fallback

Колко харчат плъг-ин хибридите, ако не бъдат зареждани никога?

Opel Grandland X Hybrid4 е сред най-икономичните модели и на бензин

Статистиката за разхода при плъг-ин хибридите изглежда интересно. Повечето производители дават впечатляваща информация – между 1,1 и 2 литра на 100 километра. Но какво значи този среден разход?

Разходът на бензин в реални условия зависи изключително от профила на употреба. Който кара само на ток, ще получи разход на бензин нула. Но какво се случва, ако хибридът изобщо не бъде зареден в мрежата? Разходът може да бъде изчислен от средния разход по WLTP и електрическия пробег по WLTP. Германският сайт на Motor1 си направи труда да сравни някои плъг-ин хибриди.

„Разход без зареждане“ е разходът в режим за запазване на заряда. Както показва нашата таблица, стойностите тук са различни. Те варират между 6 литра за Opel Grandland X Hybrid4 до близо двойно повече при Ford Tourneo Custom PHEV:  

  Разход по WLTP Пробег по WLTP Utility Factor Разход без зареждане
  л/100 км     л/100 км
Audi A3 e-tron Sportback 1,8 40 km 0,69 5,78
Audi A6 55 TFSI e 1,6 55 km 0,78 7,29
Audi A7 50 TFSI e 1,6 54 km 0,78 7,13
Audi A8 60 TFSI e 2,5 47 km 0,74 9,51
Audi Q5 50 TFSI e 2,2 45 km 0,72 7,98
Audi Q5 55 TFSI e 2,1 45 km 0,72 7,62
Audi Q7 55 TFSI e 3,1 43 km 0,71 10,72
Ford Kuga PHEV 1,4 56 km 0,79 6,52
Ford Tourneo Custom PHEV 3,6 40 km 0,69 11,56
Opel Grandland X Hybrid 1,4 55 km 0,78 6,38
Opel Grandland X Hybrid4 1,3 59 km 0,79 6,05
Polestar 1 0,7 124 km 0,93 9,94
Volvo S60 T8 Tw.E. 1,5 58 km 0,79 7,29
Volvo S90 T8 Tw.E. 1,7 57 km 0,79 8,08
Volvo V60 T6 Tw.E. 1,7 59 km 0,80 8,43
Volvo V60 T8 Tw.E. 1,7 59 km 0,80 8,43
Volvo V90 T8 Tw.E. 1,7 57 km 0,79 8,08
Volvo XC40 T5 Tw.E. 2,0 45 km 0,72 7,25
Volvo XC40 T8 Tw.E. 2,0 54 km 0,78 8,91
Volvo XC60 T8 Tw.E. 2,3  54 km 0,78 10,25
Volvo XC90 T8 Tw.E. 2,5 46 km 0,73 9,28

Примерът с Polestar 1 показва, че и автомобил с много висок електрически пробег и нисък разход на гориво може да има висок разход, ако не се зарежда в контакта.

За съжаление много производители дават данни за разхода и пробега по стария цикъл NEFZ. Тогава формулата не е точна. Така правят BMW, Land Rover, Mitsubishi, Porsche и Skoda. Mercedes подава единствено пробега по WLTP, но не и разхода. От декември 2020 г. обаче всички данни трябва да са по WLTP.

Ето как функционира формулата. Официалният разход на плъг-ин хибридите по WLTP се пресмята от разхода в режим за задържане на енергията (CS) и разхода в режим на ток. Данните се съчетават с Utility Factor (UF). Този фактор определя колко честа е вероятността един автомобил да се кара в електрически режим. Колкото по-голям е електрическият пробег, толкова по-висок е този фактор.

И накрая: формулата, по която се пресмята, е CS=WLTP-разхода/(1-UF).

Снимки: Opel

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Познайте защо го няма Приус в класацията? Защото ще се окаже, че другите карат всичко друго, но не и хибриди. Вижте им разходите само. Ами то един икономичен бензинов автомобил без да е хибрид харчи горе-долу толкова, а за дизел да не говорим. А тези в таблицата само по име се водят хибриди!
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Има смисъл от пълен, а не от плъг-ин хибрид. Точно немците са го доказвали със сметки. Високата цена просто не се оправдава. Ако караш предимно на ток си за електричка. Ако караш и на ДВГ си за пълен хибрид, който е по-лек, по-евтин и като разход на изминат км. ти излиза по-евтино. Това е положението! А лакърдиите,че надълго хибридите харчели много ги оставете за масата след третата ракия!Не е изобщо истина това.Няколко баса съм спечелил досега срещу феновете на нафтата с икономичните им печки
  • #5
    Antigreta ( преди 4 години )
    Тези електички са меко казано педигри. Всичко свързано с електромобилите и хибридите е измама. Най-голямата далавера е за търговците на вредни емисии, и евро педидигри създаващи ,, еконормите и екоправилата''
  • #4
    211 ( преди 4 години )
    До 112: За теб хибрид, който може да се движи и само на ток, няма смисъл. Реалността е, че пътуваш със служебният автобус и рядко използваш личния си автомобил. Както ти сам каза.
  • #3
    112 ( преди 4 години )
    За мен хибрид който може да се движи и само на ток има смисъл. В зависимост на кой портал спирам на работа пътят е 10 или 20 километра в едната посока. Имам гараж от където мога да зареждам батерията така че до работа и обратно да съм само на електричество. Това е идеален вариант, реалността е че пътувам със служебният автобус и рядко използвам личния си автомобил.
  • #2
    .. ( преди 4 години )
    Имам колега с хибрид и никак не е доволен. Може би има смисъл в града, но извън града е греда. Хем скъпа поддръжда на ДВГ-то, хем високата цена и заради батерията.В крайна сметка не се изплаща като чистата електрика (ако тя се изплаща с годините).
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Взел ли си такава кола която е на цена от 80 хиляди лева (въпронсния Опел от статията), най-малкия ти проблем е колко харчи и каква е цената на бензина.
fallback
Последни