fallback

Електромобили на краш-тестове - не е толкова страшно

Снимките от страничния удар изглеждат ужасно, но резултатите са оптимистични

Колкото повече електромобили пътуват по пътищата, толкова по-важен става въпросът за безопасността при удар. Възпламенява ли се акумулаторът например? Краш-тестове на експертната организация Dekra в Германия дава отговори на някои въпроси.

Специалистите на Dekra и университета от Гьотинген изпробваха едно Renault Zoe и три Nissan Leaf. Ударите в стълб симулираха инцидент в дърво, а скоростта бе далеч над стандартните за краш-тестовете. Изводът на изпитателите е, че електромобилите не отстъпват в безопасността си на своите конвенционално задвижвани събратя.

В три от четирите краш-сценария експертите удариха електромобилите странично в стълб. Renault Zoe с 60 км/ч, Nissan Leaf (2010-2017) – с 60 и още веднъж със 75 км/ч. Последва и челен удар на Nissan Leaf със скорост 84 км/ч.

При ударите високоволтовата система на автомобилите изключи надеждно и в четирите случая. Въпреки масивната деформация на акумулаторите до пожар също не се стигна. Според експертите при страничен удар с такава скорост за пътниците няма да е лесно да оживеят. Това важи обаче за всички видове автомобили, независимо от задвижването.

Според Маркус Егелхаф от Dekra, няма причина в електромобил да се чувстваме по-малко защитени, отколкото в нормален автомобил. Целта на проучването бе да се оптимизира защитата на пътуващите и тяхното спасяване. Затова в края на всеки тест са направени опити с какви средства най-добре могат да бъдат извадени пътуващите.

Тъй като често се говори за проблеми при гасенето на горящи акумулатори, е изпробвана и така наречената „пика за гасене“. С нейно помощ пожарникарите могат да атакуват директно акумулатора. Така гасенето се извършва вътре в акумулатора, а разширяването на горенето се ограничава в зародиш. Първите опити са позитивни, но са нужни още изследвания, твърдят от Dekra.

Като цяло спасителните действия могат да бъдат извършени също толкова бързо като при конвенционално задвижваните автомобили. Опасност няма и за оказващите първа помощ.

Снимки: Dekra

fallback
  • #1
    carpe_diem ( преди 4 години )
    То си е ясно, че електричките при равни други условия са по-здрави коли при катастрофа. Батерията пази нисък център на тежестта = по-трудно преобръщане, реално прави цялата кола по-здрава, тъй като е под хората в колата. Няма двигател, който да влезе в купето. Ако се запали (според разни статистики 5-10 пъти по-рядко от кола с ДВГ), не е с експлозия, като при бензиновите, а най-често е постепенно и има време хората да излязат (ако могат).
fallback
Последни