Американската държавна агенция за пътна безопасност (NHTSA) обяви, че ще разследва Tesla заради предполагаеми дефекти на батерията, които, както се твърди, са довели до самозапалването на определени бройки Model S и Model X.
Производителят на електрически автомобили е обвинен от група американски собственици на въпросните модели, произведени между 2012 и 2019 г., че е маскирал дефектите чрез актуализация на софтуера. Жалбата с настояване NHTSA да вземе нещата в свои ръце е връчена от адвокат Едуард Чен, който представлява засегнатите собственици.
В жалбата се посочва, че след актуализирането на софтуера през май тази година, пробегът на моделите започнал постепенно да пада със средно 12%. Един от собствениците няколко месеца се опитвал да получи разяснения от самата Tesla и след като не получил удовлетворителен отговор, решил да потърси други собственици на моделите, за да изготвят колективен иск. Адвокат Чен пък посочва, че "Tesla използва безжични актуализации на софтуера, за да маскира или напълно скрие потенциално често срещан и опасен проблем с батерията в своите превозни средства."
Засега компанията трябва само да предостави на NHTSA обширна документация за причините за актуализацията на софтуера, както и детайлна справка за всички автомобили, които е произвела за продажба или отдаване под наем на територията на САЩ. Има също така въпроси относно ситуации с материални щети, пожари, телесни наранявания или пълно унищожаване на въпросните превозни средства. NHTSA иска доклади по жалби, досъдебни искове и съдебни дела, свързани с подобни събития.
Tesla трябва да предостави всички документи до 28 ноември 2019 г. под заплахата от граждански глоби, които могат да варират от 22 339 долара на ден до максимум 111 642 265 долара. Тоест, за компанията е по-добре да отговори на въпросите. След като NHTSA получи всичко необходимо, тя ще проведе разследване, за да определи дали Tesla трябва да отзове всички коли, които биха могли да се самозапалят или целта на целта на въпросните софтуерни актуализации е била да удължи живота на батерията.