fallback

Как най-лесно да премахнем нагара по джантите?

Трябва ни само слънчогледово олио, парцал и 20 минути работа

Рано или късно всеки собственик на автомобил се сблъсква с черен нагар по джантите. Особено неприятно става, когато той се появи няколко дни, след като колата е била излъскана до блясък на автомивката. С течение на времето ситуацията може да стане още по-сложна, а черното покритие няма да бъде толкова лесно за махане, колкото преди. Това е така, защото по време на пътуване към него постоянно ще се добавят прах и битумни петна. Какво да се направи в този случай?

Може да разделим шофьорите на две категории. В първата са тези, които хич не ги интересува дали върху джантите има черен нагар или не. Втората включва тези, които не понасят това покритие и се изпълват с гняв, всеки път когато го видят. Замисляли ли сте се обаче как се появява то? Всъщност, всичко е много просто.

Образуването на черен нагар върху джантите е следствие от работата на спирачните накладки. Работата е там, че ако той се образува в големи количества и твърде бързо, тогава това е първият знак, че нещо с накладките не е наред. Въпреки това, много по-често се оказва, че любимият автомобил просто няма най-добрите спирачки и (може би) трябва да помислите за смяна производителя на накладките.

Най-очевидният начин да се справите с нагара по джантите е да ги миете редовно, например в автомивка. Този подход обаче е твърде скъп от финансова гледна точка. Не всеки собственик на автомобил има водоструйка, място където да измие колата, а и достатъчно свободно време.  Друг начин е да се използва специална химия. Тук обаче има подводни камъни: агресивната химия може да премахне част от боята на джантите.

Анализирайки всичко това, шофьорът може да изпадне в отчаяние. Какво да прави с омразното черно покритие, особено ако нещата станат наистина лоши? В такава ситуация остава само да се прибегне до "популярния" метод за почистване, който, разбира се, е много ефективен и не много скъп. Така че, за да премахнете черния нагар, можете да използвате обикновено слънчогледово олио.

Растителното масло се нанася върху джантите. След това изтриването на черното покритие с парцал ще бъде много по-лесно. В допълнение, олиото се справя добре и с битумни петна. Почистването на четири джанти отнема не повече от 20 минути. Между другото, по този начин може да почистите битум и нагар от почти всяка повърхност.

fallback
  • #17
    КОС ( преди 5 години )
    за 1 левче на автомивка сами си мия джантите за 3минути и си тръгвам
  • #16
    zord ( преди 5 години )
    ще има нагар като постоянно си пържете картофки в тия джанти....
  • #15
    Кало ( преди 5 години )
    Аз да се похваля три чифта дискове смених накладките не мръднаха
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    Четка за джантите не си вземайте специална! Скъпи са и не чак толкова добри. Перфектна работа върши четка за тоалетна. Купувате си от 1 лев една евтина нова и с нея търкате джантите, които преди това сте напръскали с препарата и оставили да престоят с него 10-15 мин. След това спрей за гланц и джантите светват по-хубави от нови. Този спрей създава слой, който не позволява залепването на праха от накладките и после много по-лесно се чистят мръсотиите от джантите.
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Да махаш джантите, за да ги миеш е пълно безумие! Така се мият, когато сменяш зимните и летните гуми с джантите. никога не се ползват едни и същи джанти! Разваляш и разтягаш гумите така и плащаш повече. Та джантите се мият на колата. Има си специални препарати за това и те нямат нищо общо с пени обезмаслители и др.подобни. Върху джантата няма откъде да попадне масло, за да я третираш с обезмаслител. Взел съм си 5 л. туба SONAX XTREME Felgen Reiniger PLUS, търкам и джантите стават като нови.
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    вдигаш с крика автомобили развиваш гайките смъкваш джантата махаш камъчета от профила напръскваш с обезмаслител джантата чакаш малко и после с мека четка правиш мазаното на пяна и с водоструйка изплакваш и после по обратния ред като не забравяш да пристегнеш гайките с динамометричен ключ
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    автора на статията е далеч от истината-хубавите и меки накладки цапат джантата,а другите не спират добре и почти не правят прах/по скоро изяждат спирачния диск с калпав спирачен път...............
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    #9 кой ти говори за търкане бре? безконтактен ***! и за твое сведение съм с нова кола от 3 години си я мия така и нямам никакъв проблем с боята...
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Това твоето колега за 2 лв не е никакво миене, но щом ти харесва си карай по същият начин. Лошо няма! Предполагам си със стара кола и много не ти пука. Само ще ти кажа, че тази глупост, която я правиш надрасква много яко лака. Някой, който има нова кола или такава на която държи да не го прави НИКОГА! ВИНАГИ ПЪРВО се минава с водоструйка да падне мизерията и песъчинките. Чак тогава се преминава към сапунисването.Започнеш ли да сапунисваш и търкаш ще я направиш цялата от песъчинките на паяжина.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    среден размер кола - с 2лв на 5 минутка: - първо левче - безконтактна пяна - бързо се минава цялата кола- само да покрие за около минута и нещо. Превключва се на гланциране преди да е изтекло времето (последният бутон) и се почва отмиване - стига за таван и врати от едната страна. Пуска се 2ри лев - довършва се с същата програма - Гланциране. След това колата изсъхва без нужда от подсушаване с парцали или перо и почти не остават следи.. За мен е перфектно за ежедневна употреба.
fallback
Последни