IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla скрила умишлено риска от самозапалване на моделите си

Властите в САЩ започват разследване, компанията заплашена от над 100 млн. долара глоба

Tesla скрила умишлено риска от самозапалване на моделите си

Американската държавна агенция за пътна безопасност (NHTSA) обяви, че ще разследва Tesla заради предполагаеми дефекти на батерията, които, както се твърди, са довели до самозапалването на определени бройки Model S и Model X.

Производителят на електрически автомобили е обвинен от група американски собственици на въпросните модели, произведени между 2012 и 2019 г., че е маскирал дефектите чрез актуализация на софтуера. Жалбата с настояване NHTSA да вземе нещата в свои ръце е връчена от адвокат Едуард Чен, който представлява засегнатите собственици.

В жалбата се посочва, че след актуализирането на софтуера през май тази година, пробегът на моделите започнал постепенно да пада със средно 12%. Един от собствениците няколко месеца се опитвал да получи разяснения от самата Tesla и след като не получил удовлетворителен отговор, решил да потърси други собственици на моделите, за да изготвят колективен иск. Адвокат Чен пък посочва, че "Tesla използва безжични актуализации на софтуера, за да маскира или напълно скрие потенциално често срещан и опасен проблем с батерията в своите превозни средства."

Tesla Model S и Model X

Засега компанията трябва само да предостави на NHTSA обширна документация за причините за актуализацията на софтуера, както и детайлна справка за всички автомобили, които е произвела за продажба или отдаване под наем на територията на САЩ. Има също така въпроси относно ситуации с материални щети, пожари, телесни наранявания или пълно унищожаване на въпросните превозни средства. NHTSA иска доклади по жалби, досъдебни искове и съдебни дела, свързани с подобни събития.

Tesla трябва да предостави всички документи до 28 ноември 2019 г. под заплахата от граждански глоби, които могат да варират от 22 339 долара на ден до максимум 111 642 265 долара. Тоест, за компанията е по-добре да отговори на въпросите. След като NHTSA получи всичко необходимо, тя ще проведе разследване, за да определи дали Tesla трябва да отзове всички коли, които биха могли да се самозапалят или целта на целта на въпросните софтуерни актуализации е била да удължи живота на батерията.

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    AC off ( преди 10 месеца )
    Умния..разхода бил нисък.. случайно да ти хрумва че нито един апартамент стандартен дори в кооперация с гаражи има стандартно 12 kw линия в гаража. Т ивръзвай по 1 път в седмицата 12 kw консуматор па да видим колко ще е евтинко.Отделно ценичката на тесличката. 175 к лв. от тях извади 45 к лв за една нова Шкода..остават 130 к лв за гориво.До 100 к км,ти трябват 13750 лв гориво.кво излиза..ми до 130 к ? А тук не се виждат каско..и ток ? Ох въй...еко ?
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Спесимен ( преди 10 месеца )
    Има, ама какво от това? И не са ядрени реактори, а радиоизотопни термоелектрически генератори. На няколкостотин кг. дават няколкостотин вата електричество и 10-20 пъти повече топлина.Работят с редки изотопи и са подходящи за сателити в дълбокия космос, защото осигуряват топлина, надеждни са дълго време."specific power" при литиевите батерии 250-500w/kg (клони към 750), плътност 250. Засега нищо не ги бие от презареждаемите особено ако вземем предвид и броя на циклите на зареждане.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 10 месеца )
    Ами предполагам доста под пробега със 100 км/ч - подобно на бензинова/дизелова кола разхода при 150 км/ч е с едни поне 50% над разхода със 100 км/ч. Обаче така или иначе е в пъти по-нисък от разхода на бензинов/дизелов автомобил. Икономичен дизел при движение със 100 км/ч харчи около 40 киловата на 100 км а електричките се задоволяват със под 20 киловата. КПД!!!
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    к. к. ( преди 10 месеца )
    Колко е пробегът на теслата с най-мощната батерия на магистрала при скорост 150-160 км/ч?
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    RD ( преди 10 месеца )
    И аз съм чел за мини атомни реактори в "Трудно е да бъдеш бог " на братя Стругацки. Сигурно има.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Спесимен ( преди 10 месеца )
    Номер 4 имаш ли представа какви глупости си написал?
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 10 месеца )
  • #4
    2 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Литиевите батерии са калпава и остаряла технология. Просто е много странно защо точно литиевите батерии се наложиха на пазара последните 20г години при положение че още от 70-те години на миналия век има далеч по добри алтернативи. Военните и НАСА измислиха батерии които издържат десетилетия без зареждане но поради някаква причина тези технологии така и не стигнаха до масовия пазар и продължават да си ги държат само за специални цели. Другата разботка която крият са микро ядрените реактори.
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Уточнение ( преди 10 месеца )
    Бай Мъск слага около 3 пъти по-малко Кобалт за сметка на Никела. За икономия. Да, ама така батерията става по-нестабилна. И преди съм го писал. Да видим ...
  • #2
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Гринго не е глупав като еврогееца. Гринго си подкрепя компаниите, докато еврееца налага кви ли не простотии на европейските производители и ги води към фалит и изкупуване от китаците. Гринго си знае интереса!