fallback

Защо при изчакване за завой гумите трябва да гледат напред?

Тази грешка се допуска често и може да има сериозни последици

Една от често допусканите грешки от много шофьори е при спиране на кръстовище за изчакване за ляв завой да навиват волана в същата посока.  Това изглежда като стандартна ситуация - автомобилът спира на светофара, за да пропусне идващите насреща превозни средства, а неговият водач, без да се замисля, завърта волана наляво, за да може по-лесно и по-бързо да осъществи маневрата. Подобно действие е груба грешка, която може да има тежки последици.

В подобни случаи гумите трябва да гледат само напред, като причината е елементарна. В случай, че колелата са завъртени по посока на завоя, а в спрелия автомобил се удари друга машина, управлението става безкрайно трудно, дори невъзможно.

Заради удара автомобилът ще бъде изпратен в лентата за насрещно движение и няма никаква гаранция, че водачът на идващата отсреща машина ще успее да реагира и да спре. И ако това не стане, ударения автомобил ще получи сериозни повреди, а хората в него със сигурност ще пострадат доста тежко.

Затова и колелата винаги трябва да сочат напред, а завиването да започва при началото на самата маневра. Експертите по безопасност на пътя изчисляват, че повредите по ударен отзад автомобил в тези случаи са с 45% по-малко в сравнение в случаите, при които гумите са насочени в посока на завиването.

fallback
  • #20
    Спорно ( преди 3 години )
    Много зависи от организацията на движението през кръстовището. Ако няма насрещно движение, а само завиващи наляво в двете посоки, тогава ударът ще ви насочи в трафика на завиващите. Ако пък си първа кола и си влязъл в кръстовището докато изчакваш да се изтегли насрещния трафик, така или иначе вече си насочил колата леко наляво. Дори да изправиш гумите в този момент, потенциален удар отзад ще те отведе право в насрещното. Може би, правилото трябва да е да не насочваш колата в насрещното...
  • #19
    Иван ( преди 4 години )
    Наистина ли има такива *** които навиват волана преди да завият?
  • #18
    Мартин ( преди 5 години )
    Този дето го е писал това, е пълен ***.
  • #17
    Мирко ( преди 5 години )
    Това е истина. Не питай старо,питай патило! Аз имах следния инцидент: Стоях спрял на главна улица със завит на дясно волан. Изчаквах от тясната уличка да излезе друг автомобил. Отзад ме удари стар Икарус с повредени спирачки с не повече от 30км/час. Колата ми,въпреки,че бях натиснал с всичка сила спирачките, зави надясно и буквално сплеска другия явтомобил - Полски фиат. Ако волана ми беше направо,щяхме да си продължим направо,докато успея да спра автобуса с моите спирачки!
  • #16
    Торето ( преди 5 години )
    Някой пробвал ли е да потегли от кръстовище със свит волан... Да пробва и тогава да пише глупости.
  • #15
    Крив ( преди 5 години )
    На моите очите като са им отзад?? Как да ги накарам да гледат....... Не се съобразявате с всички обстоятелства и пишете глупости, големи глупости!!
  • #14
    Колега ( преди 5 години )
    ДА МНОГО е важно гумите да са направо,защото може и некой самолет да падне върху колата тогава ще стане страшно!
  • #13
    Лъчезар ( преди 5 години )
    Ако спирачките са натиснати добре няма значение на къде сочат гумите. И обикновено когато стоиш на червено, тогава се движат колите по напречната улица и при удар отзад ще те избутат напред в тяхното платно за движение и няма да има особена разлика дали си малко в ляво или не.
  • #12
    ( преди 5 години )
  • #11
    хахаха ( преди 5 години )
    точно както трябваше да се спи в казармата..... легнал в леглото с единия крак извън леглото и задължително с усмивка на лице.....
fallback
Последни