IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda: Електромобилите няма да се наложат

Търсенето за коли с батерии се определя не от купувачите, а от политиците, казва шефът на японската компания

Електромобилите няма как да се наложат като основно средство за придвижване, обяви главният изпълнителен директор на Honda Такахиро Хачиго. Компанията неотдавна пусна на пазара първия си сериен електрически модел - Honda E, но въпреки това Хачиго не вярва в бъдещето на такова задвижване.


Honda E представяне


"Електромобилите няма да станат масови", казва шефът на японската компания в интервю за Automotive News. Според него същото важи и за автопилотите. "Препятствията пред автомобилите с електрически батерии и пред напълно автономното управление си остават твърде високи", подчертава Хачиго.

Симпатичната Honda E е предназначена най-вече за европейския пазар, признават от компанията. Според Хачиго търсенето за електромобили се движи не от пазара и от желанията на клиентите, а от политиците и регулациите. Заради това японците ще продължат да работят най-вече върху бензиново-електрически хибриди като средство да понижат емисиите на автомобилите си. Според Хачиго това е най-добрият начин да се понижат парниковите емисии и разходът, без да се въвеждат ограничения в пробега и дълги периоди за зареждате, неизбежни при електромобилите.


Honda E


"Не вярвам, че ще има драматично увеличение на търсенето за електромобили с батерии, и мисля, че това важи в световен мащаб", казва шефът на Honda. "Има проблеми и с инфраструктурата, и с хардуера. В различните държави има различни регулации и ние сме принудени да се съобразяваме с тях. Така че е задължително да продължим с изследванията и развойната дейност (за електромобилите, б.ред.), но не вярвам, че те ще станат масови в обозримо бъдеще". Хачиго отхвърля и варианта за съюз с друг производител, с който заедно да разработват електрически коли.


Honda Такахиро Хачиго


За момента подходът на Honda варира за различните пазари. В Европа, където не е кой знае колко голям пазарен играч, компанията обеща занапред да предлага само електрически и хибридни модели. Следващото поколение на минито Jazz например ще се продава само с хибридно задвижване. В Северна Америка обаче компанията си запазва големите бензинови мотори и ще въведе хибриди само за някои модели, и то като опция. Японците нямат и никакви конкретни планове за въвеждане на автономно управление над нивото на сегашните асистенти (като активен круиз контрол), подчерта Хачиго.

Още снимки на новата електрическа Honda E можете да видите в галерията:


0 от 500
  • #29
    34 rate up comment 7 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    Да се чете: "Пуснахме кутийка за моливи, която (по обективни причини) няма да се наложи"
  • #28
    38 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Просто оценявам технологията на Тесла в сравнение с другите. Факт е е ги бият по всичко показатели.
  • #27
    38 rate up comment 6 rate down comment
    До 28 ( преди 4 години )
    След крадеца бай Стиви наследникът му Илончо зомбира много народ с теслАта...гледам и тук е налазил
  • #26
    42 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хонда и Тойота са на поне 5 години след Тесла. За това дрънкат глупост след глупост. Останалите '100 годишни", също!Който се е качил на електрическа кола, не се е върнал повече към шумните, мръсни и бавни коли с ДВГ.
  • #25
    42 rate up comment 5 rate down comment
    Електро ( преди 4 години )
    Колко време се зарежда една батерия? Да подскажа - Nissan Leaf с Level 3 зарядно над половин час, за да докараш 70-80% заряд. Един резервоар бензин - 4-5 минути. Ако ти свърши бензина на пътя, може да си докараш с туба. За това става въпрос.
  • #24
    32 rate up comment 1 rate down comment
    До 23 ( преди 4 години )
    Изкривяваш нещата. Все едно аз да кажа че Електричеството е енергия а резервоара е само съхранител.Петролът и електричеството са енергия. Резервоарът и батерията я съхраняват. Двигател и Ел мотор..... сещаш се.
  • #23
    51 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    и да продължа - човекът много добре го е казал: " търсенето за електромобили се движи не от пазара и от желанията на клиентите, а от политиците и регулациите."
  • #22
    46 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Докато не разберете, че петролното гориво само по себе си е ИЗТОЧНИК на енергия, а батерията е СЪХРАНИТЕЛ на енергия, ще продължите да си мислите, че електричките имат някакви предимства пред колите с ДВГ... особено по отношение на истинска мобилност и свобода на придвижване... ако изобщо разбирате значението на тези думи. В тази връзка, водородните клетки са единственото възможно чисто бъдеще, ако искаме да запазим сегашните свойства на автомобилите - другото са компромиси
  • #21
    37 rate up comment 2 rate down comment
    Електро ( преди 4 години )
    Относно сегашните електромобили - само за минута си представете една обикновена улица в София с паркирани от двете страни и тук-там по тротоарите 15-годишни опели. Сега си представете, че всичко това е заменено с електромобили, които в момента се продават. Как точно ще вкарате електричеството в колата, за която не знаеш къде ще паркираш утре?
  • #20
    34 rate up comment 13 rate down comment
    Kkk ( преди 4 години )
    Тази кола не просто изглежда зле. Изглежда срамно. Да не говорим за характеристиките и с които е все едно че сме 19 век