IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

4% спад в продажбите на нови коли прогнозират експерти

Това прави 3,1 млн. бройки по-малко в сравнение с миналата година

4% спад в продажбите на нови коли прогнозират експерти

Експертите от международната аналитична агенция Fitch Ratings предупредиха за най-резкия годишен спад в продажбите на нови автомобили в света след рецесията през 2008 г. Те прогнозират, че в сравнение с миналата година продажбите ще намалеят с 3,1 млн. бройки. На първо място, това се дължи на срива в китайския пазар, който е най-големият в света. Отрицателна динамика обаче се забелязва също така в САЩ, страни от Западна Европа, Бразилия, Русия и Индия.

"Сривът на световния автомобилен пазар от средата на 2018 г. беше ключов фактор, който причини спад в глобалното производство, а ситуацията с продажбите на нови автомобили сега се оказа много по-лоша, отколкото очаквахме през май", заяви главният икономист на Fitch Брайън Култън.

След кризата през 2008 г., следващият спад в продажбите на нови автомобили настъпи чак 10 години по-късно. Миналата година световните продажби паднаха до 80,6 млн. бройки, докато година по-рано тази цифра беше 81,8 млн. Тази година продажбите на нови коли по целия свят тази година ще спаднат с 4% до 77,5 милиона бройки, прогнозира Fitch.

Пазар на коли

Като основен фактор за ситуацията през 2019 г. експертите определят намаленото търсене на китайския пазар. Там броят на продадените автомобили от януари до октомври са с 11% по-малко спрямо същия период на 2018 г. Според анализаторите търсенето в страната намалява поради слабия ръст на кредитирането, ръстът в покупките на употребявани коли и въвеждане на новите екостандарти.

Забавянето на американската икономика и продължителната търговска война с Китай пък доведоха до спада на пазара зад Океана. До края на настоящата година продажбите там ще намалеят с 2%, до 16,9 милиона бройки, посочва Fitch.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    А ти колко коли си купи, че да спреш безработицата? Купувай по-често де? Даже Мутрата убеждава, че доходите се увеличават и българите забогатяват. Купувай!
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 4 години )
    Борбата срещу МПСтата "свърши" работа.Честито, после да ни риват , чи имало безработица.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Сепуко, не зная кой е в час, но ти определено не си! Викаш хибридите и водородните автомобили са японското изоставане. Ако е така, къде са хибридите и водородните коли на немците? Няма ги! Има ги само в рекламните брошури, но не и на пътя. Фолк с Ваген е 1 само в мокрите ти сънища. А по качество кога ще стане 1 бе джендър не-до-клатен? Нали са много напред. По света тази селска марка не я бръснат за нищо. А познай защо!
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Aнонимният самурай, фнимавай да не се изпуснеш от радост.Фауве в световен мащаб са отново номер 1, чети баа.И са много, ама много технологично напред.Допреди 25 години имаше японски марки, дето приличаха и можеха да се конглокират.Мицубиши имаше добри модели, тойота имаше американски модели добри, хонда също, даже скапаната мазда имаше едно 929 дето беше много добро.Но днес технологичната пропаст е огромна.Истискват нови модели със стари технологии. Единствено корейците са в час днес.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не за всички е спад! Японците бележат ръст на китайския пазар с 13% за 2019. Пуснете в търсачката Продажбите на японски коли в Китай нарастват и новината ще ви излезе. Има и видео към нея на един западен експерт от Бломберг. За сметка на това немците все по-малко и трудно продават. Само с облъчване, номера, лъжи, чалъми и фалшиви тестове не става! За определен период може да работи, но за дълго време не и резултатите са налице. Ниско качество и високи цени с обещание за имидж не върви вече!
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ФВ ще съкращава 5 000 работници през 2020 г., но това са предварителни данни и реалната бройка е възможно да скочи над 10 000. Статията е има в Зюддоиче Цайтунг. а това за рекортдните им продажби, печалби и какво ли още не е за пред широките маси да си мислят, че ФВ са много добре. Да, ама не са никак. Основният им пазар Китай се свива и започват да гълтат вода. Свива се не толкова от намалените продажби там, а защото китайците започнаха все повече да произвеждат сами и ФВ става излишен.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 4 години )
    Само ФВ са съкратили производствения план с 1М коли отделно Рено-Нисан с няколкостотин К, иначе на края на годината всички ще отчетат растежи.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Експертите не са отчели предстоящия бум на покупки на нови коли следствие екологичните мерки на СО. Коледните добавки на пенсионерите ще бъдат инвестирани в обновяване на автопарка на столични. От 2020г. в гр. София няма да има по-стара кола от 2015г.