Френското издание L'Argus разкри подробности за третото поколение на хечбека Dacia Sandero, който ще бъде и първият хибрид на румънската марка. Моделът ще премине на нова платформа и ще получи силовите агрегати на новото Renault Clio, както и по-високо оборудване, повече системи за безопасност и по-качествени материали в салона.
Заради новите екологични стандарти в Европа в Renault-Nissan бяха принудени да сменят платформата на досъпните модели на Dacia. Освен това, тя ще повиши безопасността на румънските модели. Така Sandero ще премине от сегашното шаси B0 на платформата CMF-B, позната от новите Clio и Nissan Juke.
Базовите версии на модела ще се предлагат с 3-цилиндрови бензинов мотори с обем 1,0 литър, развиващи 75 и 100 к.с. За Sandero не се предвижда турбомоторът с обем 1,3 литра, разработен съвместно с Daimler. Дизелът ще е само един - 1.5 dCi, развиващ 85 к.с.
За топ-варианта - Sandero Stepway, е предвиден умереният хибриден агрегат E-Tech, който развива мощност от 140 к.с. В него влизат 1,6-литров атмосферен бензинов двигател и електричести мотор.
Очаква се, европейската версия на Sandero да дебютира през следваща есен, катотогава ще стартират и нейните продажби. След смяната на поколенията хечбекът ще поскъпне с около 200-300 евро.
Снимка: L'Argus