години )
    Карал съм електричка над 10 пъти и то различно модели. Имат много позитиви спор няма , но батерията изобщо не е толкова здрава колкото пишат . Реално истинския проблем е колко бързо се изразходва заряда в тая батерия . Качих се на кола със 100км останал заряд дадеш малко газ( тва няма как да звучи по смешно) , правиш 20км из София и накрая колата ти казва че има заряд за още 50 , не съм математик ама нещо не ми излизат числата както трябва
  • #5
    Дедо ( преди 5 години )
    Е, аз нямах предвид точно нашата кочинка. Но, първо, проблемът е глобален и трябва да се решава бързо, второ - индустрията наби толкова пари за инвестиции, че ще направят всичко възможно да ни ги вземат обратно.Иначе идеята е, че наистина няма да притежаваме колите вече, ще плащаме услуга, като такситата. Ползваш-плащаш. Аз лично съм ок с това-няма да вадиш ХХ пари за нова кола и вс. разходи покрай нея. Както казах, тепърва ще измислят как да си плащаме! :D
  • #4
    До Дедо ( преди 5 години )
    Аз съм съгласен с теб, но за БГ това е неприложимо по много причини. Тези паркинги за които говориш около градовете, за нас веднага ще се превърнат в "магазини". На кой чистачки, на кой гуми, на някой цялата кола...Иначе идеята е много хубава, но неприложима за нас :( уви.Брат ми има Тесла Модел С и за половин година и навъртя 20 000 км. И то предимно извън градско, но не в БГ. Чак до Испания стигна с нея. Навън и зареждачки има и всичко, тук има едно голямо нищо :(
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    и един мармот завиваше шоколад в станиол... сънищата са безплатни.
fallback
Последни