fallback

Експерти поискаха незабавно ограничаване на SUV-моделите

Нарастващите продажби на този тип автомобили увеличават вредните емисии

Финансираният от държавните власти Център за енергийни изследвания в Обединеното кралство (UKERC) призова за незабавни действия за спиране на продажбите на SUV и други големи превозни средства, тъй като те оказват негативно въздействие върху вредните емисии, съобщава Autocar.

Според експертите, бързият растеж през последните 10 години на продажбите на такива автомобили не може да бъде компенсиран от електромобилите, въпреки че те навлизат все повече на пазара. Посочва се, че в момента на всъдеходите се падат 21% от новите коли във Великобритания, докато през 2009 г. техният дял е бил 6,6%, а през 2015 г. - 13,5%. За последните 4 години в страната са продадени 1,8 млн. "джипа".

От UKERC твърдят, че SUV-моделите отделят с 1/4 повече CO2 от стандартните автомобили заради по-големите си размери и тегло. Изчисленията показват, че ако тези 1,8 млн. превозни средства останат на пътя през следващите 10 години, те ще произведат около 8,2 млн. тона CO2.

Към момента нарастването на електромобилите все еще е минимално. От 37 продадени SUV-автомобили само 1 е на ток. От UKERC също така отбелязат, че по-голямата част от продаваните през последните години хибриди са от клас SUV, но това не решава проблема по никакъв начин.

"Случващото се на пазара на нови автомобили е подигравка с усилията на правителството на Великобритания, което пое курс към пълен отказ от превозните средства с двигатели с вътрешно горене до 2040 г.", коментира президентът на UKERC - Джилиън Анейбъл. И добави, че за да бъде решен проблемът, веднага трябва да се започне постепенно премахване от пазара на превозните средства, които замърсяват най-много.

Снимка: Autocar

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 5 години )
    Хора дима който извдишваме когато пушим е горе долу също толкова голям проблем но за разлика от SUV автомобилите рицарите на никои не са нужни и аз съм пушач да не каже някой тоя пък за цигарите ама се замислете колко по-лесни неща могат да се направят за да опазим природата
  • #17
    васо ( преди 5 години )
    Преди 100 години огато викингите стъпили в Гренландия, те я нарекли така, щото била цялата в зеленина, демек грийн ланд/По същото време Англия изнасяла вино.После се застудява и сега Гренландия е в лед.А 11000 години по рано, което не е особено дълъг период в геологически смисъл, северна Европа била покрита с един километър дебел лед, който се е стопил без автомобили и пр.въглероден двуокис.Сега някой ни минипулира за да измъкне кинти и да продава безсмислените си елколи.
  • #16
    Застреляй се ( преди 5 години )
    Невярващите в климатичните промени и ролята на човека в тях са невежи *** и до като се усетят ще е твърде късно. Сори бойс,НО Е ФАКТ !
  • #15
    Анти зелен ( преди 5 години )
    Поредната зелена комунистическа небивалица . На тези хора в главите им са само забрани и харчене на народни пари . Измисленото глобално затопляне е една прекрасна хранилка за тях и нямат намерение да се пускат от нея . Проблема е че ние ще трябва да задоволяване все по големия им апетит за нашите пари .
  • #14
    333 ( преди 5 години )
    И? Всеки. Кубически метър въглероден двуокис е глътка въздух за дърветата и горите. :)Аман от тази нова мантра за климатичните промени. Как изляха милиарди и никой така и не обясни какви са тия митични промени, в какво се състоят и каква е причинно следствената връзка? Преди години говореха за дупки и озонов слой, сега млъкнаха. Какво стана?Да, температурите се променят , но така е било на земята милиони години. Хората се взеха прекалено насериозно ,че могат да влияят на природата.
  • #13
    Министър ( преди 5 години )
    Ами човекът се държи като *** (не се информира по належащите проблеми и не му пука за нищо и никой) - после що бил третиран като такъв. Хах! Следователно в цивилизацията се налага някой да му слага спирачки, за да не освини всичко. Не ти се харесва - кеф ти Чукотка, кеф ти Амазония - праи там ко знаеш! Но се въоръжи с лък, щото местните също живеят в разбирателство със заобикалящата ги среда и не долюбват ***.
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Грешите! България прави точно каквото и е наредено и каквото е подписала в плана!Както ви казах в по долния пост, за електромобилите се предвиждат квоти! А за държави като България тези квоти ще са съвсем малки. В Бг. Електрически коли ще карат само най висшите държавници и най богатите бизнесмени. А в големите държави квотите ще са по големи. Да не мислите че случайно САЩ поведоха електрическата революция и сега имат най развитата система за зареждане която обхваща цялата им територия?
  • #11
    Има ли изненадани? ( преди 5 години )
    Този план за който ви говоря не е обявен съвсем публично и няма да бъде обявен докато не влязат в сила всички мерки. Хората ще научат след свършен факт че всичко е било много добре планирано и то още през вече далечната 2001г. Планът обаче е одобрен и подписан при закрити врати от над 180 държави! България също е одобрила и е подписала още по времето на премиера Станишев през 2008г.Търсете в нета - "global ban on cars" ровете и четете в внимателно!
  • #10
    Има ли изненадани? ( преди 5 години )
    Точно както съм ви казал ООН вече приеха план за забрана на личните автомобили и редици държави започват поетапно да го прилагат на малки стъпки за не протестират хората. Този план включва редица мерки които постепенно ще бъда прилагани до 2035г. Ограничения, регулации, забрани и за производствата и за потребителите. Първо ще премахнат автомобилите с ДВГ. А после ще въведат квоти за ел. колите. Целта е до 2040г. не повече от 5% от населението да притежава личен автомобил.
  • #9
    bg ( преди 5 години )
    Пълна тъпотия. Ако нямаше СУВ щях да си взема ван (преди 10 години карах точно такъв) или комби. Имам семеийство с 2 деца и по-малка кола не ми върши работа
fallback
Последни