fallback

Полезни ли са добавките за дизеловите двигатели?

Някои от тях носят ползи не само през зимата, но други са напълно излишни

Шофьорите на дизелови автомобили вероятно са чували за добавки, а рекламите за тях се срещат често. Самите търговци предлагат обогатени с добавки горива. Но има ли смисъл да добавяме сами в резервоара нещо повече от това, което идва от колонката?

Добавките са допълнителните вещества, които се смесват с дизеловото гориво. С тяхна помощ двигателят трябва да работи по-добре. Обикновено се говори за удължен живот. Тези обещания обаче не трябва да бъдат приемани като чиста монета. Много по-важен за двигателя е правилният начин на употреба.

Важно е той да не бъде управляван при пълно натоварване, докато е студен. Ако внимавате в моментите, преди да е загрял, ще добавите много повече към живота му, отколкото ако отделяте пари за скъпи добавки.

Някои производители предлагат добавки, които съдържат масло за дизеловия двигател. Но тъй като всички важни вещества се съдържат в дизеловото гориво още на бензиностанцията, можете да пропуснете употребата им.

Най-важната добавка за дизела е необходима в студения сезон. При отрицателни температури дизеловото гориво може да се сгъсти. Обикновено това се случва при температури под минус 20 градуса Целзий. И тъй като проблемът е известен отдавна, се предлага зимно дизелово гориво. То вече е смесено с добавки, които позволяват автомобилът да върви добре и през зимата.

Ако не шофирате дизеловия си автомобил често, е добре да изпразните резервоара преди настъпване на студените дни и да го заредите със зимна нафта. В противен случай двигателят може да не поиска да запали. Ще трябва да го откарате в сервиз или да го преместите на топло и да изчакате горивото да се затопли. В този случай автомобилът няма да претърпи никакви повреди.

Освен зимния дизел се предлагат и други добавки, които могат да ви донесат финансови и технически предимства. Тези добавки почистват двигателя отвътре, ускоряват изгарянето на саждите и подобряват протичането на горивото. Има добавки, които подобряват мазителните свойства на маслото. Някои добавки са специално пригодени за биодизелови автомобили, а други - за по-стари дизели. Те не вредят на двигателя, но спокойно можете да се откажете от употребата им, стига да зареждате от проверени бензиностанции.

 

fallback
  • #12
    Г ( преди 4 години )
    Тя светва и без да сипваме
  • #11
    Гост ( преди 4 години )
    Сипвайте двутактово масло в нафтата.... и в най-скоро време очаквайте лампата на DPF-a да светне.
  • #10
    Dartz ( преди 4 години )
    Карам евро6B дизел и пълня резервоара всеки път с 50мл двутактово масло на 10литра нафта. Няма значение стар-нов дизел. Маслото винаги е от полза ;)
  • #9
    До Наско ( преди 4 години )
    ..с новите бедни на сяра горива, смазването на гнп и дюзи е... нулево! Може да е предвидено ,обаче практиката показва друго - 2т масло( може и + газ за осветление) има благоприятен ефект върху дизели до евро 4...За по-новите нямам наблюдения
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Оффф
  • #7
    Атанас Кьосев ( преди 4 години )
    До Милко бой... И защо слагаш масло? Ако беше необходимо... Производителя щеше да пише на капака на резервоара... Да слагаш масло!)... Или това ти е навик от Трабанта!)?
  • #6
    Милко бой ( преди 4 години )
    На 10л.дизел слагам100г.масло м10д и добавка на бардак.веднага срита да крехка
  • #5
    Гост ( преди 4 години )
    Естествено е, че няма да кажат директно в статията, кои са "проверените". Обаче ... след седмица или две, когато вече сме позабравили тази статия, току-виж се "изпуснат" в друг подходящ материал, че еди-коя-си верига е "проверена". И нещата ще си дойдат на мястото. На съзнателно или подсъзнателно ниво :))
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Цитат: " спокойно можете да се откажете от употребата им, стига да зареждате от проверени бензиностанции " . Някой може ли да каже, какво точно означава това и кои са тези проверени бензиностанции ?
  • #3
    Дедо ( преди 4 години )
    Добавките не са като подправките
fallback
Последни