IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda: Електромобилите няма да се наложат

Търсенето за коли с батерии се определя не от купувачите, а от политиците, казва шефът на японската компания

Електромобилите няма как да се наложат като основно средство за придвижване, обяви главният изпълнителен директор на Honda Такахиро Хачиго. Компанията неотдавна пусна на пазара първия си сериен електрически модел - Honda E, но въпреки това Хачиго не вярва в бъдещето на такова задвижване.


Honda E представяне


"Електромобилите няма да станат масови", казва шефът на японската компания в интервю за Automotive News. Според него същото важи и за автопилотите. "Препятствията пред автомобилите с електрически батерии и пред напълно автономното управление си остават твърде високи", подчертава Хачиго.

Симпатичната Honda E е предназначена най-вече за европейския пазар, признават от компанията. Според Хачиго търсенето за електромобили се движи не от пазара и от желанията на клиентите, а от политиците и регулациите. Заради това японците ще продължат да работят най-вече върху бензиново-електрически хибриди като средство да понижат емисиите на автомобилите си. Според Хачиго това е най-добрият начин да се понижат парниковите емисии и разходът, без да се въвеждат ограничения в пробега и дълги периоди за зареждате, неизбежни при електромобилите.


Honda E


"Не вярвам, че ще има драматично увеличение на търсенето за електромобили с батерии, и мисля, че това важи в световен мащаб", казва шефът на Honda. "Има проблеми и с инфраструктурата, и с хардуера. В различните държави има различни регулации и ние сме принудени да се съобразяваме с тях. Така че е задължително да продължим с изследванията и развойната дейност (за електромобилите, б.ред.), но не вярвам, че те ще станат масови в обозримо бъдеще". Хачиго отхвърля и варианта за съюз с друг производител, с който заедно да разработват електрически коли.


Honda Такахиро Хачиго


За момента подходът на Honda варира за различните пазари. В Европа, където не е кой знае колко голям пазарен играч, компанията обеща занапред да предлага само електрически и хибридни модели. Следващото поколение на минито Jazz например ще се продава само с хибридно задвижване. В Северна Америка обаче компанията си запазва големите бензинови мотори и ще въведе хибриди само за някои модели, и то като опция. Японците нямат и никакви конкретни планове за въвеждане на автономно управление над нивото на сегашните асистенти (като активен круиз контрол), подчерта Хачиго.

Още снимки на новата електрическа Honda E можете да видите в галерията:


0 от 500
  • #19
    42 rate up comment 1 rate down comment
    Jezza ( преди 4 години )
    Бъдещето със сигурност е в задвижването от електромотор. Друг обаче е въпроса, по-какъв начин ще се генерира и съхранява енергията за задвижването му. Не мисля, че някой в момента знае точния отговор. Личното ми мнение е, че това няма как да са батериите, които се предлагат в момента. В преходен период сме и бъдещето ще покаже.
  • #18
    38 rate up comment 4 rate down comment
    Nev ( преди 4 години )
    Dobre e, che ima forumni komentatori tuk, da dvijat avtomobilniya progress v pravilnata posoka! :))))
  • #17
    40 rate up comment 0 rate down comment
    до 16 ( преди 4 години )
    Уважаеми, ти смесваш две различни технологии (батериите с втечнени метални електроди и електролит, и реакторите, за които долният колега е обяснил) плюс някакви откровени бълнувания. Проблемите на истинските батерии с втечнени метали - магнезиево-антимонови, оловно-антимонови или на базата на литий - са много: висока цена, висока температура на работа (410-450 градуса по Целзий), ниска безопасност. Те са вариант само за стационарна употреба, и дори за такава няма готови пазарни решения
  • #16
    37 rate up comment 1 rate down comment
    Спесимен ( преди 4 години )
    Колега, говориш за реактор на бързи неутрони с втечнен натрий (сол) от високите температури и нов вид ядрено гориво може би? Това са експериментални реактори, макар и по-малки, но все пак експериментални. А статията е за електромобили.
  • #15
    31 rate up comment 11 rate down comment
    "Колега", ( преди 4 години )
    Батериите с течни метали са напълно реални и се разработват вече доста години.Има много различни варианти и протопипи. Някой вече са приложени в индустрията и за военни цели. Например има подводници и автономни дронове които се захранват от такива генератори. При единия вариант урана се ползва за реакцията а само втория метал е течен и се ползва като охладител. При другия вариант се ползват два течни метала със мембрана между тях и се вадят само електроните. После се рециклират.
  • #14
    37 rate up comment 5 rate down comment
    Спесимен ( преди 4 години )
    Световните резерви на литий са около 15 млн.т. и се добиват много бавно. Стигат едва-едва за 1 млрд.Tesla S - големия пробег.И не броим нищо друго. Резервите на кобалт са грубо 6 млн. тона и се използва в почти 3 пъти по-голямо к-во от Лития. Никел-Кобалт-Манган и литий - 20-19-20-7% и остатъка е за др. Стана ли ви ясно какво има предвид японеца? Елементарна математика.Батериите с метален катод обещават повече капацитет, но са с кратък живот засега.Обаче ако говорим за плуг-ин е друго.
  • #13
    34 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    до: 4 и 5 Чета ти глупостите и все едно съм в някой форум за научна фантастика, а не в автомобилен! Хубаво е да отидеш и на преглед при специалист, защото май си вярваш на простотиите! Преди това обаче, погледни кога се пише със и с, че и там нещата са трагични!
  • #12
    51 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    За съжаление е прав! С тези батерии в момента, малък пробег, малко зарядни станции и дълго време за зареждане наистина нямат никакъв шанс електромобилите и ще си останат нишови, докато технологиите и инфраструктурата не се подобрят. Това е самата истина и така ще бъде поне 10-15 г. Иначе, електрическата Хонда ми харесва много. Точно такива трябва да са електричките. Малки градски автомобили. Обаче те си остават втора или трета кола, а не основна, която най-оптималното на този етап е хибрида.
  • #11
    35 rate up comment 17 rate down comment
    факт ( преди 4 години )
    Ами с такъв дизайн , като Лего играчка , очевидно Хонда няма никакво бъдеще при елекромобилите !
  • #10
    51 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Колегата с "батериите с течни метали", дето правят "ядрен синтез" - има специализирани форуми за такива като теб. И специализирани медикаменти :)