fallback

Новата Skoda Octavia порасна и заприлича на Superb

Бестселърът получи системите и технологите на VW Gof VIII

Чешкият производител Skoda представи новото поколение на най-популярния си модел - Octavia. Премиерата се състоя на специално събитие в Прага, което предизвика огромен интерес. Моделът е претърпял сериозни промени във всички направления, които би трябвало да му гарантират още по-успешно представяне на пазара.

Новата Octavia е пораснала на размери, като дължината на автомобила вече достига 4689 мм (+19 мм в сравнение с предишната генерация). Това означава, че лифтбекът настига дори някои модели от по-горния сегмент D. Широчината също е по-голяма с 15 мм, но разстоянието между двете оси от 2866 мм се запазва.

В същото време в салона има повече място за пътниците на втория ред седалки (+78 мм), което си е сериозна разлика. Багажникът също е увеличен - от 590 на 600 литра. При комбито той вече е 640 литра, след като досега беше 610 литра.

Чехите не са предприели радикални промени в дизайна, но все пак трябва да се отбележи, че Octavia все повече запраличва на флагмана на марката Superb. Топ-версиите на модела ще се предлагат с матрични фарове.

Голямата изненада е интериорът. Архитектурата на предния панел е силно променена, като 10-инчовият екран на централната консола вече е поставен по-високо. Приборният панел може да бъде заменен със сензорен дисплей, като се предлагат още два варианта на мултимедийния комплекс.

Оборудването на новата Octavia вече се доближава до това на модел от по-висок клас. Като опции се предлагат специално осветление на салона, вентилация и масаж на предните седалки, тризонов климатик и проекционен дисплей на предно стъкло.  Информационно-развлекателните системи поддържат стрийминг за радио и телевизия, като и система за безкабелно зареждане на смартфони.

Skoda предлага няколко варианта на седалките - ергономични, комфортни и спортни с микрофибър. Както и при новия VW Golf, представен преди дни, новата Octavia разполага с превключвател на режимите на трансмисията DSG, който сега не е свързан механично със скоростна кутия. По тази причина вместо стандартния лост за скорости DSG  е поставен модул за управление, разположен на приборния панел. 

За зареждане на мобилни устройства са достъпни 5 изхода USB-C, а като опция се предлата розетка с 230 волта отзад. Появили са се и два нови асистента на водача  -Collision Avoidance Assist помага да се избягват препятствията, като за кратък период от време увеличава производителността на усилватела на волана, а Exit Warning предупреждава за опасност при отваряне на врата, ако отзад се приближава автомобил, мотоциклет или  велосипедист.

Още снимки - вижте в галерията.

Новата Octavia е изградена на досегашната платформа MQB, която позволява да се правят промени по окачването. Например, моделът получа адаптивни амортисьори DCC с 15 варианта за регулиране. Има и още две опции за шаси - спортно с намален с 15 мм клирънс и пакет за движение по тежък терен, при който пътният просвет се увеличава с 15 мм. Стандартно моделът се предлага с 16-цолови джанти (досега те бяха 15-цолови), но по желание на клиента автомобилът може да бъде оборудван дори с 19-цолови.  

Бестселърът на чешката марка ще се предлага с голям избор от двигатели. Базовият е 1,0-литров бензинов със 110 к.с., а над него се нареждат 1,5-литров със 150 к.с. и 2,0-литров със 190 к.с. Европейските версии ще получат още дизел с обем 2,0 литра, който развива 115, 150 или 200 к.с. Ще има и вариант на метан със 130 к.с.

На по-късен етап ще се появят и хибридни модификации, които ще се зареждат от електропреносната мрежа. Те ще получат името Octavia iV, като ще предлагат комбинация от 1,4-литров бензинов турбодвигател и електромотор. Мощността им ще бъде 204 или 245 к.с.

От Skoda твърдят, че очакват най-много продажби на комбито и затова то ще се появи първо на пазара. Догодина ще излезе и негова всъдеходна версия Octavia Scout, а след това ще излезе и спортната модификация на лифтбека Octavia RS.

Снимки: Auto.Mail, Skoda 

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    Така е, Скаута не се пипат, защото .... никой не се интересува от тях.
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    И нито дума за новото поколение адаптивен круз контрол, или някаква автономност. Иначе се хвалим за аудиото и тризоновия климатик. Жалки са!
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    За нещо, което ще се прави в Турция, не благодаря!
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Мдааа, тризонов климатик и вече е в по-горен клас..:-) Тези вярват ли си!? Същата като Голф- надценена пластмасова друсалка.
  • #11
    средният модел на Шк ( преди 5 години )
    е доста класи и технологии над "върховият" модел на рено - таласъм!
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Все повече заприличва на КИА в предницата пък незнам. Единственото преимущество на Шкода е, че багажниците им са наистина големи. Едно време и цените им бяха добри, но вече не са никак привлекателни за бюджетна марка, каквато е Шкода. Влизат в ценови диапазон, където нямат шанс. Все пак, ако изборът е елементарен и се свежда до това да си вземеш ФВ или Шкода, то последната е по-практичен избор, въпреки, че и двете са едни и същи недоразумения.
  • #9
    none ( преди 5 години )
    Евтината пластмаса на топ модела си личи даже на картинките.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Купувайте, че от сега нататък ще ги правят евтини и бюджетни.
  • #7
    ссссф ( преди 5 години )
    Четох из немските сайтове, че шкода ще спестяват от третата спица на волана, но толко зле не очаквах да е станало!
  • #6
    VAYK ( преди 5 години )
    Супер е за Анадола! Нали там ще ги правят вече :))))
fallback
Последни