fallback

Да сменим ли халогените с LED?

Светодиодите не са за предпочитане заради късия светлинен лъч и малкото му разсейване

LED крушките осигуряват доста интензивно ниво на светлина, като в същото време не натоварват много електрическата система на автомобила. За първи път този тип крушки, предназначени за монтаж в предните фаровете на колите, се появиха в скъпите премиум модели преди няколко години. В първите години след това собствениците на "обикновените" автомобили гледаха завистливо към тези, оборудвани с LED, и започнаха да мечтаят и техните коли да имат същите фарове със светодиоди.

След още няколко години подобни крушки започнаха да се появяват в магазините за авточасти и сега всеки може свободно да си купи комплект LED, с които да оборудва фаровете на колата си. Такъв комплект бе монтиран в тестови автомобил, за да се провери дали това е най-добрата идея. Нещата не се ограничаваха само до инсталирането им, а и до сравнение с някои видове халогенни крушки. За тестови автомобил беше избрана Toyota 4Runner, произведена през 1996 г. Нейна особеност е използването на халогенни крушки тип H4 в късите фарове, което дава отлична възможност за проверка.

Високата интензивност на светенето на този тип крушки не може да бъде поставено под съмнение. Това обаче не е най-важният фактор за автомобилното осветяване. Много по-важен параметър е обхватът на насочения лъч светлина. Именно това е причина за сравнението кои крушки могат по-добре да осветят пътя. Възможно е светодиодните да не могат да дават толкова ярък лъч светлина като стандартните.

Халогенните крушки имат почти същия принцип на работа като обикновената с нажежаема жичка. Единствената разлика е подобряването на технологията. Стъклената колба съдържа газа на един от двата халогена - бром или йод. Това позволява да се увеличи температурата на нагряване на спиралата, както и нейния експлоатационен живот. Резултатът е значително увеличаване светлинната мощност на този тип крушки.

За да засилят мощността на LED крушките, производителите монтираха в конструкцията им параболичен алуминиев отражател в, което значително увеличи светлинния фокус. От практическа гледна точка, светодиодите имат много предимства в сравнение със стандартните халогени. На първо място, това е повишеното ниво на яркост, както и много по-дълъг експлоатационен живот. Освен това се характеризират с по-ниски нива на консумация на електрическа енергия.

Въпреки факта, че LED крушките имат и значителен брой недостатъци, те са много по-добри от стандартните халогенни. Те обаче няма да се превърнат в пълноправен заместител на халогените, поради късия светлинен лъч и неговото малко разсейване.

fallback
  • #19
    Фтс ( преди 1 година )
    Лед не се слага на рефлектор.точка! Само на лупи. Всеки втори боднал леда сма нито знае какво да купи, нито как да го монтира. А се слага винаги на 3 и 9 часа тоест да сочи наляво и надясно. И леда да е точно копие на жичката като местоположение за да е правилен фокуса!
  • #18
    Emanuil Ivanov ( преди 3 години )
    Взех преди 2 години от сайта на ***.LedWhitePro.com лед крушки H7 и за моя приятна изненада освен,че светят добре и все още работят без проблем и не засляпяват.
  • #17
    анонимен ( преди 5 години )
    LED заслепяват отсрещните повече.
  • #16
    DBS ( преди 5 години )
    LED ако е заводски вграден да , супер свети .Ако е сложен на рефлекторните фарове заслепява повече от ксенон на такива фарове.Вечерно време е ад да се кара ,особено ако е мокро.Кой с лед,кой ксенон, кой с халоген ама поне един свети в космоса..... поне 40% от колите са с гадни фарове
  • #15
    DARK ( преди 5 години )
    LED са най добрия компромис между халогенна крушка и ксенон. Проблема е , че има огромно значение дизайна на крушката като на Philips Lumildes е най сполучлив.Доста китайци го клонираха , за съжаление останалите дизайни с 1 лед от всяка страна на крушката които са най масови и евтини просто не светят правилно в рефлекторния фар и не само , че не допринасят значително за видимоста ами заслепяват насрещния трафик. Минус на LED-овете е че зимата като вали сняг се трупа по фара в движение.
  • #14
    ( преди 5 години )
  • #13
    Аз ( преди 5 години )
    Единствено #4 беше написал нещо разумно и вярно,бях с обикновен халоген ,после минах на найт брейкърите на осрам,светят ,но трудно издържат повече от година,сега съм с лед от Китай,свети на убийство вече 3 години а на дългите с найт брейкъри ,но рядко ги ползвам,а халогените задължително жичка, защото в мъглата лед-а се слива с мъглата и се вижда все едно си на кино и не са пуснали филма още- бяла стена
  • #12
    Журналист ( преди 5 години )
    От всички коли, които съм тествал, най добрите фарове имаше BMW i3, а те са LED.
  • #11
    Нет ( преди 5 години )
    С каквото е излезнало мпс-то от завода - с това караш. Ако имаш пари за кола с фабрични лед - честито!
  • #10
    ( преди 5 години )
fallback
Последни