fallback

Най-здравите и най-чупливите 8-годишни коли според TUV

Добри резултати за Skoda при поколението от 2010 година, разочароващи за Ford и Renault

Кои са най-здравите употребявани автомобили? Това е ключов въпрос за българския пазар, където над 85% от продажбите са втора ръка. За съжаление няма универсален отговор. Всички опити да се създадат подобни класации си имат своите недостатъци. Все пак една от най-обективните е тази на TUV, германската Асоциация за технически инспекции. За разлика от повечето други допитвания до клиенти, тя все пак стъпва на реални данни - от стотиците хиляди технически прегледи, които различните й поделения извършват в Германия.

След дълги години на доминация в тази възрастова категория сега Toyota има само два модела в Топ 20, като най-челно е класиран Avensis

След като ви запознахме с резултатите при 10-11-годишните, идва време за втората най-популярна за българските условия категория - автомобили на възраст 8-9 години. Все пак имайте предвид следното: тук става дума за коли, карани и поддържани в Германия. У нас обикновено пристигат само най-евтините бройки - или с тежки щети от катастрофи (които е твърде скъпо да се поправят на Запад и които се закърпват най-често съвсем козметично тук), или с огромен пробег като служебни или рент-а-кар автомобили. Затова и надеждността им понякога е на съвсем различно ниво.

Както и във всяка от предишните възрастови групи, и тук първото място е за Porsche 911 - скъп спортен автомобил, който по правило се кара по-малко и се поддържа с повече грижа. Впечатляващо е обаче класирането в Топ 10 на масови SUV модели като BMW X1 и Audi Q5.

Другата видима промяна е при Toyota, която в предишни издания доминираше в тази категория, а сега няма нито един автомобил в Топ 10. Avensis e на 16-о място, а RAV4 - на 20-о. Вероятно това е свързано с голямото усилие на японците през 2008-2011 да бъдат на всяка цена световен производител номер 1, и въдежданите масово тогава трети смени в заводите. Впоследствие лично Акио Тойода сложи край на тази политика.

ВИЖТЕ 10-ТЕ НАЙ-НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА НА 8-9 ГОДИНИ:

Сравнително добре се справят автомобилите на Skoda, особено Superb и Yeti, които влизат в топ 30. Volkswagen класира много напред Golf и особено Golf Plus, но пък Tiguan e 69-и, Passat е едва 74-и, а Sharan - уверено на дъното.

По-скоро разочароващо е представянато на сглабяната в Англия Honda Civic (54-а), на BMW Пета серия (60-о място), на Peugeot 308 и Renault Megane (делящи 78-а позиция).

КЪДЕ СА НЯКОИ ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 11. Audi A3 (15,7%), 12. VW Golf (16,6), 13. Volvo XC60 (16,7), 14. Honda Jazz (16,8), 16. Toyota Avensis (17,0), 19. Mercedes A-class (17,8), 20. Toyota RAV4 (17,9), 21. Mazda 6 (18,0), 22. Mini (18,2), 23. Mercedes E-Klasse (18,3), 23. Skoda Superb (18,3), 25. Toyota Auris (18,4), 27. Skoda Yeti (18,9), 28. Toyota Yaris (19,0), 29. VW Polo (19,2), 32. Opel Insignia (20,0), 37. BMW X5 (20,2), 38. BMW X3 (20,3), 39. Mercedes C-class (20,4), 40. BMW Серия 1 (20,6), 41. Audi A6 (20,8), 43. Skoda Octavia (21,0), 47. BMW Серия 3 (21,7), 50. Mercedes M/GL-class (22,6), 52. Ford Kuga (22,8), 53. Hyundai ix35 (22,9), 54. Honda Civic (23,0), 56. Opel Astra (23,4), 57. Ford Fiesta (23,5), 58. Opel Corsa (23,7), 59. Mitsubishi Outlander (23,9), 60. BMW Серия 5 (24,1), 60. Skoda Fabia (24,1), 63. Opel Zafira (24,2), 64. Seat Leon (24,3), 69. VW Tiguan (25,5), 74. VW Passat (26,0), 78. Peugeot 308 (26,7), 78. Renault Megane (26,7), 82. Kia Ceed (27,7), 82. Suzuki Swift (27,7), 84. Dacia Duster (28,1), 85. Ford Mondeo (28,2), 87. Citroën C4 Picasso (28,6), 90. Ford Focus (28,9), 95. Nissan Qashqai (30,6)  

Duster, най-бюджетният кросоувър за онези години, се справя по-добре от далеч по-скъпи модели като Mondeo например

За бюджетната марка Dacia, която обичайно е в последната десетка, несъмнен успех е 84-ото място на Duster - с по-добри показатели от Ford Mondeo и Focus, и от Nissan Qashqai.

