Наблюдаващата се напоследък тенденция към увеличаване продажбите на SUV модели оказва влияние както върху автомобилната индустрия, така и върху пазарите. Според проучване на британската компания за изследване и анализи на пазарните промени JATO Dynamics, SUV моделите все още няма да измесят напълно комбитата.
Данните сочат, че през изминалата година автомобилите от SUV сегмента са представлявали 34% от пазара в Европа. За сравнение, комбитата са притежавали дял от едва 11%. Очаква се в бъдеще бройките на вторите да намалява все повече, като до 2025 г. те ще бъдат около 1,5 млн. Що се отнася до сегашните показатели, то през настоящата година броят на комбитата е около 1,7 млн. През 2016 г. на континента пък са регистрирани 2 млн. автомобили от този клас.
Въпреки това все още се продават подобни автомобили. Основните марки, които запазват моделите си от сегмента, са Toyota, Renault, Peugeot и Ford. Интересен факт се оказва и делът за 2017 г., който Европа представлява в световния пазар за комбита - 72%. По информация на изданието Autonews Europe, основна заслуга за това имат Германия, Швеция и Чехия.
Според Пийт Кели, изпълнителен директор на друга анализаторска компания – LMC Automotive, Швеция и Чехия са основните пазари, които осигуряват подобни резултати. В скандинавската държава за първите 6 месеца комбитата са представлявали 31% от автомобилния пазар, докато в Чехия този показател е бил 21%.
Една от причините, поради които такива модели все още се продават, е търсенето от клиенти, които все още ги предпочитат. Ключово, разбира се, е и товарното пространство. Към момента най-продавани са комбита като Renault Clio, Skoda Fabia,Octavia и Ford Focus. Интерес има и към модели като VW Passat, Audi A4, A6 и BMW 5-Series. Не е изключено в бъдеще автомобилите извън SUV и кросоувър сегмента отново да бъдат по-търсени, заради динамичните промени в законите и изискванията, касаещи индустрията.
Снимка: Skoda