IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Jetta - първият модел на Volkswagen, който се превърна в бранд

Новата бюджетна марка представи SUV за китайския пазар

Jetta - първият модел на Volkswagen, който се превърна в бранд

Спомняте ли си за VW Jetta? В Европа седанът винаги е играл второстепенна роля до Golf, а през 2016 г. бе спрян. В САЩ обаче той е много обичан и има нов модел. В Китай Jetta е направо легенда. Между 1991 и 2013 г. там се произвежда с различни промени Jetta II, която е обичана от такси-компаниите. Наследникът й се нарича VW Jetta Night. Той даде основата за нова бюджетна марка на концерна, която се нарича просто Jetta.

Марката направи успешен старт с SUV с името VS5 и обновения VW Jetta Night, който сега се нарича VA3. От септември досега са продадени близо 30 хиляди автомобила, което прави Jetta една от най-успешните нови марки в Китай в първите три месеца за продажба. 80 процента от моделите са SUV.

„Базовият сегмент досега бе доминиран от Китайски марки. С Jetta искаме да затворим пролуката между базовия и най-продавания сегмент, в чийто горен край е марката Volkswagen“, каза Юрген Щакман, търговскит директор на германците. „В Китай марката Volkswagen продаде над 3 милиона автомобила през 2018 г.“, допълни той.

В момента сегментът на базовите модели обхваща една трета от пазара. 80 процента от клиентите в него купуват за първи път в живота си автомобил. Средната им възраст там е с 20 години по-ниска от САЩ или Европа, като цените там са между 8 и 15 хиляди евро.

Jetta

За първи път в историята на Volkswagen един модел се превръща в марка със собствена моделна гама. Базовият модел е VA3 с дължина 4,50 м. Седанът прилича на Skoda Rapid и Seat Toledo, а багажникът е с обем 546 литра. Двигателят е 1,5-литров атмосферен със 111 к.с. и 145 нютонметра максимален въртящ момент, което позволява на модела да ускорява до 100 за 12 секунди. Базовата му цена е 65 800 юана или 8400 евро.

Jetta

Jetta VS5 е компактен SUV на базата на Seat Ateca. С дължина 4,42 м той е малко по-дълъг от нея. Той използва платформата MQB и предлага багажник от 482 литра. Шестстепенната кутия идеално хармонира с 1,4-литровото бензиново турбо със 150 к.с. и 250 нютонметра. Като алтернатива се предлага и шестстепенен автоматик. Цената е 84 800 юана или 10 841 евро.

Най-новият модел е големият Jetta VS7. Той е близък със Seat Tarraco и VW Tiguan Allspace и е дълъг 4,70 м.

Който се надява на по-евтина китайска техника от Volkswagen в Европа, ще бъде разочарован. Марката Jetta остава ексклузивна за китайския пазар.

Снимки: Volkswagen

Вижте още снимки на Jetta VS7 в галерията:

0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Фиат Типо, здравей!
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ефтинджоз на ефтинджоса. Гарантирано от ВАГ.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много правилно, така трябва спрямо конглокенцията в този сегмент, искат евтин продукт - ето ви евтин модел и получавате по-лошо качество, сделката е честна. Няма как при тези маржове да сложиш алкантара и нов двигател и да го продаваш за 10,841 евро.
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Вариатор ( преди 3 месеца )
    Вземаме модели на Сеат Атека и Тарако заменяме алкантарата и меката пластмаса от ФР и Купра версиите с текстил и твърд пластик, ,заменяме ТСИ двигателите 3 поколение с атмосферни астматични миксери ,лепваме една китайска емблема отпред и Воаля!!!!Заповядай Китай.. Мошеници или не тези от Фолксваген винаги са го можели.... Късмет или Талант?????