IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Създателят на McLaren F1 направи суперкола с вентилатор

Наследникът на култовото купе предлага екстраваганти решения

Създателят на McLaren F1 направи суперкола с вентилатор

Преди време конструкторът Гордън Мъри, който създаде легендарното купе McLaren F1, обеща да построи негов наследник. Сега компанията му Murray Automotive най-после показа първо реално изображение на колата, която прави впечатление с екстравагантните си аеродинамични решения.

Дизайнерите на автомобила са вградили в задната му част вентилатор, който играе основна роля в аеродинамиката. Той е свързан с въздуховоди и активни спойлери, създаваща така наречения "грауд ефект", чиято задача е да притиска колата към земята или да намалява въздушното съпротивление.

T.50

От компанията твърдят, че системата ще разполага с 6 работни режима. Използването на вентилатор позволява да бъдат премахнати задните криле, което изчиства облика на суперколата. Освен това, устройството помага и за охлаждане на трансмисията, което определено няма да бъде лесно.

Заявените максимални обороти на двигателя на T.50, като се казва моделът към момента, са 12 100 об/мин, което е рекорд за "граждански автомобил". 12-цилиндровият двигател, създаден от инженерите на Cosworth при обем  3,9 литра развива 650 к.с. и 450 Нм, като ще бъде свързан със стартер-генератор. Той ще повиши мощността до 700 к.с.

T.50

Засега не се разкрива времето, за което T.50 ще ускорява от 0 до 100 км/ч, но то вероятно ще е доста впечатляващо, защото автомобилът ще бъде направен от карбон. Това трябва да позволи на инженерите да постигнат тегло от 980 кг., което ще направи колата още по-бърза.

В Gordon Murray Automotive планират да започнат тестове на готов прототип през първото тримесечие на 2020 г. Компанията вече приема поръчки за "приемника" на McLaren F1" (купето ще има същото разположение на седалките, като тази на водача ще е по средата). Планира се производството на 100 бройки, като всяка ще струва миниум 2 млн. паунда.

Снимки: Gordon Murray Automotive

 

 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Не съм като останали ( преди 3 месеца )
    В кой свят живеем. Вместо да караме дронове ще караме мощни коли в задръстване.За да да змърсяваме въздуха.И да си даваме парите на неуките богати шеихове.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Истината боли ( преди 3 месеца )
    Тази технология не е нова, от 70те години е, когато е използвана от болидите на Лотус във Ф1.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    !!!!! ( преди 3 месеца )
    Samo nova kola Dron I ako moge el.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ДаДа ама НЕ! ( преди 3 месеца )
    Знаеш ли кога електричка ще тежи 900кг?!? Като и махнат батериите! Не всичко е ускорение от място!
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тролеите може да са много бързи в драг дисциплината. Имат още доста хляб да изядът, Докато първо не олекнат драстично и второ да подобрят доускорението, истинските спортни коли ще останат бензинови (пък било то и хибридни).
  • #2
    13 rate up comment 4 rate down comment
    APP ( преди 3 месеца )
    До ДаДА За такива автомобили винаги ще има богата клиентела, която да ги купува поне още 10 години. Колкото до самия дизайн на автомобила, вижда се че е работено здраво от хора, които знаят как се правят бързи машини. Тези " електрически" мечти за които всеки ден бленувате са все още на хора, които не шофират повече от 20-50км на ден. За всички други и за тези, които обичат звука на 8-10 цилиндрови машини и миризмата на бензин още дълго време ще се правят ДВГ автомобили. Доза "адреналин"..
  • #1
    6 rate up comment 13 rate down comment
    ДаДа ( преди 3 месеца )
    Хаха. Хора, вече има електрически автомобили. "Суперавтомобил", 12000 оборота... вие нормални ли сте. Още малко и двигател на дърва ще предложи някой за "суперавтомобил"...