10-ТЕ НАЙ-МАЛКО НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА: 99. Peugeot 207     31,9% 100. Citroen C4     32,0% 101. Kia Picanto     32,4% 102. Fiat Punto     32,7% 103. Renault Clio     33,3% 104. Fiat Panda     34,3% 105. Dacia Sanderо     34,7% 106. Renault Kangoo     34,9% 107. Dacia Logan     38,5% 108. Chevrolet Matiz     38,8%

На дъното е обичайното френско-италианско царство, с доста посредствен резутат за Renault Clio, един от най-продаваните модели в Европа. Последната позиция уверено се държи от бюджетния дребосък Chevrolet Matiz.

fallback
  • #32
    Caca ( преди 4 години )
    Зачудих се на мене ли да имам повече вяра или на тази класация.... Щот японския ми Ярис на практика за 12 години само е обслужвана...!
  • #31
    Й ( преди 4 години )
    В класацията не видях нито едно субару. Умишлено ли е пропуснато?
  • #30
    До онзи дето си ценя ( преди 4 години )
    Колега, такива хора, които ги описваш, включвайки и себе си в числото никой не се разкарва в друго освен БМВ 7-мица, Ауди 8-мица или S - класа.Защо си избивате комплексите в някви форуми, дайте да си говорим на български, да сме си ние. Ето аз карам Пежо 106 примерно. Нямам пари за друго, гъчканица е малко, но това е положението. Иначе много искам да карам Феррари примерно.
  • #29
    анонимен ( преди 4 години )
    Фиат пунто по принцип отдавна не съществува и си го купуват само социално слабите в българия
  • #28
    анонимен ( преди 4 години )
    Fiart Punto, Fiat Panda, Fiat 500 и някои французи общо взето държат мини сегмента и на немците това им бърка в хемороидизирания гYз и се чудят какво да изпишат, за да не ги купуват хората. А те хората очевидно ги купуват, щото се чупят и са ужасно ненадеждни.
  • #27
    анонимен ( преди 4 години )
    Моято БМВ 7 серия е на 24 г. Проблеми нямам,просто казано подържам си колата. Сега ги правят така че след 5г. да купиш друга.
  • #26
    анонимен ( преди 4 години )
    най ми е интересен последния коментар човек който си цени времето в същото време има време да коментира безмисленни писанки и статии на една баба която казала
  • #25
    анонимен ( преди 4 години )
    #27 На мен не ми е хрумвало, защото живея в такава държава, доходите ми са над средните за страната и повярвай ми никой с такъв доход няма да си вземе китайско и да не го бърка поддръжката. То не е толкова до поддръжката, а до това, че имаш главоболия с колата и трябва да ходиш, да се обаждаш, да се занимаваш. Времето е много скъпо, особено за ангажирани хора, като мен и да си го пилея с трошки не става. Поради тази същата причина и от немското се отказах. Непрекъснато нещо им има за правене...
  • #24
    анонимен ( преди 4 години )
    Пичове, не ви ли е хрумвало, че нормалните държави с нормални пътища и нормални доходи, човека дори да си вземе китайска, корейска и т.н., просто човека има пари да си я поддържа и си я кара поне 5-6 години без проблеми. А тук дори и танк няма да издържи, вие ми спорите тука ама такава организация, ама онакава, ама японско, ама немско.
  • #23
    анонимен ( преди 4 години )
    #24 Казах го ей така за контраст, за да ми стане ясна мисълта, а не "да сеем на корена му ряпа", както се казва. Можете от едно изречение да изкарате 10 смисъла, понеже запетайката да речем не е била на правилното място, а не можете да разберете къде, какво се казва иронично. Всеки има пълната свобода да си кара каквото иска и да вярва на каквото си иска.
fallback
Последни