IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Комбитата ще се задържат на европейския пазар, сочи ново проучване

Продажбите на този автомобили ще продължат да намаляват, но те ще оцелеят

Комбитата ще се задържат на европейския пазар, сочи ново проучване

Наблюдаващата се напоследък тенденция към увеличаване продажбите на SUV модели оказва влияние както върху автомобилната индустрия, така и върху пазарите. Според проучване на британската компания за изследване и анализи на пазарните промени JATO Dynamics, SUV моделите все още няма да измесят напълно комбитата.

Данните сочат, че през изминалата година автомобилите от SUV сегмента са представлявали 34% от пазара в Европа. За сравнение, комбитата са притежавали дял от едва 11%. Очаква се в бъдеще бройките на вторите да намалява все повече, като до 2025 г. те ще бъдат около 1,5 млн. Що се отнася до сегашните показатели, то през настоящата година броят на комбитата е около 1,7 млн. През 2016 г. на континента пък са регистрирани 2 млн. автомобили от този клас.

Въпреки това все още се продават подобни автомобили. Основните марки, които запазват моделите си от сегмента, са Toyota, Renault, Peugeot и Ford. Интересен факт се оказва и делът за 2017 г., който Европа представлява в световния пазар за комбита - 72%. По информация на изданието Autonews Europe, основна заслуга за това имат Германия, Швеция и Чехия.

Според Пийт Кели, изпълнителен директор на друга анализаторска компания – LMC Automotive, Швеция и Чехия са основните пазари, които осигуряват подобни резултати. В скандинавската държава за първите 6 месеца комбитата са представлявали 31% от автомобилния пазар, докато в Чехия този показател е бил 21%.

Една от причините, поради които такива модели все още се продават, е търсенето от клиенти, които все още ги предпочитат. Ключово, разбира се, е и товарното пространство. Към момента най-продавани са комбита като Renault Clio, Skoda Fabia,Octavia и Ford Focus. Интерес има и към модели като VW Passat, Audi A4, A6 и BMW 5-Series. Не е изключено в бъдеще автомобилите извън SUV и кросоувър сегмента отново да бъдат по-търсени, заради динамичните промени в законите и изискванията, касаещи индустрията.

Снимка: Skoda

 

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бай Петко ( преди 1 седмица )
    Комбито е за селяци... Седан или SUV е класа!
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #20 човека ти каза - отгоре слага колело! Само и само да е СУВ и по диагонал ще го мъчиме куфара да влезе :D
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Що не пробвате на височина?
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    kron ( преди 3 месеца )
    Багажникът е абсолютно най-първото нещо, което гледаме с жена ми в една кола. Ако не може да побере големия куфар на дълбочина, (а повечето СУВ от среден клас не могат), даже не се хабим да сядаме вътре. Причината е, че като сме с дете, обикновено нареждаме още един куфар до него и отгоре мятаме колело или чанти. Тези СУВ, които могат да го поберат всичкото това, са поне 10 хил. отгоре на съответното комби. Искаше ми се СУВ, но следващата ще е пак комби или поне лифтбек.
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    СУВ са по-скъпи, по-тежки, по-неефективни откъм консумация на гориво, по-неудобни за паркиране, по неустойчиви на завои заради високият център на тежестта, по-зле отвсякъде, освен високата точка на седене, и евентуалното качване по бордюри из града за което все по-рядко има опция.. така че драги ми сув-ари - не ви се хвалете - карайте си ги и другия път в магазина - умната.
  • #17
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Относно пералнята, моя СУВ има бутон в багажника, който сваля и вдига колата при товарене, на въздушно окачване е, така че и този проблем не съществува.
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не споря, не съм ги гледал, просто като си купувах преди 2г. автомобил, тъй като семейството ми е голямо, първо мислих за комбито на А6, което е доста голямо, изобщо не поглеждах СУВ, защото не съм им фен. Накрая обаче всички плюсове като обем, на багажника и 3-ти ред седалки наклониха везните. Откакто го подкарах преди 2г. станах фен на СУВ. Казвам ти го като човек, който не ги поглеждаше. Всеки си има мнение, аз уважавам твоето, но казвам и моята гледна точка.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Друг момебнт в спора комби срещу СУВ е че тази любима височина намалява ефекта на големия товарен обем на СУВ-а. Като трябва да вдигнеш всичкия товар още 10-15 см. Не са много, ама като мъкнеш една пералня, се усещат
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Стига дава този пример с Q7. Tой трябва да се сравнява с едно хипотетично комби на А8. Q7 е 10 см по-дълго от А6. Виж Тигуан срещу Пасат например, дори Тигуана да е AllSpace. Вземи Мазда 6 срещу СХ7. Вземи Кодиак срещу Супърб. Винаги комбито е с малко по-голям багажник.
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #12 защо винаги се сравняват комби среден клас с най-големите джипове като Q7 и Туарег. За твое сведение Q5 и Q3 както и Q2 дори се водят SUV. Така - сега да сравняваме ябълки с ябълки а?