IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци направиха електробайк с четири колела

Schaeffler Bio-Hybrid идва догодина за превоз на хора и леки товари

Германци направиха електробайк с четири колела

Защо електрическите байкове, наречени още педалекси, имат само две колела? Не могат ли да се използват и за транспорт на товари? Това са били идеите на доставчика за автомобилната индустрия Schaeffler, който разработи т.нар. Bio-Hybrid.

Schaeffler показа прототип още през 2016 г., а първият модел на четириколесен педалекс бе представен наскоро и вече преминава изпитания по германските велоалеи. Дебютът му трябва да се състои в края на 2020 г. в пътническа и карго версии.

Возилото е замислено за всякакви възможни случаи на употреба – за доставка на пакети или пица, за куриерски нужди и много други. Възможно е дори използването му и като мобилен кафе бар.

Идеята за четириколесен електро велосипед е ясна. Той би се промъквал по-лесно в трафика и ще намира по-лесно място за паркиране. С маневрения Bio-Hybrid куриерите могат да използват велоалеи и да спират на забранени за автомобили места. Радиус от 10 километра е напълно по силите на екологичното возило.

Предимствата на Bio-Hybrid проличават и при по-леки товари. Например с него могат да бъдат извършвани бързи доставки на храна. Товарната площ с лекота побира две термо кутии.

Според шефа на Schaefller първите тестове са били изключително положителни. „Документирахме, че Bio-Hybrid е много гъвкав в пътническата и най-вече в товарната си версия. Целта ни е да бъдем атрактивни за широк кръг клиенти“, допълни той.

Възможно място за употреба са и широките фирмени площи. Наскоро Bio-Hybrid бе изпробван на 40-хектарова фирмена площ в региона на Нюрнберг. Тестовете са включвали вътрешна логистика, заводска безопасност, кетъринг и транспорт на различни материали.

Изпробваните прототипи са били с функционалността на серийния модел. Цената, както и технически данни, все още не са обявени.

Снимки и видео: Schaeffler

Вижте още снимки в галерията:

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    zord ( преди 4 години )
    А стъклата дали ще са бронирани като на теслата?
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Или някой се е объркал или това е тотално недоразумение: Радиус от 10 километра е напълно по силите на екологичното возило. Как 10 км? Това истина ли е? Ако да, то изобщо що пишете за тези смешници? Не е сериозно!
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #7 към кого ти е отправено ,мнението, което не е мнение, а простотия. Кажи все пак какво имаш предвид и към кого!
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    !? ( преди 4 години )
    Докато го пуснат за масова продажба, цената на една ел-шкода ще е паднала на 15-18 хил. И ще е по оферта от това
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Да бе, да ... само си пропуснал мармота, дето ти увива шоколадите в станиол, за из път, нали!!
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    За дъждовно време си имам дъждобран тип пелерина специален за колело. И в най-проливния дъжд съм сух. Не е приятно да се кара на дъжд, но се случва и не е болка за умиране. На сняг е по-тегаво, когато не е разчистено. Тогава съм с колата. Освен всичко си нося батерията и зарядното на работа и ако батерията е паднала си го зареждам там безплатно. Колелото го взех на промоция за 1499 евро, а иначе струваше 2500 евро в магазина. За града е незаменимо превозно средство!
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    електричката ( преди 4 години )
    Имам електро-байк и по книжка му дават 180 км пробег. Аз съм минавал максимум 160 км. Иначе с нормално каране без пестене на енергия се минават спокойно 140 км. Какви педелеци, какви 5 лв на цена над 10 000 евро предполагам и пробег 10 км. Смях просто! Да не са итървали една нула случайно и да е 100 км? Както и да е велосипеда с батерия е супер добро превозно средство. В час пик се движа 2-3 пъти по-бързо отколкото, ако съм с кола. Имам дисаги за пазаруване и багаж и чифт дрехи да се преоблека.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хубаво, но с цена от 12 000 евро, едва ли ще се редят на опашка за тях.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 години )
    То такива неща за доставка и сега има, ама или се бутат или се карат като колело и се ползват главно в градове с истински исторически център, по който не пускат коли.Мечтата ми е всякакви гадно-смърдящи дизелови баничарки, които спират на аварийки, за да доставят нещо, да се разкарат и да има само такива неща... Това в центъра разбира се. За по-далечни разстояния - истински коли. Ако може пак на ток, най-добре и само извънградските парашутко-баничарки на петролни продукти.
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Падал-екс, съвсем по европейски!