fallback

Най-здравите и най-чупливите 8-годишни коли според TUV

Добри резултати за Skoda при поколението от 2010 година, разочароващи за Ford и Renault

Кои са най-здравите употребявани автомобили? Това е ключов въпрос за българския пазар, където над 85% от продажбите са втора ръка. За съжаление няма универсален отговор. Всички опити да се създадат подобни класации си имат своите недостатъци. Все пак една от най-обективните е тази на TUV, германската Асоциация за технически инспекции. За разлика от повечето други допитвания до клиенти, тя все пак стъпва на реални данни - от стотиците хиляди технически прегледи, които различните й поделения извършват в Германия.

След дълги години на доминация в тази възрастова категория сега Toyota има само два модела в Топ 20, като най-челно е класиран Avensis

След като ви запознахме с резултатите при 10-11-годишните, идва време за втората най-популярна за българските условия категория - автомобили на възраст 8-9 години. Все пак имайте предвид следното: тук става дума за коли, карани и поддържани в Германия. У нас обикновено пристигат само най-евтините бройки - или с тежки щети от катастрофи (които е твърде скъпо да се поправят на Запад и които се закърпват най-често съвсем козметично тук), или с огромен пробег като служебни или рент-а-кар автомобили. Затова и надеждността им понякога е на съвсем различно ниво.

Както и във всяка от предишните възрастови групи, и тук първото място е за Porsche 911 - скъп спортен автомобил, който по правило се кара по-малко и се поддържа с повече грижа. Впечатляващо е обаче класирането в Топ 10 на масови SUV модели като BMW X1 и Audi Q5.

Другата видима промяна е при Toyota, която в предишни издания доминираше в тази категория, а сега няма нито един автомобил в Топ 10. Avensis e на 16-о място, а RAV4 - на 20-о. Вероятно това е свързано с голямото усилие на японците през 2008-2011 да бъдат на всяка цена световен производител номер 1, и въдежданите масово тогава трети смени в заводите. Впоследствие лично Акио Тойода сложи край на тази политика.

ВИЖТЕ 10-ТЕ НАЙ-НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА НА 8-9 ГОДИНИ:

Сравнително добре се справят автомобилите на Skoda, особено Superb и Yeti, които влизат в топ 30. Volkswagen класира много напред Golf и особено Golf Plus, но пък Tiguan e 69-и, Passat е едва 74-и, а Sharan - уверено на дъното.

По-скоро разочароващо е представянато на сглабяната в Англия Honda Civic (54-а), на BMW Пета серия (60-о място), на Peugeot 308 и Renault Megane (делящи 78-а позиция).

КЪДЕ СА НЯКОИ ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 11. Audi A3 (15,7%), 12. VW Golf (16,6), 13. Volvo XC60 (16,7), 14. Honda Jazz (16,8), 16. Toyota Avensis (17,0), 19. Mercedes A-class (17,8), 20. Toyota RAV4 (17,9), 21. Mazda 6 (18,0), 22. Mini (18,2), 23. Mercedes E-Klasse (18,3), 23. Skoda Superb (18,3), 25. Toyota Auris (18,4), 27. Skoda Yeti (18,9), 28. Toyota Yaris (19,0), 29. VW Polo (19,2), 32. Opel Insignia (20,0), 37. BMW X5 (20,2), 38. BMW X3 (20,3), 39. Mercedes C-class (20,4), 40. BMW Серия 1 (20,6), 41. Audi A6 (20,8), 43. Skoda Octavia (21,0), 47. BMW Серия 3 (21,7), 50. Mercedes M/GL-class (22,6), 52. Ford Kuga (22,8), 53. Hyundai ix35 (22,9), 54. Honda Civic (23,0), 56. Opel Astra (23,4), 57. Ford Fiesta (23,5), 58. Opel Corsa (23,7), 59. Mitsubishi Outlander (23,9), 60. BMW Серия 5 (24,1), 60. Skoda Fabia (24,1), 63. Opel Zafira (24,2), 64. Seat Leon (24,3), 69. VW Tiguan (25,5), 74. VW Passat (26,0), 78. Peugeot 308 (26,7), 78. Renault Megane (26,7), 82. Kia Ceed (27,7), 82. Suzuki Swift (27,7), 84. Dacia Duster (28,1), 85. Ford Mondeo (28,2), 87. Citroën C4 Picasso (28,6), 90. Ford Focus (28,9), 95. Nissan Qashqai (30,6)  

Duster, най-бюджетният кросоувър за онези години, се справя по-добре от далеч по-скъпи модели като Mondeo например

За бюджетната марка Dacia, която обичайно е в последната десетка, несъмнен успех е 84-ото място на Duster - с по-добри показатели от Ford Mondeo и Focus, и от Nissan Qashqai.

