fallback

Да сменим ли халогените с LED?

Светодиодите не са за предпочитане заради късия светлинен лъч и малкото му разсейване

LED крушките осигуряват доста интензивно ниво на светлина, като в същото време не натоварват много електрическата система на автомобила. За първи път този тип крушки, предназначени за монтаж в предните фаровете на колите, се появиха в скъпите премиум модели преди няколко години. В първите години след това собствениците на "обикновените" автомобили гледаха завистливо към тези, оборудвани с LED, и започнаха да мечтаят и техните коли да имат същите фарове със светодиоди.

След още няколко години подобни крушки започнаха да се появяват в магазините за авточасти и сега всеки може свободно да си купи комплект LED, с които да оборудва фаровете на колата си. Такъв комплект бе монтиран в тестови автомобил, за да се провери дали това е най-добрата идея. Нещата не се ограничаваха само до инсталирането им, а и до сравнение с някои видове халогенни крушки. За тестови автомобил беше избрана Toyota 4Runner, произведена през 1996 г. Нейна особеност е използването на халогенни крушки тип H4 в късите фарове, което дава отлична възможност за проверка.

Високата интензивност на светенето на този тип крушки не може да бъде поставено под съмнение. Това обаче не е най-важният фактор за автомобилното осветяване. Много по-важен параметър е обхватът на насочения лъч светлина. Именно това е причина за сравнението кои крушки могат по-добре да осветят пътя. Възможно е светодиодните да не могат да дават толкова ярък лъч светлина като стандартните.

Халогенните крушки имат почти същия принцип на работа като обикновената с нажежаема жичка. Единствената разлика е подобряването на технологията. Стъклената колба съдържа газа на един от двата халогена - бром или йод. Това позволява да се увеличи температурата на нагряване на спиралата, както и нейния експлоатационен живот. Резултатът е значително увеличаване светлинната мощност на този тип крушки.

За да засилят мощността на LED крушките, производителите монтираха в конструкцията им параболичен алуминиев отражател в, което значително увеличи светлинния фокус. От практическа гледна точка, светодиодите имат много предимства в сравнение със стандартните халогени. На първо място, това е повишеното ниво на яркост, както и много по-дълъг експлоатационен живот. Освен това се характеризират с по-ниски нива на консумация на електрическа енергия.

Въпреки факта, че LED крушките имат и значителен брой недостатъци, те са много по-добри от стандартните халогенни. Те обаче няма да се превърнат в пълноправен заместител на халогените, поради късия светлинен лъч и неговото малко разсейване.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Този 10 е трагедия.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    преди доста години осрам бяха пуснали първите си найт брейкъри не е имало случай да не ми пускат аварийки или да ми цъкат дълги къси нямаше разлика между къси и дълги в дълбочина единствено на височина се различаваха сегашните осрам +150 % са по слаби
  • #7
    *** ( преди 5 години )
    Който има диодни фарове и мисли, че има нещо повече - мн сериозно да се замисли.Аз в кола с диоди избягвам да се качвам. Трябва да се срамувате, хора, което ви предложи индустрията, вие го посрещате с отворени ръце. То не бяха стъклени покриви, безключови системи, автоматично затваряне на багажник - пълни глу*пости. Сегашната ми кола е със стъклен покрив - по лош терен скърца ужасно.Гнус ме е от новите коли.
  • #6
    *** ( преди 5 години )
    Led светлината не се разсейва, тя се насочва по далеч, но не може да се пръсне по широчина и да обхване повече пътно платно.Как са решили тоя проблем - слагат синеещи диоди. Синята част от светлината умее да се пръска. Например слънчевия лъч като премине през атмосферата и синия му компонент се пръска през нея, ЗАТОВА НЕБЕТО Е СИНЬО. Синия диод - изключително вредно нещо. Трепти, дразни нервната система. Който ползва диодно осветление да се замисли страда ли от психични проблеми, главоболия...
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Големи простотии пак! Ама много големи! ЛЕД срещу халоген?!?! Абе вие луди ли сте? Всички минават на ЛЕД, а вие за друго дрънкате. Направете едно реално сравнение, а не да преписвате, като папагали и елате да си говорим кое е по-доброто. От 3 г.карам с ЛЕД и като се кача на кола с халогени си е направо мъка. Напрягам си очите и по този начин се изморяват много по-бързо и по-често трябва да правя почивки. Отделно,че с ЛЕД се вижда всичко на пътя и около него много ясно и няма сенки и изненади.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Ако въпроса беше ксенон срещу ЛЕД би имало смисъл. Ама ЛЕД срещу халоген?!Само трябва да се има предвид да не се слагат ЛЕД или Ксенон на фарове за мъгла известни още като халогени, което започва да става мода. Да със сигурност изглежда по-добре всичките светлини да са ти еднакви, но в мъглата жълтеникавата светлина помага повече.
  • #3
    Едисон ( преди 5 години )
    Нашите крушки са най-добрите зиме и лете, само батерия ви трябва, не сложен контролер
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Колата ми е с ЛЕД - и няма сила, която да ме върне на "свщички" (халоген). ЛЕД почнаха да вграждат и евтините модели, та времето на халогена е преброено като цяло. Отделно, да бяхте сложили снимки от тестовата кола, а не свалени от нета, на която м/удругото се виждата отчеизвадно предимствата на ЛЕД. А тия посинените халогени, които сте показали, са много много далече от 6к. Технологиятя е такава, че просто нямя как да извадят повече от 3к.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Как лед крушките натоварват повече ел система като консумацията на ток е в пъти по ниска? Предишната ми кола беше с халогени, сегашната е с лед и осветява в пъти по добре.
fallback
Последни