fallback

Експерти поискаха незабавно ограничаване на SUV-моделите

Нарастващите продажби на този тип автомобили увеличават вредните емисии

Финансираният от държавните власти Център за енергийни изследвания в Обединеното кралство (UKERC) призова за незабавни действия за спиране на продажбите на SUV и други големи превозни средства, тъй като те оказват негативно въздействие върху вредните емисии, съобщава Autocar.

Според експертите, бързият растеж през последните 10 години на продажбите на такива автомобили не може да бъде компенсиран от електромобилите, въпреки че те навлизат все повече на пазара. Посочва се, че в момента на всъдеходите се падат 21% от новите коли във Великобритания, докато през 2009 г. техният дял е бил 6,6%, а през 2015 г. - 13,5%. За последните 4 години в страната са продадени 1,8 млн. "джипа".

От UKERC твърдят, че SUV-моделите отделят с 1/4 повече CO2 от стандартните автомобили заради по-големите си размери и тегло. Изчисленията показват, че ако тези 1,8 млн. превозни средства останат на пътя през следващите 10 години, те ще произведат около 8,2 млн. тона CO2.

Към момента нарастването на електромобилите все еще е минимално. От 37 продадени SUV-автомобили само 1 е на ток. От UKERC също така отбелязат, че по-голямата част от продаваните през последните години хибриди са от клас SUV, но това не решава проблема по никакъв начин.

"Случващото се на пазара на нови автомобили е подигравка с усилията на правителството на Великобритания, което пое курс към пълен отказ от превозните средства с двигатели с вътрешно горене до 2040 г.", коментира президентът на UKERC - Джилиън Анейбъл. И добави, че за да бъде решен проблемът, веднага трябва да се започне постепенно премахване от пазара на превозните средства, които замърсяват най-много.

Снимка: Autocar

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Искам незабавно ограничаване на "експертите"! От такива "експерти" стигнахме до сегашното положение
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Пълни простотии! Не съм фен на СУВ манията, но това са наистина поредните простотии за заблуда. Вземете който и да е СУВ от една марка и сравнете идентичният модел лек автомобил с който са на една платформа и с един двигател и ще видите, че разликата в разхода на гориво е съвсем малък. 0,5-1л./100 разлика в разхода и ще ми дрънкат глупости тея за екология. А когато налагаха дизелите що лъжеха, че били чисти и ни тровеха само. Сега по същия начин лъжат,а големите корпорации ни тровят с производст
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    20% от колите са виновни за 80% от замърсяването от коли, сами са досетете какви видове са тези 20%, какво им е махнато и т.н.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Има СУВ-ове има и СУВ-ове. Ако сравняваш Клио с Каптюр в града (където всъщност е важното) я има и половин литър я не. Ама ако гледаш Кодиак Х-Трейл всички с 4х4 или още по-големите си има разлика. Само самото 4х4 вдига до половин литър.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Може ли да започне НЕЗАБАВНО ограничение на измислените екоексперти ?
  • #3
    Николов ( преди 4 години )
    Като цяло е доста глупаво 2,5 тонен автомобил да се ползва най-често за превоз на един пътник от 80-90 кг. Но пък как избива комплекси!! :))
  • #2
    345678 ( преди 4 години )
    С други думи темата с екологията е просто начин електората да бъде държан "в напрежение" и да се симулира дейност, т.е. държавните администрации да оправдават съществуването си. На никого не му пука кое е по-безвредно. Важното е да има регулации и най-вече такси за контролирането и вместването в тях. Пари, които идват познай откъде? Е, затова с напреването на годините ставам все "по-анархистичен" във възгледите си за живота.
  • #1
    .. ( преди 4 години )
    За жалост, новите коли (нормалните, не "камионите") са с двигатели 1.0, 1.2 и все по-рядко 1.4 (в магазина 1.6, 1.8 няма) за да покриват еко нормите, а в същото време, има "камиони" с по 3-4000 кубика и видиш ли те също покриват нормите... и малко дете ще се светне, че нещо не излиза аритметиката.Как 6 цилиндорв двигател може да бъде сравняван с 3 цилиндров. Ясно е, че единия няма как да цапа колкото другия.
fallback
Последни