fallback

Защо при изчакване за завой гумите трябва да гледат напред?

Тази грешка се допуска често и може да има сериозни последици

Една от често допусканите грешки от много шофьори е при спиране на кръстовище за изчакване за ляв завой да навиват волана в същата посока.  Това изглежда като стандартна ситуация - автомобилът спира на светофара, за да пропусне идващите насреща превозни средства, а неговият водач, без да се замисля, завърта волана наляво, за да може по-лесно и по-бързо да осъществи маневрата. Подобно действие е груба грешка, която може да има тежки последици.

В подобни случаи гумите трябва да гледат само напред, като причината е елементарна. В случай, че колелата са завъртени по посока на завоя, а в спрелия автомобил се удари друга машина, управлението става безкрайно трудно, дори невъзможно.

Заради удара автомобилът ще бъде изпратен в лентата за насрещно движение и няма никаква гаранция, че водачът на идващата отсреща машина ще успее да реагира и да спре. И ако това не стане, ударения автомобил ще получи сериозни повреди, а хората в него със сигурност ще пострадат доста тежко.

Затова и колелата винаги трябва да сочат напред, а завиването да започва при началото на самата маневра. Експертите по безопасност на пътя изчисляват, че повредите по ударен отзад автомобил в тези случаи са с 45% по-малко в сравнение в случаите, при които гумите са насочени в посока на завиването.

fallback
  • #10
    Любо ( преди 5 години )
    Когато си със завит волан наляво в кръстовище,с повече газ ,няма да можеш да се изнесеш бързо, защото лявата гума ще пробоксува опасността да те удари някой челно е по голяма,защото отнемаш предимство...
  • #9
    BG ( преди 5 години )
    Те затова са ни такива,шофьорите,заради подобни обучителна статии кой накъде да си премести гумите или друго
  • #8
    Тъпо ( преди 5 години )
    Това е върхът,по-голяма простотия не бях чел.Ами ако някой ме удари с изправени гуми и аз се ударя в насрещно завиващия на ляво?
  • #7
    пропов ( преди 5 години )
    Като те удари някой отзад, колата ще се измести по вектора на удара, а не по посоката на гумите. Защото докато чакаш си натиснал спирачка. А и освен това докато чакаш колата така или иначе си е изнесена леко в ляво и вече е насочена към насрещното. То ест това лудо въртене на волана е излишно. Тази статия е леко преувеличена и недообмислена.
  • #6
    Коментар ( преди 5 години )
    Полезно четиво. Това правило е вкарано в закона отдавна в много страни. Ако, не си го спазил и се стигне с удар с трета кола поради тази причина имаш наказания от застрахователната компания + глоба от полицията.Чудесно е да бъде вкарано в закона за движение по пътищата. Но като зная колко се контролира изпозването на мобилните устройства с колите от КАТ. - 95 процента от водачите непрекъснато ползват телефоните си по време на управление на МПС.За дамите- те са в Faceboook- live
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Дори ако те одарят отзад ,с завъртени гуми, сапротивителната сила е по голяма и поражаенията също ,но има и тъкива които навлизт в кръстовището пореди сигнала...
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Статията си е много добра. Чисто и просто си дръжте колелата направо, а когато започнете маневрата, едва тогава завивате в желаната посока. Прави се именно, за да се минимизират последствията от евентуален удар отзад. Представете си, че сте първа кола за ляв завой и изчаквате да се изнесе отсрещния трафик, но вече сте навили волана вляво. Когато отзад ви удари друга кола с това ще ви измести 1,2,3 метра вляво и така ще се окажете в отсрещния трафик => нов удар, но този път отпред/отстрани!
  • #3
    ДДТ ( преди 5 години )
    За по-сигурно и лоста трябва да е на задна скорост, докато се изчаква.
  • #2
    Владо ( преди 5 години )
    Не искам да съм краен, но тази статия е в топ три по глупости, които съм чел тук.
  • #1
    .. ( преди 5 години )
    Може и да има нещо вярно в статиятя, но не мога да си обясня как ще изправя гумите докато правя завоя? Спирам да изчакам и докато си чакам изправям гумите ли? И като тръгна, тръгвам незнайно в каква посока и започвам да коригирам с геврека.. А возещите се в автомобила? Дали няма да върнат последното ядене от толкова въртене наляво надясно?Все си мисля, че ако докато чакам някой ме удари отзад, как сочат гумите ще ми е последния проблем защото ще ме удари и този който изчаквам...*** рабо ...
fallback
Последни