10-ТЕ НАЙ-МАЛКО НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА: 99. Peugeot 207     31,9% 100. Citroen C4     32,0% 101. Kia Picanto     32,4% 102. Fiat Punto     32,7% 103. Renault Clio     33,3% 104. Fiat Panda     34,3% 105. Dacia Sanderо     34,7% 106. Renault Kangoo     34,9% 107. Dacia Logan     38,5% 108. Chevrolet Matiz     38,8%

На дъното е обичайното френско-италианско царство, с доста посредствен резутат за Renault Clio, един от най-продаваните модели в Европа. Последната позиция уверено се държи от бюджетния дребосък Chevrolet Matiz.

fallback
  • #12
    Смях ( преди 4 години )
    В статията за 10 годишните уточниха, че победителя Порше има среден пробег 70000 км, а някоя от долните позиции над 200 хиляди. Много обективно...Нека направят малко по-различна класация, колко пари са дадени и в поддръжката и в ремонтите на кола, от излизането и от завода, за първите 3,5 и 10 години и за първите 50, 100, 200, 300 хиляди километра.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Немците явно доста са я закъсали щом почнаха да действат и с последната до сега сравнително безпристрастна институция ТЮФ, за да си пробутват талигите. И най-обидното да си служат с лъжи, обяснявайки, че качеството на Тойота е паднало, защото произвеждали на 3 смени понеже искали да станат производител 1 в света. Точно от Тойота нееднократно са заявявали, че никога не са имали и нямат цел да са номер 1. Винаги казват, че качеството и удовлетворените клиенти за тях са най-важното и то е така.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    #8 Това, че нямаме прегледи е ясно на всеки. Тук обаче става въпрос за класация за "надежност" на базата на такива в Германия и ги коментираме тях, а не далии имаме нещо или не. Хората си извършват техническия преглед както трябва. В това спор няма. Въпросът е какво отношение има един техн.преглед към надежността на автомобила! Почти никакво. Светлини, спирачки, окачване, изгорели газове, ако са наред, значи колата ти е топ надеждна според ТЮФ.Да,ама не!Нещата с надеждността са доста по-различни
  • #9
    Dr ( преди 4 години )
    Йозеф Гьобелс: Ако кажеш достатъчно голяма лъжа и я повтаряш, хората евентуално ще повярват"
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Поредните немски простотии. Дори и на най-глупавият ще му стане ясно, че няма как да си бил десетки години в челото на класацията и в един момент качеството да падне толкова и в същото време тези със средно и по-ниско качество да окупират първите мвста, защото незнайно как са го подобрили. Как предните год.8-9 годишните Тойоти са били първи и,като станат 10-11 годишни излизат от първите 20, а тези с ниското качество стават изведнъж много качествени. Поредните немски лъжи и манипулации. Факт!
  • #7
    none ( преди 4 години )
    Явно ще си имаме немска седмица в Аутомедия. "Класация за надеждност" на база изгорели крушки и празни пожарогасители. В Европа има само една класация за надеждност която е наистина надеждна: Car Realability Index, понеже застрахователя който я поддържа изчислява премиите по застраховките за удължена гаранция на база нея. На хората които не вярват че германците са ударили дъното, препоръчвам да се разходят до Америките, да видят на база total cost of ownership, колко германски коли се купуват
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 Ако някога си бил на ТЮФ щеше да знаеш, че това не е реална а поръчкова класация. ТЮФ е техн.преглед на който ти гледат общото състояние на колата, светлини, окачване, спирачки, газове и течове. Няма как за тези неща да са критерии за надеждността на една кола. Това са предимно консумативи и нищо повече. Всеки си оправя колата преди ТЮФ, за да мине. Ако имаш проблем с двигател, електроника или трансмисияя те няма как да разберат. Някоя лампа,ако не свети ще те върнат и колата не е минала тюф.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Кое искаш да вземат на сериозно, бе колега ? Българския техн. преглед ли ? Американския ли ? Хората поне имат ТЮФ, ние преглед ли имаме и коли ли имаме ? Защо трябва да си кривим душата сега, да казваме на черното бяло.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    TUV не прави разлика между изгоряла крушка и ремонт на двигателя или скоростната кутия. Те просто броят броя на дефектите. Така че, не знам защо взимате тази класация на сериозно. За съжаление в днешно време всеки може да си поръча статия, а защо не и класация. Не казвам, че в случая е така.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    А4/А5 където не излиза от сервиза айде много ве моля
fallback
Последни